• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • Lussekatten87

Jag gick ner 10 kg efter förlossningen.
    En vecka efter hade jag gått ner 12 kg.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Norpan666

6 kg när jag åkte från förlossningen och mina totala upp kilon - 15 st - var borta efter 3 v.eckor

• dendertina
    Lussekatten87 skrev 2009-09-02 11:06:47 följande:
    Jag gick ner 10 kg efter förlossningen.En vecka efter hade jag gått ner 12 kg.
    Ok, är det vanligt tror du?
    För jag tänker att om jag går ner runt 10-12 kg nästan direkt så är de sista kilona inte så himla farliga, jag var normalviktig innan med en ganska god marginal till övervikt.
  • Vår lilla godis

Jag vägde mig första gången 10 dagar efter förlossningen, då var jag tillbaka på inskrivningsvikten.

• April Mamma

Jag gick upp ca 8 kg...sonen vägde 4745 g + allt annat...så jag gick ner i vikt =) Kom i min nytvättade jeans på en gång-Men jag är lite rund så jag är glad att allt rasade av mig.

• bocabo

-7kg 3 dagar efter FL (då var det första gången jag hade tillgång till våg)
    gick upp 13 kg totalt

• dendertina

Har läst så mycket i trådar här om alla som knappt gått ner ett skit efter förlossningen, snarare UPP verkar det som!
    Men det vanliga borde väl vara att man gå ner runt tio kg eller??

• Spexig

4 av 11 pålagda kilo var borta när vi kom hem. Resten efter 5,5 månader.

• Spexig

Mamma vet jag lämnade alla sina 10 kg från att vänta mig kvar på bb.

• CeeJay

Jag gick upp ca 22 kg med första och direkt efter förossningen borde jag gått ner ca 5 kg (Dottern vägde ju 4,2 kg + moderkakan)

Efter några dagar hade jag nog gått ner runt 12 kg och hade stadigt ca 10 kg kvar på kroppen som inte försvann...

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?