• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Slemmis: var håller du hus nuförtiden?! Hur går det för er..?

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-10-20 10:35:12 följande:
    Jag har aldrig hört talas om fastklistrade ägg i blåsorna p g a dålig kvalitet; det var något nytt för mig. Genom mina 9 IVF har läkararnas beräkning E2, äggmognad i relation till blåsornas storlek alltid varit hyfsat okej; men det är en skör matematik.
    Får nog instämma med Fjällis eller så får du förklara igen Cath!
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-10-20 10:55:05 följande:
    Förlåt ZinfandelSolig; men jag har tappat kollen på dig igen...läget? Hur går det med immunutredningen? Tankar om nästa försök?
    Men kära vän, tackar som frågar men det finns faktiskt inget att ha tappat kollen på! Vi hade immuntredning bokad i UK men jag fick tyvärr avboka av olika anledningar. I nästa vecka ska CFC kolla på min historik och sen blir det UK om 2-3 veckor istället. IVF blir troligen inte förrän i jan, jag har för mycket att göra innan jul och jag vill inte vara stressad och tvungen att bära tungt under IVF, bättre då att vänta! Dessutom avgör immunutredningen vad som måste åtgärdas först, innan dess är det inte lönt med nytt försök. Kram fina du Hjärta
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-10-20 14:56:50 följande:
    Okej, nu känner jag mig lugnare när jag har koll på dig igen ! Det är verkligen klokt av er att välja en immunutredning innan ni går vidare - kommer ni att informera CFC om utredningen? Kommer dom att kunna stötta er på något sätt om utredningen visar på immunologiskt "kaos". För flera år sedan besökte många en läkare i Danmark som forskade på immunologi och barnlöshet (och behandlade med gammagoubelin vid ex upprepade MF). Här hittade jag en jättegammal tråd www.familjeliv.se/Forum-7-137/m5345613-2.html. Undra var den här Dr Christansen håller hus nu för tiden, för han verkar ju välvilligt inställd och kanske kan vara en ledtråd till behandling på närmare håll än i Aten/London. 
    Ja, du kan tro att jag har sökt honom Flört. En del säger att han gått i pension, en del att han bara forskar. Jag hittade hans namn i en forskarsammankomst för nästa år så jag sökte honom den vägen men ej ännu lyckats... CFC tror till viss del på immunologi men sätter inte in mer än Pred, vilket i sig är bra. Ja, vi får börja med att se vad proverna säger men visst hade det varit bekvämt att ha det på närmare håll!
  • Zinfandel

Linköping: det verkar stämma men tänkt på resultatet, det är avgörande! För min del betyder inte doftljus och kramar något längre - jag vill ha kompetens, vetenskap & resultat. Skapa dig en tydlig målbild och snegla inte på vägen dit, gå rakt mot mål. Och så är de betydligt mer välkomnande mot kvinnor över 40, bara en sån sak! Jag tycker även du ska titta på Finland, fler av klinikerna har svensktalande personal, de är duktiga och de gör ju även PGD - ett bra alternativ alltså. Annars finns vi här inne som lovar att hjälpa dig hela vägen om något är otydligt.

Selm: så har jag känt varje gång, jag brukar känna mig kanonbakis... Flört

• Zinfandel

Pralinen: ja det kan du, kolla på Apoteket.

Slemmis. starkt av dig! Skönt att höra ifrån dig igen ;)

Tjorven: har du kollat dina tankar med din läkare i Aten? Det vore mycket märkligt om det är så, tycker jag. Fattar inte riktigt hur det skulle påverka men det är såklart inte omöjligt.

Skytten:  skit också. Det är verkligen antiklimax. Hoppas det funkar i november!

Mags: grattis! 

• Zinfandel

Ja, vi fick skjuta på det ett par veckor. Hmm, min läkare har också varit inne på långa men jag vill inte. Du har alltså gjort två behandlingar efter LIT som båda varit sämre. Märkligt verkligen. Har du hört nån mer än Bling som drabbats av samma?

• Zinfandel
    Ja Tjorven, ni måste orka testa en gång till utan! Ge inte upp nu pga dåliga resultat, ge det en chans till utan LIT så behöver ni aldrig gå och undra. Det är det värt! Men, nu är det först & främst detta försök, förhoppninsgvis behöver ni inte ens fundera över ett nytt försök sen Skrattande ÄP på tisdag, var det så? kramar Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?