• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-10-25 14:44:57 följande:
    Vi har bestämt oss för att köra på med FET trots skenande ägglossning; och jag har precis tagit Ovitrelle för att ge kroppen en uns hormonstöd (hCg) till. Återföringen har tidigarelagts till fredag. En improviserad behandling - men, men det känns bra ändå. 
    Vad bra att ni kunde få ändra i behandlingen lite då och anpassa er till den nya händelseutvecklingen. Håller alla tummar att det ska gå bra nu ändå! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Undrar också var du är Inanna? Hoppas du har det ok fina vännen.
    Kramar till dig Hjärta

• Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-25 20:52:12 följande:
    God kväll alla! Jag är helt lost i tråden efter många dagars aktivitet, men det verkar som att vi stadigt förökar oss (ja just nu kanske mest medlemsmässigt, inte bebismässigt, men det ska det snart bli ändring på!)!

Vi har första återbesöket på kliniken imorrn efter vår misslyckade Ivf. Med en fin födelsedagsmiddag med många människor som tycker om mig samt ett par dagar på spa i Lysekil, känner jag mig redo för en omgång till!!
    Åh vad härligt att höra att du åter är laddad men ny energi och planerar för nytt försök.
    Det gör mig jätteglad  Glad. Härligt med positiv energi det behöver vi i den här tråden.

Snart kommer plussen också att börja ramla in igen. Nyfiken på vem som blir näst Drömmer 
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-26 15:04:51 följande:
    Söte & ni andra: vitsen är att vi ska lära oss av varandra, dela med oss av det vi vet och förhoppningsvis väcka en tanke hos alla som läser men kanske inte skriver. Alla är välkomna att bara finnas här. Jag önskar så att alla vågade ifrågasätta mer, att ingen litade blint på vita rockarna som visar sig ha ofattbart bristande kompetens (ja de flesta dessvärre eftersom man arbetar efter en standardmall och om man jämför med övriga världen så ligger Sverige väääldigt långt ner) och att ta makten över sin egen kropp & framtid. Jag personligen började läsa för att jag vill veta vad de gör med min kropp sen fortsatte jag läsa för jag vill veta vad man kan göra med min kropp fölr att uåånö önskvärt resultat. Visste ni till exempel att de inte finns någon forskning på långsiktiga konsekvenser av allt detta hormonintag..? Nu har det ändå gått mer än 30 år sedan första försöken så nu borde det finnas nån uppföljning, både på barn & mamma. Slutligen hoppas jag att vi tillsammans kan peppa varandra att inte tappa orken, att vi kan visa nya möjligheter som hela tiden dyker upp och att vi tillsammans kan stötta varandra i denna emotionella berg-och-dalbana. Kram till alla fantastiska kämpande kvinnor Hjärta
    Kram till DIG du fantastiska människa som förmår inspirera oss andra SoligHjärta
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-27 16:28:08 följande:
    Jag fick just mail från CFC med kommande behandlingsplan, bla föreslår man att sätta in Medrol, som jag trodde var rent kortison men det är tydligen också ett binjurebarkhormon för att dämpa inflammationer samt lågdos Progesteron Lutinus istället. Det är jag positiv till! Där ser man Solig
    Härligt Zin med ny behandlingsplan. Långa el korta? Gonal-F? Hur stor dos Medrol och hur många dagar?
    Nyfiken i en strut  Flört
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-27 21:32:10 följande:
    Korta med Menopur igen, resten vet jag inte exakt, det bestäms under behandlingens gång ;) Så jag kommer att starta i julhelgen och det är ju inga problem där eftersom man har öppet för kundernas skull SkrattandeSolig
    Ok Skrattande. Ja det där är ganska skönt att man inte behöver tänka på att det skulle vara stängt. Jag har ju gjort IVF där mitt i juli-semestern. 
    Och jag har blivit kopplad via deras telefon hem till Svend i bostaden kl 23 en lördagskväll. Sånt kallas service minsann! 
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-27 21:51:26 följande:
    Verkar som att många är nöjda med CFC
    Stämmer det?
    Kanske värt ett försök innan vi tar oss till Spanien?
    Vad säger ni???
    Mycket nöjd!
    Nackdelen där är dock att det går undan, snabbt ut och in och inget fluff fluff. Direkt från väntrummet till ÄPstolen i egna kläder och smärtlindring sekunderna innan ÄP börjar... Vila 15-30 minuter efter så är du klar o ut igen Skrattande. Kan vara krångligt med danskan men då får man byta till engelska så går det bra.
    De är duktiga och kunniga men förvänta dig inga långa förklaringar eller förhållningsorder. Du får själv hålla rätt på vad du ordinerats, du blir inte påmind...

Men som sagt mycket duktiga är de där. Och de gör lite saker man inte gör i Sverige. Lite annorlunda stimuleringsprotokoll, laser assisted hatching osv.

Kan helt klart vara värt ett försök
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-28 09:09:39 följande:
    Inanna hälsar att hon hör av sig till oss här i tråden i nästa vecka då hon är igång inför nästa behandling. Hon kommer då att behöva allas stöd här inne.  Hjärta
    Skönt att du hörde från henne, Zin!

Jag väntar här på att du dyker upp Inanna med all pepp och stöd jag kan uppbringa!
    Kramar {#emotions_dlg.flower}Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?