Anonym (Hyckleri) skrev 2022-08-19 23:16:45 följande:
Kan förklara dåligt men tar ett exempel
Aborter och sex för män är lite som att männen får inte välja att de befinner sig på båten estonia och den sjunker. För att överleva så måste man lyckats.
Aborter för kvinnor är lite som att de får välja om de ska befinna sig på båten estonia som sjunker och man måste lyckas för att överleva.
Kvinnor som inte vill följa med på båten som sjunker förekommer(våldtäkter) eller kvinnor som inte kan ta bra beslut.
Det borde vara så att det är mer empati för män som blir utan sex än kvinnor som väljer att ha sex.
Vilket det inte är.
Så för att män inte får ha sex bör inte kvinnor få abort säger du? Är det så att du är bitter för att ingen vill ligga med dig? Det kan nämligen förklaras snabbt med din attityd. Den typen av åsikter som du har är frånstötande för kvinnor...
Sen vanligaste som gör abort är inte som många tror unga som inte fattat hur preventivmedel funkar, utan personer där preventivmedlet trotts att man använt det korrekt inte funkat. Bland annat i fasta relationer... Skulle de kvinnorna välja att inte sex med sina män i en fast relation för risken är att det blir en graviditet och 3 barn tycker de räcker så skulle det bli ett jävla gnäll på karlarna om att de inte får sex från sin partner. Sen skyller vissa idioter att det är kvinnors fel om det blir våldtäkter om de inte släpper till!!
En annan stor grupp är de som måste göra abort för att något händer, barnet kommer inte överleva eller ha ett liv utan livskvalitet (och ja jag vet om att det är ett känsligt ämne och jag anser inte själv att det är helt korrekt använt i dessa lägen men samtidigt finns det också situationer som inte jag kan bedöma), eller så får mamman vet att hon är sjuk och behöver en behandling som kommer orsaka skador på barnet eller helt enkelt inte kan genomföras om hon är gravid. Dessutom även utomkveds (som oavsett vad vissa idioter säger inte kan räddas!! Tro mig jag önskar det gick för då hade jag varit en mamma nu) räknas som abort.
Den unga lössläppta tjejen som ligger runt och vägrar preventivmedel är i stort sett en myt och är en av de minsta kategorierna!!
Så vad säger du om att vi kvinnor har rätt till att besluta om vår egen kropp och abort eller inte, för att inte tala om om och vem vi vill ha sex med. Ingen kan tvinga oss att göra vare sig det ena eller det andra!
Och ni män kan lära er att respektera oss kvinnor, våra kroppar och våra rättigheter.
Eller vad sägs om vi inte får rätt till abort får ni män ingen rätt till sex. Innan vi har sex med en man skall han ge oss så vi har på vårt bankkonto allt vad som krävs för att ta hand om ett barn upp till vuxen ålder. Med en liten buffert för att det kan bli två. Sen om vi slutar ha sex och vi sett att vi inte blivit gravida då får ni tillbaka pengarna. Gillar du den tanken? Det skulle betyda att du behövde hosta upp runt miljonen om du ville ha sex :-P