• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • GrodanSkrutt
    LisaOlson skrev 2011-07-06 06:45:40 följande:
    Älskar den här tråden. Har läst alla, tog några dagar. Nu har jag läst mellan värkarna för det verkar vara på G idag!! Äntligen!!! BF+7
    Väntar med spänning på din historia =)
    Lycka till!!! Solig
  • LinaJo83

Har en historia som är rätt så dråplig.
    Vi satt några tjejer en gång o så kom ämnet upp om förlossningar (detta var några år sedan o det är inte mig det gäller) Förlossningen är oxå säkert 20-25 år sedan.
    Iaf så berättade hon att det var en ganska jobbig o utdragen förlossning o någongång i mitten så bytte de arbetslag o den nya barnmorskan kom in o skulle presentera sig. Pappan var i detta läget mycket stressad o uppslukad i stunden. In kommer en kille från Indien (tror jag) han var iaf mörkhyad o då utbrister pappan: "Men vad f-n ska de städa nu".... detta var då barnmorskan....
    De skämdes väldigt efteråt sa de o sa att han var en helt fantastisk barnmorska... konstigt vad en förlossning kan göra med en... både mamman o pappan Glad

• Whizzer

Hej o hå, fort ska det gå! Värkarna gick som sagt inte över, 9:15 ringde jag hem sambon (som jobbar på annan ort, 2mil bort). BM på FL ville att jag skulle försöka vila en stund och ringa åter om det inte släppte. Sagt o gjort, försökte lägga mej en stund men det var ju totalt omöjligt. Försökte rafsa ihop nån slags BB-väska mitt i hela kaoset medan jag väntade på sambon som jag skickat ut på en snabbsväng med stackars vovven sominte kunde begripa vad matte sysslade med riktigt.

FL ligger på annan ort, 5mil bort. Bra väg att köra o en förmiddag mitt i veckan.. Tänkte vi ja! Fick stanna vid varje rödljus på genomfarten ut ur hemmastaden + att det var broöppning oxå. Efter den förseningen fick vi åka efter en lång bred-last-karavan som inte gick att köras om.
    Efter mkt om o men hamnade vi i en annan lång bilkö efter en vägrensklippningsmaskin.

Bilturen in till FL tog en timme, i normala fall kör man samma sträcka på 30-40min en vanlig vardag.
    Hade svårt att ta mej ur bilen, värkar nästa hela tiden, parkerade precis utanför intaget o på nåt sätt kom vi äntligen fram till expeditionen.

Blev hänvisade in på ett rum direkt o där ville de att jag skulle försöka kissa i en mugg. Trodde aldrig att jag skulle kunna resa mej efteråt men på nåt sätt gick det.

En undersköterska försökte ta blodtrycket medans jag stod upp, kunde inte lägga mej pga värkarna. Straxt efter kommer en BM in o vi hjälp alla åt att få mej i säg för en undersökning. O gissa, öppen 10cm!!
    Det blev fart på usk och BM att plocka fram alla grejor, nån smärtlindring var det ju inte tal om förstås. Fick lustgas men jag tror inte att den funkade så bra i det läget.

BM tog hål på hinnorna o vattnet rent av sprutade genom halva rummet!

De ville få mej att stå vid ett gåbord men jag kom bara upp så jag kunde sätta mej på sängkanten innan de puttade tillbaka mej i sängen igen. Ett tu tre så var lillprinsen ute o uppe på bröstet, på min nytvättade vita BH o ljusa tröja som jag inte hunnit få av i farten.

Summasumarum:
    värkarna startade 6:30,
    inskrivning 11:35,
    hinnorna tas 12:28,
    13:26 är han ute (53cm lång och 3720g tung)

Har inte riktigt fattat än att det är klart o över, men vi mår alla bra och kommer väl landa framöver så småningom.

BF +5 eller 6 idag

• Decembra

Jag själv var väl ingen höjdare med första barnet, hög på de droger stället erbjöd.

Min man däremot... Innan hade han sagt till mig och alla att "inte en chans i helvete" att han tittar där nere. Nej gudars nej för hur otäckt skulle det se ut osv osv. När han klev in i förlossningssalen lämnade han sina gamla tankar utanför och blev en ny människa. Han var som en pojke på speed. När bm sa "nu syns huvudet" flög han fullkomligt ner för att titta och yttrade "woooow". Vi visste inte könet, så när bebisen kom ut skriker han med förpubertetsröst "SNOPPEN!!! Jag ser SNOPPEN!" och på så vis fick jag veta att vi fått en son

Sonen var född, det blev hans tur att hålla. Han var i sin rosa lilla bubbla och var halvvägs ut ur rummet innan jag sa att vi skulle försöka ge honom mat nu. Vet inte om han tänkt att saken var klar och nu skulle han hem med sonen

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Haanky
    OOJaOO skrev 2010-07-06 22:55:02 följande:
    På kvällen 16 dagar efter bf börjar värkarna komma så smått, så jag säger åt min sambo att han nog borde gå och lägga sig för i natt ska vi nog åka in. Inte mer med det, han går och lägger sig i sängen och jag sätter mig framför tvn. Klockan 01.30 ringer jag förlossningen och de tycker att vi ska komma in. Då väcker jag sambon och säger att det är dags att åka nu. Han kliver upp ur sängen och vad tror ni han gör? Klär på sig för att åka? Nej! Han ställer sig i köket och diskar! - Vad gör du?! - Jag tänkte diska lite så det är fint när vi kommer hem. - Men vi ska ju åka nu!
    HAHAHA det där är nått min sambo lätt hade kunnat gjort!!!
  • Haanky
    Tindre skrev 2010-09-23 11:36:24 följande:
    Jag gillar ju den här tråden (den är värd att läsa hela vägen från början!) så för att fler ska få "upptäcka" den kommer en liten historia från min papps som jobbade som taxichaufför (natt);

Han fick ett samtal från växeln om en brådskande körning från ett villaområde och han åkte dit. Ut ur huset springer en relativt nyvaken karl som kastar in en väska i bagageluckan, hoppar in i framsätet och säger "Karolinska". Pappa, som har haft liknande brådskande körningar tidigare, antar att det är en läkare som blivit inkallad akut och trampar lite extra på gasen. Efter någon minut säger killen bredvid honom "Känns det ok älskling?" och vänder sig mot baksätet. Pappa tittar på honom som om han vore galen och får en bestört och förvirrad blick tillbaka. Efter några stapplande meningar senare (från den stackars blivande pappan som håller på att gå sönder av nervositet) vänds bilen tillbaka till huset där allt började. På trappan står en gravid kvinna och skrattar så hon håller på att kissa på sig. Hela resan in till Karolinska var en relativt munter upplevelse efter den lysande starten. Flört

Note to self - se till att kliva in i bilen före mannen.
    åååhh hahahahah denna va ju bäst skrattar så ja döööööööööööööööör!!!!
  • Zofian

Asg decembra jag verkligen älskar din man. Han bara tacka och tänkte gå med sin son. Sket i att du inte gärna kunde haka på. :)

• Decembra
    Zofian skrev 2011-07-07 12:36:50 följande:
    Asg decembra jag verkligen älskar din man. Han bara tacka och tänkte gå med sin son. Sket i att du inte gärna kunde haka på. :)
    haha, precis. Ja tack för sonen, vi åker hem nu
    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?