Hej o hå, fort ska det gå! Värkarna gick som sagt inte över, 9:15 ringde jag hem sambon (som jobbar på annan ort, 2mil bort). BM på FL ville att jag skulle försöka vila en stund och ringa åter om det inte släppte. Sagt o gjort, försökte lägga mej en stund men det var ju totalt omöjligt. Försökte rafsa ihop nån slags BB-väska mitt i hela kaoset medan jag väntade på sambon som jag skickat ut på en snabbsväng med stackars vovven sominte kunde begripa vad matte sysslade med riktigt.
FL ligger på annan ort, 5mil bort. Bra väg att köra o en förmiddag mitt i veckan.. Tänkte vi ja! Fick stanna vid varje rödljus på genomfarten ut ur hemmastaden + att det var broöppning oxå. Efter den förseningen fick vi åka efter en lång bred-last-karavan som inte gick att köras om.
Efter mkt om o men hamnade vi i en annan lång bilkö efter en vägrensklippningsmaskin.
Bilturen in till FL tog en timme, i normala fall kör man samma sträcka på 30-40min en vanlig vardag.
Hade svårt att ta mej ur bilen, värkar nästa hela tiden, parkerade precis utanför intaget o på nåt sätt kom vi äntligen fram till expeditionen.
Blev hänvisade in på ett rum direkt o där ville de att jag skulle försöka kissa i en mugg. Trodde aldrig att jag skulle kunna resa mej efteråt men på nåt sätt gick det.
En undersköterska försökte ta blodtrycket medans jag stod upp, kunde inte lägga mej pga värkarna. Straxt efter kommer en BM in o vi hjälp alla åt att få mej i säg för en undersökning. O gissa, öppen 10cm!!
Det blev fart på usk och BM att plocka fram alla grejor, nån smärtlindring var det ju inte tal om förstås. Fick lustgas men jag tror inte att den funkade så bra i det läget.
BM tog hål på hinnorna o vattnet rent av sprutade genom halva rummet!
De ville få mej att stå vid ett gåbord men jag kom bara upp så jag kunde sätta mej på sängkanten innan de puttade tillbaka mej i sängen igen. Ett tu tre så var lillprinsen ute o uppe på bröstet, på min nytvättade vita BH o ljusa tröja som jag inte hunnit få av i farten.
Summasumarum:
värkarna startade 6:30,
inskrivning 11:35,
hinnorna tas 12:28,
13:26 är han ute (53cm lång och 3720g tung)
Har inte riktigt fattat än att det är klart o över, men vi mår alla bra och kommer väl landa framöver så småningom.
BF +5 eller 6 idag