• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Janken

Blåbär77: Vad tråkigt! Jag är så ledsen för er skull! Det är skitjobbigt, jag vet...

Kram på er båda!

• Ebbelina

Hej på er! Jag är helt ny här på Familjeliv och det här var den tråd jag genast var tvungen att gå in på. I fredags konstaterades att jag hade en ofostrig graviditet, jag var då i v. 11.
    Tomheten är enorm och jag undrar om ALLA utom jag är beredda att försöka bli gravida igen genast? Tycker det verkar så när jag läser era inlägg. Själv känner jag att jag ALDRIG vill vara med om detta igen!!
    Kram på er.

• vittel

Hej Ebbelina! Jag var med om ofostrig graviditet förra hösten, vecka 13. Jag kände läääänge att det här vill jag ALDRIG gå igenom igen. Det är först nu som jag känner att jag orkar riskera en ny graviditet, men då har jag fått mf två gånger i vecka 6 oxå.
    Dom första veckorna, innan graviditetshormonet gått ur kroppen är det vad jag förstår vanligt att vilja bli gravid på en gång igen, men efter ett tag så kommer sorgen ikapp och då är det nog viktigt att sörja ordentligt innan man försöker igen.
    Många kramar till dig
    www.osynligabarn.se sidan för alla som upplevt missfall

• Zebra71

Hej, här kommer en till som tyvärr också förlorat sitt pyre... Fick missfall i tisdags och var då i vecka 9(Bf 30 mars).

På fredagen var vi på vul och då såg allt helt ok ut och påmåndagen började jag blöda...att det kan gå från total lycka till katastrof på ett par dagar!

• Janken

Blir så himla ledsen över att det är så många i den här tråden!!!! Skulle önska att ingen behövde vara med om det här...

Kram kram till alla ledsna och hoppas ni orkar försöka igen så småningom!

• Ebbelina

Hej Vittel och tack för svaret! Jag gick in på osynligabarn-sidan och läste om ofostrig graviditet. Tyvärr känner jag igen reaktionerna, det verkar som om många tycker att jag bara ska strunta i det här för jag kan ju inte gå omkring o sörja ett barn som aldrig funnits. Men i min och makens hjärtan har det i över 1,5 månad FUNNITS ett barn! Det här är på inget sätt en mindre förlust än om vi fått ett "vanligt" missfall. Väldigt ledsen blir man över sådana kommentarer :(
    Zebra71: Visst är det otroligt att man ena dagen är gravid och lycklig och nästa olycklig och tom utan barn och den framtid man hunnit börja planera och se fram emot :S

• jamis

Ebbelina: Klart att ni kan sörja ert förlorade barn! För er var det ett barn och så kommer det alltid att vara!

Stor kram till dig och Blåbär!

• frkannelie

Jag tycker det är sorgligt att det är så många här...men samtidigt skönt att kunna visa sina känslor o veta att det är nån som exakt vet hur jag känner.....

• sassa85

Hej..
    jag tänkt om ni vill att vi ska skriva in oss här:
    ex sassa85 mf v 8 .
    såtilläger jag listan sedan på uppdatera,om ni vill...
    Kram till er....

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall