När vår son bestämde sig för att titta ut i v 35 gick vi först in i något av en förnekelsefas, både jag och min sambo. Vattnet gick när vi satt och åt middag, rätt ordentligt, men nä det kan nog va något annat, min sambo började googla och yra om urin, jag satt me dom genomblöta trosorna i handen p dass och ropade tillbaks att det luktade ju inte som dom sa på kursen. Utanför förlossningen släppte han sen av mig vid fel ingång, andra hinnsäcken brast och där stod jag och såg ut som att jag kissade på mig rejält och försökte knipa med benen. Han såg mig och kom tillbaka, vid rätt ingång hittade jag inte den där satans ringklockan och jag vankade runt framåtböjd med knäna inåt och läckte överallt.
Väl inne och konstaterat att det var vattnet såklart, tänkte min sambo och jag ut en plan. Eftersom jag inte hade värkar än så hinner vi ju fixa allt dom kommande dagarna. Sen kommer jag bli igångsatt. Smart! Barnmorskan log lite och sa att jag åker ingenstans och la in oss på BB, vi ses nog om ett par timmar igen. Minns att jag undrade vad hon pratade om.
Värkar kom igång rätt snart och jag kräktes, men det berodde nog bara på att jag fått värktabletter på tom mage trodde jag. Barnmorskan log och skickade ner oss till förlossningen igen. Här någonstans började jag nog inse att lillen va på väg. Sen gick det fort. Stog i duschen, försökte lämna duschen, det gick inte, vilket resulterade i att jag sprang fram o tillbaka naken i rummet i 3 timmar medan min sambo satt i saccosäcken med telefonen och hojtade att han googlat och det är ok att födas i v 35. Fint älskling, kan vi ta det sen!
Sen sög jag i mig lustgas. Himmel va gött! Undrade vem som spelade techno och varför min sambo inte öppnade när det bankade som satan på dörren, tittade upp på honom och sa - men gåååå dåå! Han profylaxandades bara tillbaka och jag insåg att jag var lite hög och tog förläget bort masken.
Minns oxå att jag i yran när jag fick EDAn funderade över varför alla narkosläkare alltid är finlandssvenska??? Har aldrig träffat någon innan?! Berättade senare roat för min sambo att jag trodde att han hette Snorre Sturlasson, det gjorde han och var islänning. Underligt namn och dialekt på en finne
Ut kom lillen, pigg och frisk och jag kom då ur min lilla bubbla, pussade barnmorskan och sa - är du också här! Fantastisk upplevelse som jag gärna gör om!