• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • vittis

Underbar tråd att läsa speciellt nu på nätterna ( kan inte sova är i v 32 )

När jag skulle födda min äldre dotter och använde lustgas fick jag världens halissar, min man hade på sig en vanlig keps men i min värd hade han en sån där hög hatt som dom hade för i tiden, Å VAD PINSAM han är.... Jag sa till honom flera gånger att han skulle ta av sig den fulla haten, vilket han inte gjorde, tills slut såg jag ingen annan utväg än att kasta ut honom för jag skämdes
    så fruktansvärt över han
    Jag sa till han att han är kaffesugen och när han ändå är ute kan han ringa ett låååångt samtal....och ta lååååång tid på sig

Under tiden han var borta hann jag få kryst värkar ( han va borta Max 5 min)
    Å då när han kom tillbaka fick han skit för att han inte var vid min sida stakars människa.

• Stinis83

Hahaha, vilka roliga berättelser! Jag vet inte om min är så rolig, men när jag fick lustgasen gick jag in helt i mig själv. När jag kunde ta bort masken frågade jag sambon om han kände sig ensam men han fattade ingenting, jag var ju där?! "Nej det är jag inte alls!" sa jag, fick en ny värk och började andas lustgas igen.

Jag tyckte jag var helt klar i huvudet och hörde värsta skitbra technolåten när jag andades i masken. Att jag lät som Grodan Kermit när jag försökte förklara det för sambon och bm gjorde att sambon skämdes och bad om ursäkt för mig ;)

När jag hade fått EDA började jag flirta med narkosläkaren och sa att han måste vara den populäraste killen på avdelningen :) Han svarade att så var det nog inte, hans fru jobbade också där "Ja - du ser!!" svarade jag :)

Av olika anledningar behövde jag opereras efter förlossningen, och när de gjorde mig i ordning på operationsbordet var jag så glad att det bara var tjejer där. Då kommer en skiiiiiiiiitsnygg kille och lutar sig över mig och säger "Hej, jag heter Gustav och ska vara med på din operation.", jag svarade "Hej Gustav! Åh herregud - skyll dig själv!" med tanke på hur jag såg ut därnere ;)

• taxsandra

Min förlåssning gick så fort att dte var ovärkligt blev igång satt på grund av hf i vecka 33+4 hade inte haft nån känbar samandraging eller nå inan så jag visste inte hur de skulle kännas då de börja.

Från det att jag var öppen 2 cm så tog det 50 min från vattnet gick så tog det 20 min tills min dotter var född.
    Allt var ju så ovärkligt och då bm sa att jag var fullt öppen fatta jag inte rikigt vad hon dilla om fans ju inte min värld att jag redan skulle knysta. Och då hon säger att jag ska knysta så provar jag men känner ju att det inte hännder nå. var jag då sätter mig upp så gott det går och tittar på bm och frågar hur fan då. När jag fattat hur man gör är dottern ute på 4 knystar. Hade bara lust gas och tycker det funka bra fram till att bm sägar ta av henne den då blev inte glad.

• Tigrino

Vattnet gick när jag var öppen typ 8-9 cm, jag låg och flåsade i lustgasmasken och känner den där skumma känslan av att det bara kluckar och forsar ut vatten.
    Så jag frågade BM, "Kom han nu?!".

Det gäller att leva på hoppet... Tungan ute 

• mamma10och12
    Stinis83 skrev 2012-01-13 10:53:00 följande:
    Hahaha, vilka roliga berättelser! Jag vet inte om min är så rolig, men när jag fick lustgasen gick jag in helt i mig själv. När jag kunde ta bort masken frågade jag sambon om han kände sig ensam men han fattade ingenting, jag var ju där?! "Nej det är jag inte alls!" sa jag, fick en ny värk och började andas lustgas igen.

Jag tyckte jag var helt klar i huvudet och hörde värsta skitbra technolåten när jag andades i masken. Att jag lät som Grodan Kermit när jag försökte förklara det för sambon och bm gjorde att sambon skämdes och bad om ursäkt för mig ;)

När jag hade fått EDA började jag flirta med narkosläkaren och sa att han måste vara den populäraste killen på avdelningen :) Han svarade att så var det nog inte, hans fru jobbade också där "Ja - du ser!!" svarade jag :)

Av olika anledningar behövde jag opereras efter förlossningen, och när de gjorde mig i ordning på operationsbordet var jag så glad att det bara var tjejer där. Då kommer en skiiiiiiiiitsnygg kille och lutar sig över mig och säger "Hej, jag heter Gustav och ska vara med på din operation.", jag svarade "Hej Gustav! Åh herregud - skyll dig själv!" med tanke på hur jag såg ut därnere ;)
    HAHHAHAHHA!!
  • xMariax

Hade en hemsk förlossning och öppnades från 3-10 cm på 45 min (utan bedövning då jag aldrig lärde mig andas i lustgasen...) men den hade sina roliga stunder.

När jag hade fått lustgasen skrek jag att jag inte stod ut längre och ville ha epidural efter ca 10-15 min. BM flinade lite åt mig och sa åt mig att jag får vänta 1 timma innan de undersöker mig igen för att se om jag kan få epidural. När hon lämnat rummet sa jag förtvivlat till min sambo ''De lyssnar inte på mig, de tror att jag bara svammlar pga lustgasen...'' Han trodde mig inte heller men skämdes lite efteråt när jag berättade att jag var medvetande och verkligen menade det. Att jag inte var hög. Tungan ute

När jag precis krystat ut sonen var det första jag vräkte ur mig; ''Kolla magen!!! Den är så slapp och platt!!!'' Haha ja, strunta i bebisen du... Magen är ju konstig..

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?