• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Slemmis: mina första 4,5 försök var landstingsfinansierade (betalade sista halva försöket själv). Vid andra försöket, första fet, tinade de två utan att fråga oss, det var jag lite putt över då ;)

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-10-26 09:54:53 följande:
    Tack för recepten Fjällis. Även om jag inte blev så sugen direkt. Kanske ska äta några valnötter varje morgon istället, och snart är det ju kastanjesäsong. Undrar om de fungerar bra även rostade i ugn. Ska se om jag hittar lotusfrön, måste testa.
    Hihi, instämmer SkrattandeTungan ute
  • Zinfandel

Söte & ni andra: vitsen är att vi ska lära oss av varandra, dela med oss av det vi vet och förhoppningsvis väcka en tanke hos alla som läser men kanske inte skriver. Alla är välkomna att bara finnas här. Jag önskar så att alla vågade ifrågasätta mer, att ingen litade blint på vita rockarna som visar sig ha ofattbart bristande kompetens (ja de flesta dessvärre eftersom man arbetar efter en standardmall och om man jämför med övriga världen så ligger Sverige väääldigt långt ner) och att ta makten över sin egen kropp & framtid. Jag personligen började läsa för att jag vill veta vad de gör med min kropp sen fortsatte jag läsa för jag vill veta vad man kan göra med min kropp fölr att uåånö önskvärt resultat. Visste ni till exempel att de inte finns någon forskning på långsiktiga konsekvenser av allt detta hormonintag..? Nu har det ändå gått mer än 30 år sedan första försöken så nu borde det finnas nån uppföljning, både på barn & mamma. Slutligen hoppas jag att vi tillsammans kan peppa varandra att inte tappa orken, att vi kan visa nya möjligheter som hela tiden dyker upp och att vi tillsammans kan stötta varandra i denna emotionella berg-och-dalbana. Kram till alla fantastiska kämpande kvinnor Hjärta

• Zinfandel

Ni är så söta att jag blir helt Skäms men väldigt Skrattande och känner mycket Hjärta!! Vilken tur ändå att jag hittade hit och fann er!!

Tjorven: testades din man också då?? Jag lovar att hålla alla tummar för dig men egentligen behövs det inte, jag vet att det blir ET imorrn!!

• Zinfandel

Men tjejer, nu får ni sluta med alla superlativer för jag blir helt tårögd!! Och det är inte bra för då kan jag inte fullfölja mina åtaganden mot er och era frågor!! Tack, ni är underbara Hjärta

Vi4: det finns en kille som heter Mark Lupo som är en sköldkörtelguru (kan man ha det på visitkortet?! ;).
    www.thyroidflorida.com/
    Just nu finner jag inte hans studier om tsh men bara i frågespalter där han om och om igen rekommenderar  1,0. Inget seriöst att visa upp för andra men kanske om du själv söker på honom eller hänvisar till honom.

www.medhelp.org/posts/Thyroid-Cancer-Nodules--Hyperthyroidism/How-off-does-TSH-have-to-be-to-affect-fertility-and-ovulation/show/264106

• Zinfandel

Lycka till idag Tjorven, jag tänker på dig!! Hjärta

Maryhe: fiberhavergryn är säkert ett lysande alternativ, säkert också bovete! Både tycker jag borde vara bättre än ris Tungan ute

• Zinfandel

Huu ja Kalimero, jag minns det när det hände dig, fy fasen vilket skräckscenario. Vi har också alltid haft fet 15.30 men de ringer innan lunch om de inte överlevt. Men efter det kan de ju som i Fjällis fall avstanna så även om upptiningen är risky så är det ju ingen garanti sen, eller..?! Kanske minimal risk. Men den väntan är vansinnigt påfrestande. Ringer de er oavsett? 

Idag har jag skickat 3 sidor till kliniken och till landstinget. Lär väl få flytta nästa vecka Flört Skytten, den dagen du tar tag i detta, be mig då skicka det till dig!!

• Zinfandel

Tjorven: nu ska du inte måla fan på väggen men vi vet ju att 2-celliga inte har överdrivet stor chans. Men - mirakel har hänt förr. Räknas det som ett vanligt försök, alltså full betalning? Vad sa läkaren? Förstår din besvikelse men försök håll ut nu Hjärta kram

• Zinfandel

Tjorven: en äldre katolsk kvinna sa till mig förra veckan att Gud har bara ett visst antal lotter.... haha!! Så eftersom jag tydligen inte fick nån barnlott så hoppas jag på en joker SkrattandeFlört

Jag skrev just till Cathy, där det också grubblas över olika mediciner och metoder, att det är just för detta som det borde göras individanpassade behandlingar, om man utgick ifrån våra värden innan man satte medicin & dos så skulle vi slippa detta. Självklart i vår ålder ska man först välja cykel, sen utgå ifrån prover, idag så chansas det bara och testas lite hejvilt. Man kan ju inte bara jämföra med förra årets resultat som de gör nu! Hoppas innerligt ändå att du slipper fler försök, att denna lille mot alla odds ändå finner sig tillrätta i mysiga livmodern och bestämmer sig för att slå bo Kyss

Jag fick just mail från CFC med kommande behandlingsplan, bla föreslår man att sätta in Medrol, som jag trodde var rent kortison men det är tydligen också ett binjurebarkhormon för att dämpa inflammationer samt lågdos Progesteron Lutinus istället. Det är jag positiv till! Där ser man Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?