• Alicia 72

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Hej!
    Jag är oerhört emot detta vaccin då jag anser att det är ett riktigt skräpvaccin med skit-tillsatser som tiomersal och squalene! Dessutom anser jag att hela svininfluensan är oerhört överdriven och då jag själv inte tillhör någon riskgrupp har jag aldrig haft en tanke på att ta sprutan.

MEN.... Jag har en två-årig dotter och på hennes förskola är det nu ett konstaterat fall av svininfluensa. Hela den lilla flickans familj är nu smittade och flickan är riktigt dålig och ligger inlagd på sjukhus. Jag vet dock inte om hon tillhör någon riskgrupp.
    Plötsligt kom det så nära och jag blir livrädd av tanken på att min dotter kan bli lika sjuk hon och att JAG skulle kunna vara den som smittar henne (hon är inte smittad denna gång då hon varit ledig från förskolan sen ett par dagar innan flickan blev sjuk).
    Nu känns det förstås som att risken att hon blir smittad på förskolan är större än av mig men jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte vaccinerade mig och därmed smittade henne så att hon blev allvarligt sjuk.
    Men samtidigt bär det mig så emot att ta denna spruta! Jag har ÅNGEST för att sprutan in dessa ämnen i min kropp!
    Jag blir så oerhört förbannad på svenska statens val av vaccin!! Hur tänker man när man beställer ett vaccin innehållande ett flertal bevisat farliga ämnen när det finns riskfria alternativ på marknaden? Om man ändå kunde fått alternativet att köpa det riskfria vaccinet för egna pengar, då hade jag tagit det utan tvekan!
    Nu är man lämnad att välja mellan pest och kolera... Tack för den Sverige!

Hur tänker ni andra, som är emot vaccineringen, gällande att skydda era barn?

Alicia

• Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?
  • Angelicaa
    Alicia 72 skrev 2009-11-09 20:59:45 följande:
    Jag håller med, det känns som att man inte får raka svar någonstans utan svävande som "i dagsläget finns inget som tyder på att vaccinet skulle vara farligare än influensan". Men OFARLIGT säger de inte att det är.Jag har hur som helst återgått till mina sinnens fulla bruk efter denna omtumlande hysteri och ingen av oss kommer att vaccinera oss. Vi är friska och tillhör ingen riskgrupp, OM vi blir smittade är risken trots allt väldigt liten att allvarliga komplikationer tillstöter. Det bästa är trots allt att skaffa sig immunitet på naturlig väg.

Jag tänker också så, blir vi sjuka så får man hålla ordentlig koll på utvecklingen och åka in till akuten i tid. De kommer få BÄRA ut mig därifrån om de nekar framförallt min dotter vård.Alicia
    Håller me dig fullt ut! ingen tar ju upp alla stackars gamla som varje år dör av den vanliga influensan...detta är det däremot en väldig uppståndelse över. Och just me tanke på att det inte använts så länge så känns det mer riskabelt att vaccinera sig när man inte vet hur det blir om kanske 10 år av vaccinet.

Jag hoppas som du på att vårat immunförsvar står emot detta och på så sätt ger oss ett naturligt vaccin mot det i framtiden. Ska man hålla på å vaccinera sig för allt hela tidne kommer vi vara fullproppade av massa skit, å allt brukar ju mutera när det får motstånd i form av vaccin så va gör man då?
  • Dr Mupp

Tar sverige in ett vaccin fritt från skvalen och kvicksilver och om inte är äggodlat så vaccineras barnen. Fram till dess tar vi våra chanser med influensan. De är ju inte i riskgrupp.

• Anaiah
    Dr Mupp skrev 2009-11-12 19:59:04 följande:
    Tar sverige in ett vaccin fritt från skvalen och kvicksilver och om inte är äggodlat så vaccineras barnen. Fram till dess tar vi våra chanser med influensan. De är ju inte i riskgrupp.
    Fast ett sådant vaccin innebär ju ett sämre skydd också.
  • eia

vi bor i Finland och här har svininfluensan börjat härja ganska vilt. Ví tog beslutet att inte vaccinera oss och det är vi nöjda med. Här i vår by började folk insjukna förra veckan och jag själv fick jätteont i halsen och låg i två dagar och var orkeslös, ingen feber dock. Tre av barnen (vi har 6) har också insjuknat (även lillkillen på 3mån.) men de har inte varit såå sjuka. Storasyster fick under 38 graders feber och snuva, storebror fick över 39 grader och hostar jättemycket och lillen hostar mest, hade lite över 38 grader ett tag men nu e febern borta. Han hostar dock ännu men det hörs att slemmet är väldigt löst så han håller väl på att repa sig. Vi har behandlat med olika naturpreparat och -behandlingar och det verkar ha hjälpt oss.
    Vaccinet var aldrig något alternativ för oss därför att vi tycker att det verkar ganska "opålitligt"...har läst på en del och i Finland har de, liksom i Sverige, tagit in det "sämre" vaccinet som innehåller både kvicksilver och skvalen. Dessutom tror jag inte på att vi ska vaccinera oss friska...tror inte att det håller i längden utan vi skall bygga upp en naturlig motståndskraft så klarar vi oss bättre mot olika sjukdomar.
    Men visst blir man orolig när man börjar höra om vänner och bekantas barn som insjuknat...flera av dem har haft svårare symptom än hos oss men alla har klarat sig.. Man ska ändå vara vaksam med barnen för deras allmäntillstånd kan ju svänga till det sämre på några timmar och då skall man nog uppsöka läkare genast!
    Hoppas ni klarar er undan smittorna och ha det gott där i höstmörkret! :)

• Alicia 72
    eia skrev 2009-11-12 21:32:51 följande:
    vi bor i Finland och här har svininfluensan börjat härja ganska vilt. Ví tog beslutet att inte vaccinera oss och det är vi nöjda med. Här i vår by började folk insjukna förra veckan och jag själv fick jätteont i halsen och låg i två dagar och var orkeslös, ingen feber dock. Tre av barnen (vi har 6) har också insjuknat (även lillkillen på 3mån.) men de har inte varit såå sjuka. Storasyster fick under 38 graders feber och snuva, storebror fick över 39 grader och hostar jättemycket och lillen hostar mest, hade lite över 38 grader ett tag men nu e febern borta. Han hostar dock ännu men det hörs att slemmet är väldigt löst så han håller väl på att repa sig. Vi har behandlat med olika naturpreparat och -behandlingar och det verkar ha hjälpt oss. Vaccinet var aldrig något alternativ för oss därför att vi tycker att det verkar ganska "opålitligt"...har läst på en del och i Finland har de, liksom i Sverige, tagit in det "sämre" vaccinet som innehåller både kvicksilver och skvalen. Dessutom tror jag inte på att vi ska vaccinera oss friska...tror inte att det håller i längden utan vi skall bygga upp en naturlig motståndskraft så klarar vi oss bättre mot olika sjukdomar.Men visst blir man orolig när man börjar höra om vänner och bekantas barn som insjuknat...flera av dem har haft svårare symptom än hos oss men alla har klarat sig.. Man ska ändå vara vaksam med barnen för deras allmäntillstånd kan ju svänga till det sämre på några timmar och då skall man nog uppsöka läkare genast! Hoppas ni klarar er undan smittorna och ha det gott där i höstmörkret! :)
    Hej!
    Jag tror precis som du på att det inte håller i längden att vaccinera sig mot rubb och stubb. Kroppens immunförsvar behöver sig en genomkörare då och då för att hålla sig starkt! Dessutom är det faktiskt som så att de allra flesta av oss kommer, OM i får det, få en mildare variant av en vanlig influensa. Och som du säger - är man medveten om riskerna och är lite på tårna och agerar snabbt om någon som insjuknat blir sämre så tror jag att det är det klokaste valet.

Läste frågor och svar om svininfluensan på DN www.dn.se/nyheter/sverige/fragor-och-svar-om-svininfluensan-1.991871 vars svar jag tyckte var väldigt lugna och sakliga. Dessa kändes bra för mig att läsa och jag väljer att lita på och känna mig trygg med dem. Det som slår mig är att hittills har 7 personer i sverige dött av svininfluensan och 8 i samband med att de tagit vaccinet! Självklart så ser man inget samband mellan dödsfallen och vaccinet men det är ju som att säga att man inte ser något samband mellan dödsfallen och svininfluensan. ALla de som dött av hjärtattack med svininfluensan kanske hade dött i alla fall??

Alicia
  • eia

Tycker också det är något lurt med detta vaccin!!! Litar inte alls på det... Låter hemskt att hela 8 pers. har dött i samband med att de tagit vaccinet, jag kan inga siffror i Finland och ingen godkänner ju ändå att det har något samband att folk dör inom kort efter att de vaccinerats...DET STÖR MIG ENORMT!!! Varför kommer inga negativa sidor fram, endast typ att man kan få "lite feber, bli öm på vaccineringsstället, känna sig lite trött......"?? Inga rapporter om dödsfall efter vaccineringen...

En av min mans släktingar tog vaccinet i början av veckan (hon var gravid i v.36) och inom några dygn dog hennes baby i magen!!! Men...knappast har det heller något att göra med gifterna hon fått i sig...

En annan bekant som är bosatt i Sverige tog också vaccinet, hon hade b.f. i nov = några veckor kvar och hennes baby dog också i magen!!! Tänk dessa små fina underbara knyten som antagligen hade klarat sig fint även om du fötts redan nu... Visst händer det sig att barn dör i magen annars också utan någon förklaring men ändå....lite skumt tycker jag det verkar iaf.!!

Jag tycker för min del att det känns bra med det beslut vi tagit ang. våra barn. Alla vill ju sina barns bästa och nog förstår jag också dem som vaccinerar sina barn...de litar ju bara på myndigheternas rekommendationer. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att de inte tar ngn skada av vaccinet! ...så hoppas jag också att ni alla som inte vaccinerat era barn klarar er undan smittorna, eller om ni får dem att era barn klarar av viruset lika bra som våra verkar klara det! :)

• Neisti
    eia skrev 2009-11-13 22:11:07 följande:
    Tycker också det är något lurt med detta vaccin!!! Litar inte alls på det... Låter hemskt att hela 8 pers. har dött i samband med att de tagit vaccinet, jag kan inga siffror i Finland och ingen godkänner ju ändå att det har något samband att folk dör inom kort efter att de vaccinerats...DET STÖR MIG ENORMT!!! Varför kommer inga negativa sidor fram, endast typ att man kan få "lite feber, bli öm på vaccineringsstället, känna sig lite trött......"?? Inga rapporter om dödsfall efter vaccineringen...En av min mans släktingar tog vaccinet i början av veckan (hon var gravid i v.36) och inom några dygn dog hennes baby i magen!!! Men...knappast har det heller något att göra med gifterna hon fått i sig...En annan bekant som är bosatt i Sverige tog också vaccinet, hon hade b.f. i nov = några veckor kvar och hennes baby dog också i magen!!! Tänk dessa små fina underbara knyten som antagligen hade klarat sig fint även om du fötts redan nu... Visst händer det sig att barn dör i magen annars också utan någon förklaring men ändå....lite skumt tycker jag det verkar iaf.!!Jag tycker för min del att det känns bra med det beslut vi tagit ang. våra barn. Alla vill ju sina barns bästa och nog förstår jag också dem som vaccinerar sina barn...de litar ju bara på myndigheternas rekommendationer. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att de inte tar ngn skada av vaccinet! ...så hoppas jag också att ni alla som inte vaccinerat era barn klarar er undan smittorna, eller om ni får dem att era barn klarar av viruset lika bra som våra verkar klara det! :)
    Usch vad hemskt med barnen... tycker som du att det är märkligt att man inte kan gå ut med RIKTIG fakta om biverkningarna... Om man nu inte är 100%säker på att det har med vaccinet att göra, skriv det då!! Men folk måste ju få veta och utifrån det ta ställning....
  • Alicia 72
    eia skrev 2009-11-13 22:11:07 följande:
    En av min mans släktingar tog vaccinet i början av veckan (hon var gravid i v.36) och inom några dygn dog hennes baby i magen!!! Men...knappast har det heller något att göra med gifterna hon fått i sig...En annan bekant som är bosatt i Sverige tog också vaccinet, hon hade b.f. i nov = några veckor kvar och hennes baby dog också i magen!!!
    Nä men fy vad hemskt! Även om det inte alls skulle ha med vaccinet att göra så är det klart att dessa mammor alltid kommer undra om det hade med vaccinet de själva beslutade att ta att göra!!
    Just gravida tycker jag verkar superläskigt att vaccinera! De får ju i vanliga fall inte ta några vaccin öht! Och detta otestade vaccin som man inte kan veta med säkerhet hur det påverkar förrän barnen börjar födas. Men det skulle ju aldrig erkännas att det påverkat fostren.

Alicia
  • Fatima89

hejsan, tänkte bara skriva ett kort inlägg en snabbis, från rubriken,
    Jag har vaccinerat mig och våran 2årige son, och även pappan skall vaccinera sig nu i veckan på drop´in.
    för ca 3månadersedan var jag helt emot vaccinet. stora grabben hade jag funderat en del på att vaccinera tiddigare pga astma och försämrat emunförsvar. , och fundera iställer på att ha hemma grabben från förskolan,
    men så födde jag en liten kille redan i v26 och då blev det lite nya tankar, i och med att jag och min man åker tunnelbanan varge dag till och från sjukhuset, stora grabben går på dagis, allt för att inte sprida viruset vidare till våran lilla kille som kämpar på neonatal, och för alla andra små som ligger där inne på intensivvården.

jag känner fortfarande lite ånges i att vi vaccinerat oss, men vi mår bra, och det som överväger är att lillkillen skall komma hem i hemsjukvård snart och då är det säkrast för alla att vara så friska som möjligt...

(ps har ni åsikter till mig just skriv gärna dom i min gästbok, då jag kanske inte hinner in på forumet och missar det ni svarat)

lycka till nu,, trots influensatiderna

• Neisti
    Alicia 72 skrev 2009-11-14 17:50:21 följande:
    Nä men fy vad hemskt! Även om det inte alls skulle ha med vaccinet att göra så är det klart att dessa mammor alltid kommer undra om det hade med vaccinet de själva beslutade att ta att göra!!Just gravida tycker jag verkar superläskigt att vaccinera! De får ju i vanliga fall inte ta några vaccin öht! Och detta otestade vaccin som man inte kan veta med säkerhet hur det påverkar förrän barnen börjar födas. Men det skulle ju aldrig erkännas att det påverkat fostren.Alicia
    precis.. det står ju dessutom "varningstexter" på själva förpackningen till pandemrix ang när det gäller gravida!!
Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?