lo g skrev 2011-12-06 18:01:27 följande:
Första barnet använde jag inte lustgas så jag var både lungn och tråkig den gången.
Men nu den 27 oct med andra barnet skulle jag absolut ha lustgas. Efter bara några andetag så fick jag världens skratt anfall. Det första jag säger är att det här är den bästa fyllan jag har haft på flera år. Och gud vad jag längtat efter en fylla, det är ju nästan tre år sedan jag drack sist. (Har haft två täta graviditeteer och helammat hela tiden).
Sedan så börjar jag dansa till dotterns puls på ctg:n. Jag tycker att det lät som en techno låt. Sedan så säger jag till maken att vi måste installera lustgas i det hus vi köper precis som en centraldamsugare.
Sedan så hade vi en läkarstudent som skulle få vara med på sin första förlossning. Tyvärr så fick hon ju mig så hon blev lite stulen på hela upplevelsen.
Vid 6 cm säger jag att nu kommer hon alldeles strax. Nä säger Bm det är lite tidigt för det, men vi kollar då du födde snabbt förra gången också. Öppnade mig 5cm på 40min)
Helt riktigt så står huvudet helt redo och nästa värk var jag på 8cm och då kom hon. Jag andades ut henne eftersom bm inte ville att jag skulle spricka. De tryckte på knappen men ingen hann komma in . Jag varken sprack eller var svullen efteråt utan jag var helt återställt direkt.
Jo och just innan de sista värkarna så hade jag tackat ja till middag och skulle absolut ha den än fast jag hade så sjukt ont. Så mellan värkarna så försöker jag äta kyckling med potatis mos. Höll på att sätta i halsen några gånger då jag hade så tätt mellan värkarna. Förra förlossningen hade jag inte ätit riktigt på en vecka så jag var fast besluten denna gång att inte vara hungrig om det blev en lång förlossning. Mycket av det här finns filmat och vad jag skrattat . jag har ett så fåningt leende under hela tiden.
Jag var duktig på att andras lustgas eftersom jag hade så tätt mellan värkarna så om jag tog för lång paus så missade jag värken . Självklart så sa ju maken det till Bm att jag andades nästan hela tiden. Fy vad arg jag blev på honom var sån rädd att hon skulle sänka gasen.Lyckades göra maken generad då jag blev ganska fyllekåt och började tafsa hejvilt. Det var ganska längesedan jag hånglade upp honom så. Ja vad ska jag säga lustgas är för härligt. födabarn också!
HAHHAA, underbart!!