• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Ina 67

cissi linde:
    Du har ingen annan läkare du kan gå till?
    Ring till KK och prata med dem och säg att du vill komma på en koll.
    Till mig sa de att jag skulle beställa en tid 4 veckor efter missfallet för efterkontroll.

• Cissi linde

Ja jag får ringa till kk, jobbigt å inte veta om det är ute eller inte. Det är det enda jag tänker på...

• strumpan73

Hej jag blev skrapad igår för ett MA. Det har varit jättejobbigt men nu börjar jag kunna se framåt. Det jag undrar är att idag blöder jag ingenting, varför, kommer det tillbaka? Allt kan väl inte redan vara borta. Sen en annan fråga jag tappar jätte mycket hår efter MA. Är det fler som gör det.

• MammaMia8

Tack för alla kramar!

Nu har mitt Pytte kommit ut. Äckelvarning. Är du känslig så fortsätt INTE läsa nu.
    Igår kväll kände jag att det blev alldeles varmt i trosorna. När jag sprang till toan så jag att det kom rosafärgat vatten. Jag antar att det var fostervattnet. Det började värka vansinnigt i magen och en stund senare kom en stor slemmig blodklump (lika stor som ett äpple ungefär) Huuuu *ryser* Jag hoppas att ingen ska behöva uppleva en sådan sak. Under natten blödde jag mängder. Jag hade en tjock nattbinda, men den blödde jag igenom. Jag hade varit förutseende nog att lägga handukar i sängen för att det inte skulle läcka, men dem blödde jag också igenom. Det rann så pass mycket att jag blödde igenom bäddmadrassen. På fredag ska jag på efterkontroll på Gyn. Det var meningen att de skulle ta ut Pytte då, men det verkar som att det inte behövs *gråter förtvivlat*

• Tett82

Boogiegirl: Jag beklagar det som hänt, låter som en hemsk upplevelse! Stor kram till dig! /Therese

• delfin 79

Sänder massor med styrkekramar till dig Boogiegirl!!

• Viran75

Boogiegirl:
    Känner med dig! Exakt det som hände dig, hände mig i torsdags... Precis likadant... Igår kom en till jätteklump, men efter det har det inte kommit något blod alls!! Ska på efterkontroll imorgon, så får vi se.... Men jag tror att allt är borta.
    Kramar till dig!

• Janken

Boogiegirl och Viran75: Jag fick också en sån där klump (när jag var i en stuga med en hink som dass... kul!) och jag störtblödde dagen efteråt och fick åka in på akuten. Där kollade de med vul och såg att det fortfarande fanns kvar av det som skulle ut. Därför blev jag inlagd och dagen efter fick jag göra en skrapning. Efter det har det blivit så bra det nu kan bli! Väntar på mensen så man kan försöka igen...

Lycka till till er båda!

Kram

• Janken

Ja, just det... Min klump var bara blod och annat. Jag hade gjort vul tidigare så de hade sett att fostret redan var ute. Så det behöver inte vara fostret i klumpen!

• Ina 67

boogiegril och viran75
    Beklagar det som hänt och skickar kramar i massor.

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall