• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Förresten Uppsala2010, har du ÄL-flyttningar som förvarning?

Och hur räknar du/ni första mensdagen? Om jag fick första menskladd igår kväll var det min första mensdag då eller är det idag då mensen satte igång för fullt?

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-11-20 11:23:59 följande:
    Förresten Uppsala2010, har du ÄL-flyttningar som förvarning?

Och hur räknar du/ni första mensdagen? Om jag fick första menskladd igår kväll var det min första mensdag då eller är det idag då mensen satte igång för fullt?
    Om du bara hade "spottings" igår så ska du räkna denna dag som mensens första dag.
  • Inanna Li
    Riita skrev 2010-11-20 11:11:36 följande:
    Turlid70, angående att missa ägglossningen. Jag börjar bli lite nervös. Jag ska göra FET den här månaden (ostimulerat var det tänkt) och har gjort ägglossningstester nu några dagar. Idag är jag på dag 11 och jag började göra testen på dag 7. Fortfarande ingen glad gubbe!! Jag kan väl inte ha börjat testa för sent? Kära nån, mensen hade ju knappt slutat när jag började testa. Eller tänk om jag inte har ägglossning trots att jag alltid har trott att jag har det? Känner hur det gör lite ont i ryggen och så, typiska ägglossningssymptom som jag har varje månad. Min cykel är rätt kort och jag har alltid trott att jag har ägglossning på dag 12. Men då borde det väl ha gett utslag nu?

Någon skrev om ett uppföljningssamtal efter misslyckat IVF. Det har verkligen inte jag och min man  haft efter vårt misslyckade IVF i sept/okt. På kliniken sa de bara att vi skulle vänta en mens sen höra av oss när jag hade ägglossning och få komma upp för FET.

Jag tror jag ska sätta min man på att ringa kliniken på måndag och prata igenom ordentligt. Han kan stå på sig mycket mer än jag.
    Ibland kan en cykel bli lite "knasig". Speciellt om man verkligen ska passa in en ÄL inför ett FET och är lite orolig för det. Du får säkert utslag de närmaste dagarna. Bara du testar samma tidpunkt varje dag så du inte missar det. Håller tummarna för dig!
  • Riita

Turlid - jag bytte signatur, men det är fortfarande jag. :)

Japp det har jag, så det är därför jag får lite ångest eftersom jag enligt mina beräkningar verkligen borde ha ägglossning just nu.

Jag räknar första mensdagen när det börjar komma ordentligt mycket, inte när det bara är lite kvällen innan eller liknande.

• Riita

Inanna, alltså jag har inte testat exakt samma tidpunkt, har väl skiljt någon timme då och då. Menar du att det är så viktigt?

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-11-20 11:27:37 följande:
    Om du bara hade "spottings" igår så ska du räkna denna dag som mensens första dag.
    Okej, tack Inanna, jag tror också att man ska räkna så, men fick aldrig riktigt klart för mig varför.
  • Inanna Li
    Riita skrev 2010-11-20 11:33:46 följande:
    Inanna, alltså jag har inte testat exakt samma tidpunkt, har väl skiljt någon timme då och då. Menar du att det är så viktigt?
    nej, jag menar morgon, eftermiddag eller kväll. Inte timme. Då har du säkert gjort helt rätt. Om du har synliga ÄL-flytningar borde du få omslag närsomhelst.
  • Riita

Inanna puuuh tack!
    Men kan man ha ÄL-flytningar utan att ha själva ägglossningen?

• Inanna Li

Sist när jag skulle göra mitt FET hade jag fem dagar med massvis av trådiga  ÄL-flytningar och fick inte utslag förrän dag 4 med ÄL-flytningar så jag var också lite orolig.

• Inanna Li

Jag tror inte att man kan ha ÄL-flytningar utan att ha ägglossning. I alla fall kan det inte vara vanligt. Det var det som lugnade mig förra gången fast jag fick vänta länge.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?