• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Ms Leia

Den 19 juni var jag i v 13 och skulle på ett tidigt ultraljud då jag har haft ett tidigt MF innan.
    Fostret levde inte, det var ett MA. .-(

Det har varit så oerhört tufft nu, alla tycker man måste tänka framåt, se framåt, tänka att det går bra nästa gång. Men INGEN kan acceptera att jag kanskte inte VILL tänka så längre,
    jag gjorde det nu andra gången och det gick inte bra iaf.
    Bättre att hålla lite avstånd.

Sitter nu och inväntar Bim som är nästa vecka. Första försöket sen skrapningen.

♥♥ Mamma till ängla-Pyret BF 3/12-06♥♥
  • vittel

Ina 67: Jag blödde först i sex veckor och sen var det uppehåll på tre dagar och då var jag och kollade att allt kommit ut, det såg bra ut sa dom. Sen kom vad jag antog vara mens men den blödningen, som var mindre, höll i sig i nästan sex veckor :( Men sen efter en månad så kom mensen och var som vanligt.
    Jag blödde MYCKET i ungefär en vecka efter missfallet sen blev det mindre och mindre. Men det var väldigt jobbigt dels psykiskt men oxå fysiskt, tillslut fick jag börja med järntillskott för att hålla mig på benen.

• Viran75

sassa85: för mig är det bara några dagar sen mitt missfall. Fick ett ma, och nu kom det ut. Vi ska börja bebisverkstaden så fort kroppen är återställd.
    När ska du börja i bebisverkstaden med din respektive då?

• delfin 79

sassa85: Vi ska påbörja bebisverkstan nästa månad
    Kram till er alla!

• veca

hej
    förståer er alla, jag fick missfall i slutet på april, va då i vecka 13. Fy det va en jobbig tid, men samtidigt är det ganska jobbigt nu med eftersom jag fortfarande inte blivit gravid än... e såååå less på all denna väntan hela tiden...

• Chilimon

Hur snart efter ett missfall kan man bli gravid? Första ägglossningen?

• Chilimon

Leia 82, tack för att du oxå kallar det lilla fostret man hade i magen för ängla-pyret. Blir så irriterad på folk som blir irriterade på mig för att jag pratar om fostret som ett barn.

Hade oxå ett MA, fast jag behövde inte skrapa för bara några timmar innan jag skulle skrapa kom det ut.

• Ms Leia
    Chilamon: Pratar du till mig nu? Tänkte på nummret 82 (?)
    ♥♥ Mamma till ängla-Pyret BF 30/12-06♥♥
  • eamane

visst kan man väl bli gravid första ägglossningen efter ett missfall men läkaren rekommenderade mej i alla fall att vänta ca 2 mensperioder så jag visste att kroppen var igång igen! hade mens bara två ggr oxå innan jag blev gravid igen så lycka till!!

• jamis

min läkare sa att det finnsen minimalt ökad risk för mf om man blir gravid direkt efter mf. Då hade vi redan hunnit försöka så vi får se om 2 veckor om det tagot sig

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall