• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia - ska du inte invänta mensen först..? Varför är du så säker på det testet, ska du inte ta ett till först..? Är du säker...? Rynkar på näsan

• Zinfandel

Fasen Victoria, beklagar verkligen Gråter men det är bara på´t igen!

Hoppas vi har en ny ruvarkull snart igen!!

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2011-10-09 19:51:01 följande:
    Hej allesammans,

Hoppas ni har haft en fin söndag! Tack för tips ang boende i Köpenhamn, är nu helt inne på att INTE försöka hitta något nära CFC utan istället boka något centralt. Jag har tid bokat hos gyn på onsdag för VUL, hoppas mensen inte sätter igång på ordentligt förrän på tisdag för CFC ville att man ska göra VUL CD 2. Jag har haft spottings några dagar nu, undrar om jag ska försöka boka om VUL till på tisdag för säkerhetsskull. Vad säger ni experter här inne? Spelar det någon roll. Enligt CFC skall jag börja spruta på CD 3, korta behandlingen, jag har tidigare alltid börjat på CD 2.

Nedan är ordinationen från Svend i Danmark. Jag är lite osäker på det där med både Orgalutran (hindrar ägglossning) och sedan Ovitrell (sätter igång ägglossning). Har för mig att jag bara tagit Ovitrell tidigare vid korta behandlingen. Någon som vet varför de ger denna ordination. De verkar heller inte ta blodprov som jag brukat göra här i Sverige.

Tak for jeres journal, som jeg ikke ved hvorfor i ikke har fået svar på, men nu kommer det. I har gennemgået flere IVF forsøg i Sverige og har nu fået taget blodprøver, der viser en AMH på 0,25, en FSH på 10 og en LH på 4,8. HIV og hepatitisprøver er begge to iorden. Jeg vil foreslå at man kører den korte behandling med 450 i.e. FSH. Det er vigtigt at vide om I har en svensk læge, der kan skanne jer og skrive medicin ud eller I skal komme her først. Planen vil være kort behandling. Er du på 3. dagen starter du med 450 i.e. FSH dgl. i 6 dage. Herefter skal du skannes igen, have Orgalutran 0,25 og fortsætte med 450 i.e. FSH indtil dine ægposer er 17 mm, så skal du have den ægløsnende sprøjte og komme herned med henblik på ægudtagning, befrugtning og indlægning af embryomer.

Kram M

Vi har också fått ok på att göra Japaner men vi väntar.

Jag tolkar din ordination:

CD 3 Menopur 450
    CD 8-9 VUL + Orgalutran 0,24
    när äggblåsorna är 17 mm (boka in ett VUL på CD 11), alltså ca CD 11-12 Ovitrelle
    ÄP ca CD 13

Det liknar mina tidigare behandlingar fast jag har börjat tidigare med Orgalutran, annars är det samma upplägg!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?