• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Sommarfrö

Jag och sambon var på förlossningsförberedande föreläsning på KS i Solna några veckor innan BF. Vi kände direkt att föreläsarna var fantastiska och pratade mycket om dem på vägen hem. Vi skojade lite också om att det hade varit schyst om någon av dem inte kunde komma och förlösa oss när det väl var dags.

Så när Bibbi, en av barnmorskorna från föreläsningen dyker upp på lin förlossning vid skiftbytet kl 7 på morgon då brister jag ut i världens glädjetjut och säger "men där är du ju!!!" Som om hon visste vem jag va liksom ;)

• Angelspike

Vilken rolig tråd! Haha! Kan bjuda på lite roliga händelser från min förlossning. :) På vägen till förlossningen, i bilen, så sa jag till min man under en värk att, "fan! Det känns ju som om hela arslet knyter ihop sig!!" vilket fick honom att börja avsvarva. Haha När jag på BB fick prova lustgasen så tog den först inte. BM sa att jag skulle prova igen vid nästa värk och dra in lite mer. Sagt och gjort! Drog in ordentligt och sa "aaaahhh. Lustgas is the shiiiit!" BM log och fnissade lite. Kommer ihåg att under mina underbara rus så tänkte jag att "jag inte ska säga nått pinsamt" men jag kommer ihåg att de fnissade lite åt mig ibland och då skämdes jag och tänkte, "sa jag nått knasigt nu iallafall...?" haha Och när vi två dagar senare skulle få åka hem med vår skatt så var min första tanke; "Okej. Var lämnar man tillbaka?! Nu är jag klar här!" Hade nog inte riktigt förstått att den lilla bebisen var vår! ;)

• Pillowcase

Mera!! Har BF om 9 dagar med andra barnet. Första förlossningen var bara långdragen och förfärlig så jag hoppas att nästa blir nåt jag kan dela med mig av här :)

• PNC

Ja! Mera. Jag har också BF snart och är livrädd. Ge mig saker att skratta åt!!!

• ljusning

Min förlossning gick väldigt snabbt och första gången de kollade mig så var jag 9 cm öppen.. Känner hur krystimpulserna tog över hela kroppen och kunde liksom inte låta bli att trycka på. Eftersom jag hört att man inte ska trycka på utan krystvärkar så sa jag i panik till bm att "jag kan inte låta bli att krysta." Av nån anledning svarade hon inte, varpå jag blänger argt på min fru och ber henne upprepa det jag sagt till bm. Min fru insåg nog att hon inte hade nå val annat än att upprepa.. "jo, jag hörde" sa bm som stod vid min fotända ;) för att visa mig hur jag skulle krysta så höll hon emot med två fingrar som jag skulle försöka krysta bort.. Djävulskt ont gjorde det och hon slutade inte fast jag sa ifrån, vad är det för sadistisk bm som vill göra mig mer ont än vad jag redan har?! Argt röt jag till henne att ta bort fingrarna för det gör för ont..! Det visar sig då att hon slutat för länge sen o att det nu var bäbis som tröck på ;) kan fortf se bm framför mig när hon håller upp händerna i luften o ropar "det är inte jag"! Tio min senare låg bäbis på mitt bröst :)

• Maria 79

Haha exakt samma hände för mej med, jag lyckades väsa fram "ta bort dom jävla händerna"
    Hon visade 10 fingrar i luften varpå jag skriker "men det gör ju ont ändååå"
    "ja Maria, det är bebisen som kommer nu"

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?