• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • Anonym (Näm)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-12 08:48:40 följande:
    Tack för klarläggande, det uppskattas.

Som jag trodde så är åtminstone du och jag överens.

Jag frågade på förekommen anledning eftersom minst en annan medlem, troligen flera, tycker att en rasist som skränar är värre rasist än en tyst rasist som mördar.

Jag började undra om det kunde vara möjligt att jag var ensam i tråden om att tycka att en mördare är värre än en gaphals?

Jag läser ditt sista stycke och jag tror att jag fattar din poäng.
    Men jag misstänker att vissa inte klarar ta in poängen för de låter sig drabbas av kortslutning pga några av dina ordval...
    Alltså, men har någon verkligen uttryckt att en rasist som skränar är värre än en som mördar? I mitt föregående inlägg citerade jag det jag hittat i tråden i ämnet #249 och # 253, men enligt vad jag läser ut av dessa inlägg om man läser dem tillsammans är väl snarare motsatsen? Man anser helt enkelt att en rasist som mördar inte är ett exempel på en tyst rasist? 
    Att mörda är inte att vara tyst.

Är det något jag missat, får du gärna länka till detta.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-12 08:48:40 följande:
    Tack för klarläggande, det uppskattas.

Som jag trodde så är åtminstone du och jag överens.

Jag frågade på förekommen anledning eftersom minst en annan medlem, troligen flera, tycker att en rasist som skränar är värre rasist än en tyst rasist som mördar.

Jag började undra om det kunde vara möjligt att jag var ensam i tråden om att tycka att en mördare är värre än en gaphals?

Jag läser ditt sista stycke och jag tror att jag fattar din poäng.
    Men jag misstänker att vissa inte klarar ta in poängen för de låter sig drabbas av kortslutning pga några av dina ordval...
    Har du svårigheter rent kognitivt?

Finns ingenting som indikerar att tysta rasister är de som begår mord. Inte heller att ett mord är någon form av "tysthet" det är ju raka motsatsen till tysthet.

I din värld så verkar det ena slå ut det andra på något bisarrt vis.
  • Anonym (Anithe)
    Anonym (To) skrev 2025-02-12 08:51:43 följande:
    Usch vilken sexism!
    Det var ett svar på att det vore bättre om kvinnor inte fått rösträtt.

Fast icke desto mindre en ren sanning.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-12 19:26:18 följande:
    Har du svårigheter rent kognitivt?

Finns ingenting som indikerar att tysta rasister är de som begår mord. Inte heller att ett mord är någon form av "tysthet" det är ju raka motsatsen till tysthet.

I din värld så verkar det ena slå ut det andra på något bisarrt vis.
    Det där som du dillar om, det har jag inte skrivit något om.

Om man läser alla inläggen så finns nog anledning reflektera över vem som i verkligheten ger intryck ha svårigheter rent kognitivt?
  • Tom Araya
    Anonym (Anithe) skrev 2025-01-31 19:54:22 följande:
    Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

Innan man grottar ner sig i frågor som dessa så tycker jag att man borde titta på hur det ser ut mer generellt mellan könen att uttrycka åsikter. Kanske är det där skillnaden finns...
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Tom Araya skrev 2025-02-17 09:52:34 följande:
    Innan man grottar ner sig i frågor som dessa så tycker jag att man borde titta på hur det ser ut mer generellt mellan könen att uttrycka åsikter. Kanske är det där skillnaden finns...
    Tack.
    Ja detta och liknande har jag också skrivit i flera av mina inlägg. Om detta är du och jag helt överens.

Men vissa i tråden verkar inte ens ha förmåga ta in vad detta faktiskt innebär, det som du så enkelt och tydligt skriver.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-17 09:44:16 följande:

Om man läser alla inläggen så finns nog anledning reflektera över vem som i verkligheten ger intryck ha svårigheter rent kognitivt?
    Vem är det som påstår att en tyst rasist som tydligen begår mord (för det är ju så tyst) är bättre än en högljudd rasist?

.....? 
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-17 15:22:53 följande:
    Vem är det som påstår att en tyst rasist som tydligen begår mord (för det är ju så tyst) är bättre än en högljudd rasist?

.....? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-17 17:27:35 följande:
    nämen! Det har du ju aaaaldrig skrivit.
    Du är en rolig rasist. (Förutom högljudd)
    Tack för att du bekräftar och visar att jag aldrig har skrivit det som du dillade om.

Du väljer återigen att göra ett personligt påhopp på mig och kallar mig återigen för rasist.
    Trots att du är väl medveten om, och trots att jag har gjort dig uppmärksam på, att det saknas all saklig grund för din anklagelse.

Det är anmärkningsvärt att du som person gör ditt val att utan saklig grund kalla en annan medlem för rasist!
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-17 19:28:07 följande:
    Tack för att du bekräftar och visar att jag aldrig har skrivit det som du dillade om.

Du väljer återigen att göra ett personligt påhopp på mig och kallar mig återigen för rasist.
    Trots att du är väl medveten om, och trots att jag har gjort dig uppmärksam på, att det saknas all saklig grund för din anklagelse.

Det är anmärkningsvärt att du som person gör ditt val att utan saklig grund kalla en annan medlem för rasist!
    Jag har aldrig kallat dig för rasist.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-17 20:59:21 följande:
    Jag har aldrig kallat dig för rasist.
    Du kallade mig rasist.
    Det var klart och tydligt.
    Men nu går det inte att se eftersom ditt inlägg verkar ha plockats bort.

Uppenbarligen var det någon mer än jag som ansåg att du begick ett övergrepp mot en annan medlem när du valde göra ditt personliga påhopp på mig, när du gjorde ditt val att tydligt kalla mig rasist.

Denna händelsen, ditt agerande när du grundlöst kallade mig rasist, hör ju utan tvekan till ämnet och trådstarten.
    Du har själv hjälpt till att visa att frågeställningar och påståenden i trådrubrik och trådstarten kan ifrågasättas.
    Det är uppenbart att vissa låter sina känslor spela sig ett spratt, många känsloyttringar saknar grund, när man diskuterar sådana saker som tas upp i trådstarten.
    Vissa låter uppenbarligen sina känslor styra och förlorar då sin förmåga att föra en saklig diskussion (om sådan förmåga någonsin har funnits?).

Med hänsyn till trådstarten är det intressant att du själv visar hur känslor och känsloyttringar kan förstöra möjligheten att på vettigt sätt resonera om och diskutera de saker som tas upp i trådstarten.
  • Anonym (Precis)

Män anses mer rasistiska eftersom dom säger vad dom tycker och bryr sig inte/förstår inte dom sociala konsekvenserna av att uttrycka sig så. Kvinnor är socialt mer kompetenta och har även ett större behov av att tillhöra och passa in socialt.

• Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-18 10:02:00 följande:
    Du kallade mig rasist.
    Det var klart och tydligt.
    Men nu går det inte att se eftersom ditt inlägg verkar ha plockats bort.

Uppenbarligen var det någon mer än jag som ansåg att du begick ett övergrepp mot en annan medlem när du valde göra ditt personliga påhopp på mig, när du gjorde ditt val att tydligt kalla mig rasist.

Denna händelsen, ditt agerande när du grundlöst kallade mig rasist, hör ju utan tvekan till ämnet och trådstarten.
    Du har själv hjälpt till att visa att frågeställningar och påståenden i trådrubrik och trådstarten kan ifrågasättas.
    Det är uppenbart att vissa låter sina känslor spela sig ett spratt, många känsloyttringar saknar grund, när man diskuterar sådana saker som tas upp i trådstarten.
    Vissa låter uppenbarligen sina känslor styra och förlorar då sin förmåga att föra en saklig diskussion (om sådan förmåga någonsin har funnits?).

Med hänsyn till trådstarten är det intressant att du själv visar hur känslor och känsloyttringar kan förstöra möjligheten att på vettigt sätt resonera om och diskutera de saker som tas upp i trådstarten.
    Jag trodde det vet en slags lek du pysslade med. "Jag har aldrig sagt något sånt"-leken i kombination med "jag är ingen rasist"-leken
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-18 13:28:47 följande:
    Jag trodde det vet en slags lek du pysslade med. "Jag har aldrig sagt något sånt"-leken i kombination med "jag är ingen rasist"-leken
    Ja det är nog fullkomligt uppenbart för alla att du väljer att tro och inbilla dig saker som saknar all grund.
    Vilket nu också är bevisat på sakligt sätt.

Kan dina svårigheter att kontrollera ditt eget agerande möjligen sig av att du tillåter dina känslor helt och hållet styra över normalt sunt förnuft?

Behåll du dina lekar för dig själv.
    Att du väljer att göra ett personligt påhopp och rikta grova falska anklagelser mot en annan medlem på forumet anser nog de flesta inte bara vara en lek.
    Vilket väl även du borde inse eftersom du fått ditt inlägg, ditt grova påhopp, bortplockat?

Med ditt agerande och också med ditt senaste inlägg visar du återigen att trådämnet är intressant och du visar mycket tydligt att det finns anledning ifrågasätta påståenden och frågeställningar i trådstarten likväl som i flera inlägg i tråden.

Dina egna påhittade lekar har inget med ämnet att göra.

V v återgå till ämnet och försök resonera och diskutera på en åtminstone någorlunda vettig nivå.
    Försök åtminstone göra det utan att du tillåter dina märkliga känsloyttringar förvandlas till påhopp, falska anklagelser och glåpord mot andra medlemmar i detta forum.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-18 14:15:23 följande:
    Ja det är nog fullkomligt uppenbart för alla att du väljer att tro och inbilla dig saker som saknar all grund.
    Vilket nu också är bevisat på sakligt sätt.

Kan dina svårigheter att kontrollera ditt eget agerande möjligen sig av att du tillåter dina känslor helt och hållet styra över normalt sunt förnuft?

Behåll du dina lekar för dig själv.
    Att du väljer att göra ett personligt påhopp och rikta grova falska anklagelser mot en annan medlem på forumet anser nog de flesta inte bara vara en lek.
    Vilket väl även du borde inse eftersom du fått ditt inlägg, ditt grova påhopp, bortplockat?

Med ditt agerande och också med ditt senaste inlägg visar du återigen att trådämnet är intressant och du visar mycket tydligt att det finns anledning ifrågasätta påståenden och frågeställningar i trådstarten likväl som i flera inlägg i tråden.

Dina egna påhittade lekar har inget med ämnet att göra.

V v återgå till ämnet och försök resonera och diskutera på en åtminstone någorlunda vettig nivå.
    Försök åtminstone göra det utan att du tillåter dina märkliga känsloyttringar förvandlas till påhopp, falska anklagelser och glåpord mot andra medlemmar i detta forum.
    Allt det andra säger om dig är sant.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-18 14:42:04 följande:
    Allt det andra säger om dig är sant.

V v återgå till ämnet.

Försök åtminstone resonera och diskutera på en någorlunda vettig nivå.

Utan att du tillåter dina märkliga känsloyttringar förvandlas till påhopp, falska anklagelser och glåpord mot andra medlemmar i detta forum.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?