• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Rosdraken

förlossningen började 01.30 med att jag vaknade av att det känndes konstigt och fuktigt mellan benen. Trodde vattnet gått satte ner handen för att kolla och den är full av bold (inte så komiskt jag vet), flyger upp ur sängen med orden jag blöder vilket väker maken in på toan o ringer förlossningen som säger åt mig att ligga ner och att ambulans är på väg.

Så efter en tur med blåljus in så kollade BM dirket hur öppen jag var då var kl runt 04.30 var då öppen 4 cm så räknade kalt med att få ligga hela dagen minst. Mannen kommer in springande vid 5 tiden under den tid som jag va själv hade de börjat skriva in mig, koppla upp ett dropp, kolla att moderkakan inte släppt och orsakat blödningen. När han kom så visa de mig hur jag skulle andas i den eller nja de sa att jag skulle ta djupa andetag när värken började bara.....men ville inte hålla i den själv så det fick maken göra och varje gång värken va slut så slängde jag maken på honom eller slet ut någon av sladdarna. Hade jag inte masken under en värk så svor jag som en borstbindare (svär sällan annars!). När klockan blev runt 06.15 tvingade maken BM att se till så jag fick mer smärtlidring (eda) och innan hon skulle fixa det kolla hon hur öppen jag var och då var det 9 cm öppet! Så hade tur som fick eda vid 6.45 så den började värka till 7 och ungen är född 07.19.

Hade skickat ett sms till några vänner om att förlossningen var på g med, så när jag ligger i sängen och talar med barnvakten (grannen) som skulle ha syrran till farmor kom så kommer 2 vänner instormade i sovrummet ungefär ihop med ambulansen vi blev något förvånade över den utryckningen :)

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11
  • Fidi

För ett halvår sedan födde jag vår dotter, jag är reumatiker sen barn och är absolut inte rädd för nålar...

MEN under förlossningen fick jag panik innan jag skulle få ryggbedövning, då var jag plötsligt sjukt rädd för nålar! Så jag började andas gas till tusen! Resultatet blev att jag somnade nästan helt, så de fick ta in mer personal för att lägga mig rätt =) Kommer inte ihåg någonting av sticket i ryggen, utan när jag kvicknade till mådde jag fantastiskt bra och ville åka in till stan och fika =)

Under krystvärkarna sen så började jag tydligen vråla att "Nu jäklar är du vräkt! Jag vill inte vara ett växthus mer!!!"  

Så man beter sig =) 

• Momii
    Fidi skrev 2011-06-30 23:02:47 följande:
    För ett halvår sedan födde jag vår dotter, jag är reumatiker sen barn och är absolut inte rädd för nålar...

MEN under förlossningen fick jag panik innan jag skulle få ryggbedövning, då var jag plötsligt sjukt rädd för nålar! Så jag började andas gas till tusen! Resultatet blev att jag somnade nästan helt, så de fick ta in mer personal för att lägga mig rätt =) Kommer inte ihåg någonting av sticket i ryggen, utan när jag kvicknade till mådde jag fantastiskt bra och ville åka in till stan och fika =)

Under krystvärkarna sen så började jag tydligen vråla att "Nu jäklar är du vräkt! Jag vill inte vara ett växthus mer!!!"

Så man beter sig =)
    Haha! Växthus var ett nytt begrepp för mig men väldigt fyndigt!
  • Fidi
    Momii skrev 2011-06-30 23:18:00 följande:
    Haha! Växthus var ett nytt begrepp för mig men väldigt fyndigt!
    Vet inte vart det kom ifrån =)
  • FruFrööjd

Min förlossning med dottern gick helt ok. Låg från kl 13.30 till klockan 21.49 med värkar och exakt 21.49 var hon ute! Jag var helt död! Jag hade användt lustgassen flitigt och var väl en aning grogy! När BM sen slänger upp henne på mitt bröst så säger hon lugnt o fint: nu ska du få krysta ut moderkakan, det är det sista. Jag blir helt knäckt och säger att jag verkligen inte orkar. Sedan frågar jag: "men föör faan då! Kan ni knte bara dra i navelsträngen? Så kommer den ju ur automatiskt!" Varpå jag hör att både pappan och min mama brister ut i asgarv... O där låg jag o kunde för allt i världen inte fatta vad som var så jävla roligt! :)

• sofiaolivia
    FruFrööjd skrev 2011-07-02 20:39:49 följande:
    Min förlossning med dottern gick helt ok. Låg från kl 13.30 till klockan 21.49 med värkar och exakt 21.49 var hon ute! Jag var helt död! Jag hade användt lustgassen flitigt och var väl en aning grogy! När BM sen slänger upp henne på mitt bröst så säger hon lugnt o fint: nu ska du få krysta ut moderkakan, det är det sista. Jag blir helt knäckt och säger att jag verkligen inte orkar. Sedan frågar jag: "men föör faan då! Kan ni knte bara dra i navelsträngen? Så kommer den ju ur automatiskt!" Varpå jag hör att både pappan och min mama brister ut i asgarv... O där låg jag o kunde för allt i världen inte fatta vad som var så jävla roligt! :)
    Haha!!
  • Kevin Molly

Älskar den här tråden. Fick mitt fjärde barn den 21:a maj. Långt ifrån så roligt som många andra här inne. Men jag har väldigt snabba förlossningar. Börjar här hemma och kl 13.00 första känning vid halv två tar jag två panodil och börjar spola upp ett bad för att se om det avtar. Varpå min man idiotförklarar mig och säger att då åker vi in. Svarar han med att jag har inte så ont så då får du ringa så det är ditt fel om vi får åka hem igen. Inskriven vid halv tre ctg i 30 min. 15.00 undersöknin 4 cm öppen och värkarna oregelbundna ( slumrade till under ctg) bm säger att vi kan gå till kaffeterian. Går och kissar och när jag kommer ut säger jag till mannen att jag går ingen stans för nu kommer de i ett. Bm kommer in och förstår nog att det är på g så hon frågar om mina önskemål. Att få ut ungen så fort som möjligt. Lutar mig över sängen och beställer en lustgas. Upp i sägen för undersökning öppen 6 cm så hon tar hål på hinnorna. Medan hon fortfarande har kvar handen händer detta 8 cm öppen opps 10 cm öppen börjar att krysta. Sköterskan känner på min mage om jag verkligen har värk varpå jag ryter ta bort handen från magen det gör ont. Sedan kommer vår underbara dotter 15.49 (så allt detta hände på 49 minuter) när hon kommer ut säger jag o my good ja ni vet som låten. Det va min fjärde förlossning och jag längtar tills det blir dags för en femte men det blir längre fram

• LisaOlson

Älskar den här tråden. Har läst alla, tog några dagar. Nu har jag läst mellan värkarna för det verkar vara på G idag!! Äntligen!!! BF+7

• FruFrööjd

Hejja hejja!! Du får återkomma med någon rolig historia sen!! :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?