• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

slemtorsk - Vad roligt med den fina brudklänningen! Hoppas du gifter dig Gravid!

• Inanna Li
    Boe skrev 2011-09-30 19:29:12 följande:
    Inanna- hur mår du? Ego- har avbeställt vul på cvl och kör det i Stockholm istället. Känns lite onödigt att åka upp och vara borta från jobbet för vul. Fick en tidigare tid 12 okt. Sååå jobbigt att vänta. Mår illa & fryser, trött & labil. Väldigt dålig hy. Känns som om alla ser:) Glor på toapappret varje gång men inget alls so far. Vill veta NU! Hoppas att ni alla får en skön helg & njut av vädret!
    Tack för att du frågar vännen Hjärta ! Det är väldigt oroligt för mig men ännu ser allt OK ut. Jag våndas inför varje toabesök men hoppet lever. Förstår att det känns jobbigt att vänta på VUL! Bra att du fick en tidigare tid!
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2011-09-30 21:09:11 följande:
    Hur känns det??
    Har bara lite molvärk i magen men tänker att det beror på progesteronet. Det är första gången jag gör FET med progesteron och är lite osäker på symptomen. Det är bra att jag inte börjat blöda men det kan också bero på att proggisarna förlänger lutealfasen. Men jag är precis runt BIM så RD 10 kan vara för tidigt för tydliga symptom!

Hoppas allt är väl med dig! Känner du nåt än?
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2011-10-01 08:56:26 följande:
    Du är på cykeldag 31 idag väl? Det låter väldigt positivt! Hur långa cykler brukar du ha? 
    Jag är på CD 31 och min cykel brukar vara 29-31 dagar men jag fick ÄL på dag 18 och jag misstänker att progesteronet kan förlänga min lite för korta lutealfas (10-12 dagar) så än har jag inte riktigt passerat BIM.
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2011-10-01 08:59:26 följande:
    Postade till dig samtidigt! SkrattandeSolig

Ruvardag 5 - bläääää vad långsamt det går - på cykeldag 22

Inga känningar åt ena eller andra hållet. Skumt det här med att göra FET jämfört med IVF 
    RD 5 är lite tidigt för symptom. FET känns verkligen betydligt annorlunda. Jag har bara gjort FET med blastocyst tidigare och helt ostimulerat. FET1 blev jag gravid och symptomen kom runt ruvardag 13-14. Alltså väldigt sent!
    FET 2 började jag blöda redan på RD 5 så det var den kortaste ruvarperiod jag varit med om.
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-10-01 12:25:17 följande:
    Håller mina tummar för dig nu!Solig

Själv är jag på CD26 (ruvardag 3, inte mycket...)  och har BIM CD 31 men det blir väl förskjutet nu med progesteron. Men jag är ju tjuvtestartyp så jag testar på torsdag/fredag nästa vecka dvs på BIM.

Idag läste jag plötsligt att man skulle skölja progesteronvaggisarna i ljummet vatten. Det blev lite lättare nu...Obestämd
    Tack vännen! Jag är ingen tjuvtestartyp då jag testade på dag 17 med min första blastis och dag 20 andra gången jag var gravid Drömmer! De 3 andra gångerna hann jag aldrig testa då jag inte vågade innan blodet kom ...
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-10-01 12:53:12 följande:
    Håll ut kära ruvare Hjärta
    Tack för stöd och pepp Hjärta!
    Skytten skrev 2011-10-01 09:14:25 följande:
    Spännande dagar nu Inanna och Oceanny! Håller tummarna för er!
    Tack Solig !
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-10-01 15:05:30 följande:
    Håller tummarna för alla ruvare och lider mer er, för det finns ingen tid som är mer upp och ner än vid ruvningen, ,men den som väntar på något gott...... 

Enya 70. Gratulerar här oxå!

Inana! vad duktig du är som inte testar.  

mamma030: Beklagar djupeligen. Det är så fruktansvärt att behöva gå igenom det ni gör. Massa styrkekramar 
    Hej sushi! Trevligt att du tittar in! Jag vågar inte tjuvtesta Flört!
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2011-10-02 14:18:54 följande:
    Hur går det??
    Det känns fruktansvärt nervöst! Speciellt inför toabesök Skrattande! Har lite känningar runt om i magen! Men annars inga "perfekta" symptom på graviditet! Men jag befinner mig ju bara precis vid BIM så än finns det hopp!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?