• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

AnnaLinn skrev 2011-09-22 20:09:51 följande:
    Inanna: Grattis till ruvningen...
    Tack Solig!
  • Inanna Li

Victoria - Givetvis tycker jag att du ska sätta in 2 embryon för att öka chansen till bebis Solig

• Inanna Li
    Celin skrev 2011-09-23 11:03:28 följande:
    Vad härligt att vi är så många som ruvar - lite så man kan ta udden av ens egen spänning för att även hålla koll på er
    Håller med! Men ännu inga symptom för mig på RD 2. Kanske bara lite magknip av progesteronet (som jag tar på eget bevåg Skrattande).Blir mer spännande (eller oroligt) längre fram!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-09-23 11:09:02 följande:
    Mmmm ... men vilka är riskerna, vad spelar man med?
    Riskerna är väl att en tvillinggraviditet kan vara lite mer än vanligt riskfylld när man är 40+. Men chansen är nog ändå stor att det går bra till slut.
  • Inanna Li
    Mamma gås skrev 2011-09-23 12:13:19 följande:
    Tack!! Ja, de är oxå vad jag har hört Glad

Tack å grattis igen till dig!! Det känns hur som helst bra för psyket att veta att det finns kvar i frysen.. Glad
    Celin skrev 2011-09-23 11:03:28 följande:
    Vad härligt att vi är så många som ruvar - lite så man kan ta udden av ens egen spänning för att även hålla koll på er
    Tack igen! Hoppas det stämmer nu att vi har fina livsdugliga embryon som klarat både nedfrysning och upptining! Och jag har precis som du två reserver i frysen Solig!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-09-23 11:42:59 följande:
    Inanna: du skulle kunna rabbla %-satser i sömnen.... Flört
    Hihi, tänk om jag redan gör det Skrattande!
  • Inanna Li

Jag skulle gärna ta 3 och till och med 4 embryon (som man får bl a "over there") då jag vet att tiden är knapp och det är större risk att jag inte blir gravid än att jag blir gravid igen innan det är för sent. 3-4 embryon skulle öka chansen rejält att något av dem fäster. Flerbördsrisken tror jag ändå är minimal i mitt fall på grund av åldern och mn tidigare historia med fördröjda missfall. Det skulle inte finnas något att förlora. Så 2 är i mitt tycke bättre än 1 (när man som jag är desperat).

• Inanna Li
    oceanney skrev 2011-09-24 09:29:06 följande:
    Grattis i förskott!! Men du är ju rena ungdomen. Jag började inte ens med IVF förrän jag var 40.5 år. Late bloomer, I know... Skrattande

Här sniglar sig tiden fram... Idag börjar jag med proggisar. På måndag kl 9 ska jag ringa kliniken och om allt går väl ska vi dit kl 11 för insättning.  
    Jag som alltid vill vara värst Skrattande började inte försöka bli gravid förrän jag fyllt 41 och startade med min första IVF vid 41 år och 8 månader. Snacka om att blomma sent eller ännu värre vara "övermogen" Tungan ute!

Håller tummarna för din FET på måndag!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?