• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • BiLLYshaw

Hej!
    Den 3:e mars föddes min son (första barnet).
    Han kom fem veckor förtidig, ringde till förlossningen men de sa bara åt mig att stanna hemma, trots vatten avgång o täta värkar. Så jag storstädade lägenheten i tvättade 5 maskiner tvätt. Då ringer dom från förlossningen i säger att jag måste in för att det va så tidigt. (jag blir lite irriterad för det va fem veckor förtidigt 5 timmar tidigare med). Så vi åker in, 10 min till förlossningen. När jag kommer in tvingar jag dom att se hur öppen jag är, o då va jag 8 cm öppen.
    Så 20 min senare var han född.
    Tog bara 30 min efter dom ringde så nu undrar jag om jag kommer hinna in andra gången :). Är gravid nu med men bor 6 min från närmsta bb :)

• lo g

Första barnet använde jag inte lustgas så jag var både lungn och tråkig den gången.
    Men nu den 27 oct med andra barnet skulle jag absolut ha lustgas. Efter bara några andetag så fick jag världens skratt anfall. Det första jag säger är att det här är den bästa fyllan jag har haft på flera år. Och gud vad jag längtat efter en fylla, det är ju nästan tre år sedan jag drack sist. (Har haft två täta graviditeteer och helammat hela tiden).

Sedan så börjar jag dansa till dotterns puls på ctg:n. Jag tycker att det lät som en techno låt.  Sedan så säger jag till maken att vi måste installera lustgas i det hus vi köper precis som en centraldamsugare.

Sedan så hade vi en läkarstudent som skulle få vara med på sin första förlossning. Tyvärr så fick hon ju mig så hon blev lite stulen på hela upplevelsen.
    Vid 6 cm säger jag att nu kommer hon alldeles strax. Nä säger Bm det är lite tidigt för det, men vi kollar då du födde snabbt förra gången också. Öppnade mig 5cm på 40min)

Helt riktigt så står huvudet helt redo och nästa värk var jag på 8cm och då kom hon. Jag andades ut henne eftersom bm inte ville att jag skulle spricka. De tryckte på knappen men ingen hann komma in . Jag varken sprack eller var svullen efteråt utan jag var helt återställt direkt.  

Jo och just innan de sista värkarna så hade jag tackat ja till middag och skulle absolut ha den än fast jag hade så sjukt ont. Så mellan värkarna så försöker jag äta kyckling med potatis mos. Höll på att sätta i halsen några gånger då jag hade så tätt mellan värkarna. Förra förlossningen hade jag inte ätit riktigt på en vecka så jag var fast besluten denna gång att inte vara hungrig  om det blev en lång förlossning. Mycket av det här finns filmat och vad jag skrattat . jag har ett så fåningt leende under hela tiden.

Jag var duktig på att andras lustgas eftersom jag hade så tätt mellan värkarna så om jag tog för lång paus så missade jag värken . Självklart så sa ju maken det till Bm att jag andades nästan hela tiden. Fy vad arg jag blev på honom var sån rädd att hon skulle sänka gasen.Lyckades göra maken generad då jag blev ganska fyllekåt och började tafsa hejvilt. Det var ganska längesedan jag hånglade upp honom så. Ja vad ska jag säga lustgas är för härligt. födabarn också!

• mamma10och12
    lo g skrev 2011-12-06 18:01:27 följande:
    Första barnet använde jag inte lustgas så jag var både lungn och tråkig den gången.
    Men nu den 27 oct med andra barnet skulle jag absolut ha lustgas. Efter bara några andetag så fick jag världens skratt anfall. Det första jag säger är att det här är den bästa fyllan jag har haft på flera år. Och gud vad jag längtat efter en fylla, det är ju nästan tre år sedan jag drack sist. (Har haft två täta graviditeteer och helammat hela tiden).

Sedan så börjar jag dansa till dotterns puls på ctg:n. Jag tycker att det lät som en techno låt.  Sedan så säger jag till maken att vi måste installera lustgas i det hus vi köper precis som en centraldamsugare.

Sedan så hade vi en läkarstudent som skulle få vara med på sin första förlossning. Tyvärr så fick hon ju mig så hon blev lite stulen på hela upplevelsen.
    Vid 6 cm säger jag att nu kommer hon alldeles strax. Nä säger Bm det är lite tidigt för det, men vi kollar då du födde snabbt förra gången också. Öppnade mig 5cm på 40min)

Helt riktigt så står huvudet helt redo och nästa värk var jag på 8cm och då kom hon. Jag andades ut henne eftersom bm inte ville att jag skulle spricka. De tryckte på knappen men ingen hann komma in . Jag varken sprack eller var svullen efteråt utan jag var helt återställt direkt.  

Jo och just innan de sista värkarna så hade jag tackat ja till middag och skulle absolut ha den än fast jag hade så sjukt ont. Så mellan värkarna så försöker jag äta kyckling med potatis mos. Höll på att sätta i halsen några gånger då jag hade så tätt mellan värkarna. Förra förlossningen hade jag inte ätit riktigt på en vecka så jag var fast besluten denna gång att inte vara hungrig  om det blev en lång förlossning. Mycket av det här finns filmat och vad jag skrattat . jag har ett så fåningt leende under hela tiden.

Jag var duktig på att andras lustgas eftersom jag hade så tätt mellan värkarna så om jag tog för lång paus så missade jag värken . Självklart så sa ju maken det till Bm att jag andades nästan hela tiden. Fy vad arg jag blev på honom var sån rädd att hon skulle sänka gasen.Lyckades göra maken generad då jag blev ganska fyllekåt och började tafsa hejvilt. Det var ganska längesedan jag hånglade upp honom så. Ja vad ska jag säga lustgas är för härligt. födabarn också!
    HAHHAA, underbart!!
  • AboynamedSue

Har skrattat hjärtligt åt alla roliga historier i denna tråd! Underbart!

Födde första barnet i maj och det hände väl inte såvärst mycket roliga incidenter, men här kommer det jag minns. Använde enbart lustgas som smärtstillande. Var på förlossningen 4,5h och fick använda lustgas sista två timmarna. Min man har berättat att jag började prata danska för jag  hade en dansk barnmorska  Skäms

Efter att ha andats i lustgasen genom en värk sa jag till min man; Jag ska vara på denna festen nu, så vi ses när det är klart. Vet inte riktigt hur jag tänkte där...

Hade precis köpt Lady Gagas senaste cd, så jag sjöng glatt med högt och ljudligt. Måste ha hörts en bra bit ut ur rummet... Lite kul är dock att sonen är född till "Born this Way" Cool

Sen minns jag att jag föreslog att jag ville binda ett snöre runt mannens pung, för mig att dra i, så han skulle få känna min smärta under värkarna (hade läst det i en tidning innan förlossningen att man gör så i någon afrikansk stam). Mannen tyckte det var en dålig ide Oskyldig

Och när jag skulle sys efteråt hade jag bett om massor av bedövning och det fick jag. Det gjorde inte ont alls, men när det kom en bm och frågade om jag ville ha lusgas också tackade jag ja Tungan ute

• Ekrlsn
    MammaMia88 skrev 2011-12-05 13:29:17 följande:
    hur lyckas man föda fram en baby utan att krysta? :-S Själv var jag tvungen att krysta i nästan 10 timmar för att få ut skitungen
    hehe jag tror att det var för att jag satt upp i taxin på väg in. så ca 30-40 mins stenhårt koncentration med andningen under värkarna gjorde susen för att öppna sig rejält och sen när vattnet gick så följde ju nästan ungen med ut :P
  • MammaMia88
    Ekrlsn skrev 2011-12-07 20:05:45 följande:
    hehe jag tror att det var för att jag satt upp i taxin på väg in. så ca 30-40 mins stenhårt koncentration med andningen under värkarna gjorde susen för att öppna sig rejält och sen när vattnet gick så följde ju nästan ungen med ut :P
    En del har tur

Min förlossning tog nästan 23 timmar, varav 15 timmar gick jag runt eller satt på en jäkla pilatesboll :-/  Behöver jag säga att jag inte vill ha fler barn?  
  • Mysgosmys
    Ekrlsn skrev 2011-12-03 07:59:15 följande:
    Började känna av lustiga smärtor i magen runt 8 på morgonen. 
    Väckte karln och fixade barnvakt.
    Barnvakten fick order om att det skulle säkert bli framåt eftermiddag.
    Men njae, 11 kom barnvakten efter ett samtal från mig att det sätter igång på riktigt nu.
    Taxin kom 1120.
    Framme vid sjukhuset 1209
    40+6 i taxin gick vattnet, precis utanför förlossningen, kände hur huvudet passerade livmodertappen i hissen och det tog tre minuter i rummet innan hon var helt ute. under dom tre minuterna hann jag med tre andetag i lustgasen och 4 personer som drog av mig kläderna :D Sprack knappt något och krystade inte en enda gång. 
    1218 e hon född.
    Andra barnet men tekniskt sätt 3 förlossningen.
    Va? 3 förlossningen? Tänkte på om du tatt ett KS men då borde det varit 3 barnet men andra förlossningen eller.. ja, nu är jag förvirrad :P
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Ekrlsn
    MammaMia88 skrev 2011-12-08 16:40:58 följande:
    En del har tur

Min förlossning tog nästan 23 timmar, varav 15 timmar gick jag runt eller satt på en jäkla pilatesboll :-/  Behöver jag säga att jag inte vill ha fler barn?  
    mitt första barn tog 24h och 40 min från första värk

Mysgosmys skrev 2011-12-08 16:45:45 följande:
    Va? 3 förlossningen? Tänkte på om du tatt ett KS men då borde det varit 3 barnet men andra förlossningen eller.. ja, nu är jag förvirrad :P
    en sen abort mellan ungarna
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?