• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria: ja, det är immunutredning. Jag tror att alla som misslyckas med mer än 3 IVF har ett för aggressivt immunförsvar och jag har flera immunologiska sjukdomar. Man behöver dock inte ha några symtom alls på för högt immunförsvar. Nu får vi alltså ta nästa steg och förhoppningsvis få rätt behandling!

Vacker dag idag med!! Vilken lycka! Man har allt bra mycket att glädjas åt! Solig 

• Zinfandel

Fragmin är ett antitrombosmedel. Medicinen hindrar blodet från att koagulera, det vill säga levra sig.

• Zinfandel

Miss Cat: En tjej som heter Lully Hill är duktig på det här med rh och vi hade nyligen ämnte uppe i denna tråd, kolla från #269 och framåt. Tydligen vet man att kvinnor som är rh-negativa ofta bildar antikroppar mot andra graviditeten men kolla med Lully.

www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

34:an: nämen vilket snörpligt slut Rynkar på näsan för att uttrycka det milt. Det var ju klart intressant men usch vad jag lider med dig. Jag hoppas innerligt att ni finner energi & kraft för ett avslutande försök och att du då kommer tillbaks till oss. Många kramar Hjärta

• Zinfandel

Syskon nu: isch vilken väntan. Lovar att hålla alla tummarna imorrn!!

SysonETT & Boombaby: välkomna!

Linköping: vet inte hur de är med sina *** åldergränser?! Varför inte CFC på en gång..? Cura brukar annars var kända för att var duktig men det finns det nog alltid åsikter om Flört

• Zinfandel

Anne: håller inte alls med om Stockholmsparet i programmet, kände inte alls så om dem! Så olika man kan uppfatta saker & ting Glad
    I övrigt håller jag helt med övriga. byt klinik, tveklöst. Du behöver särskilt bra vård efter allt du gått igenom, inget får nonchaleras. Det är oerhört viktigt att ni känner fullt förtroende för läkarna runtomkring er nu, satsa på trygghet! Hade jag varit som ni så hade jag nog tittat utanför Sveriges gränser, det du råkat ut för (och så många andra) är inte acceptabelt. Det är tröttsamt att vara sin egen läkare som så många av oss är. 

• Zinfandel
    finafina skrev 2011-10-17 12:49:24 följande:
    hej alla tjejer, vet inte om ni har läst denna artikel i DN....? men jag postar den här, vore spännande att få veta mer, någon som har har hört mer om detta?

www.dn.se/nyheter/vetenskap/enzym-forklarar-i... 

Den handlar om varför vissa kvinnor inte blir gravid och varför vissa lätt får upprepande missfall...det är enligt denna forskning ett enzym i livmoderväggen....

Någon som vet mer?

Kram 
    Intressant! 
  • Zinfandel

Syskon: usch, kära vän, det önskar vi inte någon här. Jag beklagar verkligen Gråter och sänder dig massor med kramar Hjärta

Enya...?

Nyllis: häng inte upp dig på AMH, vi har hört värre saker här. Det är långt ifrån hopplöst. Som Cathy sa, kolla upp den tråden. Annars har jag stött på många här på FL med taskigt AMH som efter många försök lyckats, så ge inte upp!

Tjorven: tror du att antalet påverkats av immunterapin..?! Som du säger är det nog snarare en sämre cykel, jag har också haft varierande resultat så det behöver inte vara för att kroppen "ger upp".

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?