• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Ms Leia

Vi väntade 2 mens efter första MF i v 5. fick ändå ett MA i v 13 sen. Så nu väntade vi bara en mens..
    Ska det hända så ska det hända... lika bra att ge sig på det och hoppas på det bästa.
    Efter tre gånger får vi ju utredning också.

♥♥ Mamma till ängla-Pyret BF 30/12-06♥♥
  • Ina 67

Till oss sa läkaren att vi skulle vänta tills efter att jag hade haft en mens, sen kunde vi försöka igen.
    Han pratade också om att det kunde finnas en ökad risk för mf igen om man blev gravid direkt.
    Som jag känner nu så är det nog ganske skönt att låta kroppen få läka lite först.
    Ska boka tid för efterkontroll om ca 4 veckor. Läkaren sa att det var bra om jag gjorde det, 4 veckor efter missfallet.
    Det är ju skönt att veta att allt ser bra ut, innan man försöker igen. Om vi nu orkar med risken för ytterligare förluster.

• Braxton

*kramar om Ina...livet är bra orättivst Många kramar till dig! Har läst tidigare om din änglafilcka, ledsen för er skull för att det blev mf nu..*

Kramar till er andra också som fått mf... Det är en förlust. Tillåt er att sörja. Jag var där för ett par veckor sen, det var jättejobbigt, emn nu känns det lite lättare att leva. Men jag kommer aldrig att glömma mitt lilla pyre. Aldrig.

Lycka till till er som börjar med verkstan!

• Janken

Jag fick missvall för två veckor sedan ungefär, jag var då i vecka 9. Trodde jag i alla fall, men min lilla bebis hade lämnat oss redan tidigt i vecka 5. Snopet!

Vår läkare har inte sagt något om ökad risk för mf om man blir gravid för tidigt efter mf!! Tur att jag fick reda på det då, annars hade jag försökt på en gång... Är det bara jag som tänker så att jag vill "tillbaka dit där jag var" alltså gravid? Eller är jag störd...?

Min största känsla efter mf var att jag blev arg. Kände mig lurad för nu skulle ingenting bli som vi hade trott och ställt in oss på.

• delfin 79

gizmolarson: Beklagar ditt missfall Massor med kramar till dig!!!

Janken: Beklagar ditt missfall
    Jag har haft samma tankar som dig! När man väl har ställt in sig att man är gravid så är det svårt att släppa tanken. Det är svårt i början att acceptera att man faktiskt inte är gravid längre! Så du är inte störd!

• Ina 67

Janken:
    Känner precis som du, bara kroppen har läkt och jag haft en mens kommer vi inte att göra något för att förhindra en ny graviditet i alla fall. Trotts allt vi hitills fått uppleva, så finns ändå hoppet om ett litet barn kvar.

• jamis

gizmolarson: stor kram

Janken: jag känner oxå så. jag tänker på vilken vecka jag skulle varit i och hur härligt det va att vara gravid... du är inte konstig!!

• sassa85

Hej hej på er alla....
    jag kanmed tänka på vilken vecka jag skulle vara i nu.
    sen så brukar jag tänka hur magen skulle se ut och växa.
    Var gravid i 9 veckor.
    Känns så konstigt på något vis, man är inte längre gravid.
    Det känns overkligt om man tänker tillbaka, man var så glad och planerade för det kommande ´barnet.
    Vi började planera vilket rum den skulle ha/Vagnar/Tapeter...kanks tidigt att planera sånt....men vi tyckte det skulle bli så spännade med en liten ny familjemedlem.
    Sen så var jag med i en tråd :BF mars ...så jag KLARAR INTE kolla in påden tråden nu alltså ..läsa om allasom fortfarande är gravida (som jag med varit)hur känner ni er?känner ni igen dessa tankar?
    Kram till er tjejer!!!!

• MammaMia8

Hej! Jag har varit på akuten idag och fått bekräftat att blödningarna jag har är ett missfall. Nu sitter jag och gråter och gråter. Hur orkar man ta sig igenom en sån här sak? Jag känner mig helt förstörd.

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall