Riita skrev 2010-11-20 11:11:36 följande:
Turlid70, angående att missa ägglossningen. Jag börjar bli lite nervös. Jag ska göra FET den här månaden (ostimulerat var det tänkt) och har gjort ägglossningstester nu några dagar. Idag är jag på dag 11 och jag började göra testen på dag 7. Fortfarande ingen glad gubbe!! Jag kan väl inte ha börjat testa för sent? Kära nån, mensen hade ju knappt slutat när jag började testa. Eller tänk om jag inte har ägglossning trots att jag alltid har trott att jag har det? Känner hur det gör lite ont i ryggen och så, typiska ägglossningssymptom som jag har varje månad. Min cykel är rätt kort och jag har alltid trott att jag har ägglossning på dag 12. Men då borde det väl ha gett utslag nu?
Någon skrev om ett uppföljningssamtal efter misslyckat IVF. Det har verkligen inte jag och min man haft efter vårt misslyckade IVF i sept/okt. På kliniken sa de bara att vi skulle vänta en mens sen höra av oss när jag hade ägglossning och få komma upp för FET.
Jag tror jag ska sätta min man på att ringa kliniken på måndag och prata igenom ordentligt. Han kan stå på sig mycket mer än jag.
Ibland kan en cykel bli lite "knasig". Speciellt om man verkligen ska passa in en ÄL inför ett FET och är lite orolig för det. Du får säkert utslag de närmaste dagarna. Bara du testar samma tidpunkt varje dag så du inte missar det. Håller tummarna för dig!