• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • underverket 06

Har ni andra också gått på uppföljningssamtal efter misslycksat IVF? VI satt o pratade o diskuterade med läkaren i en hel timme, så han tog sig verkligen tid att gå igenom våra IVF  o tog sig tid att svara på våra frågor.

• turlid70

Underverket, det låter underbart med så god respons från läkaren. Önskar er så mycket lycka till. Innan det vila upp er ordentligt och samla krafter. Jag ska också ringa till din klinik och bokar tid hos dem för nästa IVF. Jag vet inte hur är det med kö där, men det är bra att vara ute i god tid.

• underverket 06

Vem var det förresten som fått klartecken från Car von Linne? Minns inte o hittar inte inlägget i tråden .Var någon som gått i Falun förut vet jag. Kan inte hålla reda på var alla går tyvärr! CvL är toppen tycker jag. Bara det att läkaren att 1 timme o gick igenom våra frågor o funderingar kring förra IVF o chanser för ett nytt IVF. Fast å andra sidan betalar man ju dyra pengar, så uppföljningssamtal ska väl ingå om man vill.

• turlid70

Behövde inte fundera på hur mycket jag skulle dricka, mensen kom innan jag beställde min första öl igår, men jag drack inte mycket mer än ransonen ändå. Annars var det trevligt på festen, umgicks uteslutande med mina kvinnliga kollegor från andra avdelningar och försökte undvika så gott det gick att sammanstöta med mina närmaste kollegor. Blev dock tillvinkad ett par gånger men lyckades skaka av dem med lite skratt. Kände att min gruppledare var lite besviken att jag bytte lag, men jag orkade verkligen inte stå ut med hans fulla bekännelser. Annars gillar jag umgås med mina manliga kollegor och gillar festa med män/killar, men igår behövde jag verkligen vara ifrån några av dem, sen smet jag hem obemärkt redan vid 11, det räckte för mig.

Min underbara make satt uppe och väntade på att hämta mig från bussen, så tacksam för det, trots att han skulle upp kl 5 och jaga, vildsvin denna gång. Hade så ont och mådde illa pga mensen igår och har ovanligt ont nu också. Börjar räkna ned till FET nu igen, får inte missa ÄL denna månad.

• Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-11-19 19:48:29 följande:
    Apropå jobb så jobbar jag med tjänstepensioner, ni har väl sett till att ha det via jobbet?!!
    Ja, tjänstepension har jag Glad!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-11-19 19:47:28 följande:
    Hej!
    Kul med så mycket att läsa, ni har varit produktiva ;o)
    Först idag har jag varit så illamående som man kan vara som gravid. Och därmed tänker jag tillbaka på tiden dagarna efter ET, när man tyckte det var ett illavarslande tecken att jag inte mådde riktigt illa. De KAN alltså komma först i vecka 5. Är inte på vippen att få upp nå´n mat eller så men om halsduken trycker det minsta på halsen så kommer det en våg. Ändå är jag hungrig och medan jag äter mår jag bra...
    Idag är det bara 10 dagar kvar tlll ultraljud, har nyligen läst i en tråd om en som inte hade nå´t i livmodern trots positivt gravtest...
    Trevlig fredagkväll på er!
    Jag hade ju inget i livmodern trots posititvt test! Men detta kommer inte hända dig. De flesta får ju se ett embryo på VUL! Ha en bra helg Solig!
  • Inanna Li

Underverket06 - Vad bra odds du fick på CvL. Hoppas verkligen du kommer lyckas efter jul. Jag har också gått på uppföljningssamtal efter misslyckat IVF i maj/juni. Så fort min mens kommer igång nu efter missfallet ska jag ringa min klinik och boka planeringssamtal inför kommande behandling. Antingen gör jag en ny ICSI eller också sätter jag in förhoppningsvis 2 frysta blastocyster om de tillåter detta eftersom jag misslyckats med första FET med ett embryo.

• Riita

Turlid70, angående att missa ägglossningen. Jag börjar bli lite nervös. Jag ska göra FET den här månaden (ostimulerat var det tänkt) och har gjort ägglossningstester nu några dagar. Idag är jag på dag 11 och jag började göra testen på dag 7. Fortfarande ingen glad gubbe!! Jag kan väl inte ha börjat testa för sent? Kära nån, mensen hade ju knappt slutat när jag började testa. Eller tänk om jag inte har ägglossning trots att jag alltid har trott att jag har det? Känner hur det gör lite ont i ryggen och så, typiska ägglossningssymptom som jag har varje månad. Min cykel är rätt kort och jag har alltid trott att jag har ägglossning på dag 12. Men då borde det väl ha gett utslag nu?

Någon skrev om ett uppföljningssamtal efter misslyckat IVF. Det har verkligen inte jag och min man  haft efter vårt misslyckade IVF i sept/okt. På kliniken sa de bara att vi skulle vänta en mens sen höra av oss när jag hade ägglossning och få komma upp för FET.

Jag tror jag ska sätta min man på att ringa kliniken på måndag och prata igenom ordentligt. Han kan stå på sig mycket mer än jag.

• turlid70

Uppsala2010, det är jätte ångestfyllt att missa sin ÄL, det vet jag, men jag tror absolut inte att du missade den. Du får nog din glada gubbe imorgon. Håller tummarna stenhårt!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?