• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Viran75

Snart ska vi åka och lämna barnen på dagis, sen ska vi åka till Huddinge på efterkontroll. Ska verkligen bli spännande att få se om allt kommit ut! Tror att det har det, för nu har det inte kommit nåt blod på 2 dagar....
    Sen är det bara att kämpa och längta efter det där plusset igen!
    Kram på er alla!

• Janken

Så här några veckor efteråt är det särskilt två tankar som ständigt återkommer... Tänk om jag inte kan bli gravid igen!! Och hur ska jag nånsin kunna glädja mig åt en eventuell graviditet? Jag kommer ju mest att vara orolig hela tiden!

Fler som delar detta med mig?

• Limas

Janken: förstår precis hur du känner. När jag blev gravid igen i juli så blev jag bara orolig kunde inte glädjas alls åt att jag var gravid. När jag sen fick mf i augusti så kände jag mig bara tom. Trots det så har jag använt ÄL-test och prickat in de dagar då jag har äl denna gång. Jag måste ju våga fortsätta och man måste nog våga hoppas. Men oron finns här.

• Janken

Limas: Förstår att oron hänger kvar... Men det är ju som du säger; man fortsätter ju ändå att hoppas och att försöka igen. Jag hörde om en som fick ÅTTA missfall innan hon äntligen fick sin dotter. Tufft!

Jag önskar dig stort lycka till!!!!
    Kram J

• delfin 79

Limas och Janken: Jag förstår hur ni känner! Jag kunde inte heller glädjas riktigt andra gången jag blev gravid! Tanken om att få ett missfall till fanns där hela tiden! Jobbigt!
    Nu vill jag inget mer än att bara få ett plus på stickan igen! Men oron om att det kommer ta lång tid innan jag plussar igen finns med mig hela tiden! Trots att kroppen har kommit igång igen!
    Lycka till tjejer!
    KRAM

• Beach

Hej Allihop!

Jag är i samma situation. Fick MF för en månad sedan i v.9, men har försökt nu igen.
    Hoppas på att man får en ny chans. Men det kommer att vara svårt att våga glädja sig åt det i så fall.
    Man kommer ju att vara orolig hela tiden.

• Viran75

delfin79:
    Det gick superbra idag!!
    Allt såg jättefint ut, alldeles tomt och bra! Nu var det bara att invänta nästa mens och försöka igen, sa hon....
    Och chansen att jag skulle få missfall igen var väldigt liten....

Känns jättebra och nu längtar vi såå!!

• delfin 79

Viran75: Vad skönt att höra
    Då önskar jag er lycka till

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall