• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • yohanna
    Hej mina vänner!
    idag e det rökfri dag nummer 2.
    snart ska jag till frisören o klippa o färga mig, ska bli intresant.
  • cotton

Fan, skrev ett långt inlägg som försvann.

Kontentan - grattis till ett nytt och friskare liv Yohanna! Håller tummarna för dig!

GI är bra. Tips - vetemjöl med 25% fullkorn i. Smakar precis som vanligt, fast det är nyttigare.

Kram kram

• calcioaddict

yohanna: Bra jobbat! Jag blir lite avis på ditt frisörbesök. Jag måste också ta tag i hårbusken jag har på huvudet!

cotton: Finns sånt vetemjöl bland hälsokosten?

• Tintomara

Cotton: Har du förresten hunnit läsa Mias hemlighet, fortsättningen på Gömda och Asyl? Hittade den på Willys (!) för två veckor sedan och sträckläste den med. Lika spännande och bra som de två tidigare. Grattis till att du fick jobbet du sökt, förstår att det är mycket att fundera över nu.

Idag fick vi sålt vår vagn som vi inte använt på ett tag. Jätteskönt! En grej mindre som tar plats. Det var faktiskt genom FLs köp och sälj som tjejen som köpte den hade hittat annonsen. Blev lite förvånad, trodde Blocket skulle gett mer än det gjorde. Som vanligt håller vi på att röja ut här hemma, det tar fan aldrig slut, och nu planerar vi att köpa en ny garderobslösning för alla kläder. Vi har kläder och grejer överallt, någon som känner igen det?

Yohanna: Kämpa på med rökningen, du är duktig! Hoppas att det blir en bra dag hos frisören!

Ska testa att göra en ny typ av lasagne som tv-kocken Laila på Tv4 gjorde i morse. Verkade gott. Hon använde fullkornslasagneplattor så jag ska testa det för första gången. Hon använde dessutom färdig ostsås och tomatsås så det var hur snabblagat som helst!

• Piaf

Yohanna:
    Kom igen!!!
    Du klarar det
    När du blir röksugen så ge dig själv tillåtelsen att ta en cigg, men skut upp den. Säg till dig själv att -om jag fortfarande är lika röksugen om två timmar så får jag ta ciggen då, men inte tidigare. För det sitter i så korta stunder, de där PANIKATTACKERNA
    Jag tror på dig Är det nåt så bara hojta till!
    Båda Björkeli och jag har ju nyss lagt av så vi vet hur hopplöst det kan kännas

Tinto:
    Ja, jag känner igen mig! Jag fattar heller inte vart allt kommer från. Vi bara tömmer och tömmer och tömmer och det blir bara mer och mer och mer???? Och trots att vi tappat ett gäng med grejer ute i stugan så är varenda skrymsle fullt i lägenheten? Jag fattar inte!

calcio:
    Här är en annan som är avis på frisörbesök. När vi skulle ses hemma hos dig så kände jag mig så superrisig för jag inte hade varit hos frissan på flera månader (och smygbeundrade alla eras hår, som var så glansiga och välklippta och fina ).
    Då kan jag lägga till att jag fortfarande inte varit hos frissan så det är inte så att jag känner mig finare nu.

Har över huvud taget ingen bra period. Går upp en massa i vikt och går omkring med slitna toppar (tokslitna ) och är blek (blek blek blek) och ja.... Jag måste börja bry mig lite om mig själv nu känner jag.
    Men, jag har slutat röka
    Så HELT åt skogen är det ju inte

På måndag ska vi träffa banken
    Det låter bra över telefonen, så håll nu tummarna!!!

Och idag ska jag sätta upp körlektioner för hela nästa vecka, så håll nu tummarna för det med, att jag fixar det här nu!!!

Det är det här lånet och körkortet som ska till och sen är vi nästan flyttade...
    Håll era tummar helt enkelt!

• cotton

Håller alla tummar jag har för dig Piaf!

Vikten, blekheten och det risiga håret är alla saker som du kan göra något åt! Och dessutom ser man alltid sig genom mörka glas och ser något mycket värre än vad som finns! Tror du är jättefin! Lycka till med bank och körlektioner!
    Ska ni flytta? VAR?

Tack Tinto! Det är mycket mycket att tänka på nu...
    Men lycka till med garderobsutrensningen! Har själv provat på det några gånger, och det känns som man aldrig blir färdig!

Apropå frisyrer - så har jag inte klippt mig sedan slutet på april, så jag ser hemsk ut i håret nu. Ska boka klipptid till nästa vecka! Har sparat ut till långt till bröllopet, och nu blir det bara lite toppar som ska trimmas och några blonda slingor som ska i. Blev nog inte så där värst nöjd med mitt lite mörkare hår i våras som jag först trodde.

Calcio - det vetemjölet finns i den vanliga mjöldisken. På ICA och andra butker. Det är Kungsörnen som gjort två nya mjölsorter. En vetemjöl med 25% fullkorn till bak och matlagning samt en med 50 % fullkorn för bakning. Vi har gjort både pannkakor och kanelbullar med vetemjölet med 25% fullkorn och det blir jättegott! Jag smakade ingen skillnad, men nyttigare är det!

Tjohooo!

• Piaf

cotton:
    Heeeeeeeeeeeeeej!
    Tack De orden värmde faktist

Jo, vi ska bygga hus ute i skogen. Vi flyttar ut till stugan helt enkelt Så, då blir vi nästan grannar om du flyttar till skåne

• cotton

Oj, så ni flyttar ut till Skånes inland?! Trötta på Malmö eller?

Om vi flyttar, så blir det nog Ramlösa i Helsingborg. Vi har tittat på mindre radhus där på hemnet och dessutom går pendeln därigenom.

Är det nära Helsingborg stugan ligger eller är det mer i inlandet?

Har självklart massor med snälla och goa ord om dig på lager!

Big hug!

• Piaf

cotton:
    Det är inlandet. Stugan ligger i ett ställe som heter "Toftaröd" som ligger nära ett litet större samhälle som heter "Norra Rörum" (där barnen kommer gå på skola/dagis) och detta tillhör Höör. Ja, det är inte speciellt långt!

Åker gärna in och tar en fika lite då och då. Och du..... NU gäller det för mig. Ska ta mitt körkort!! Vad säger du om det?

• Sofie75

Men oj, så trevligt det var här inne nu.

Inte tomt som det brukar....

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D