• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Underverket - Jag skulle spara det frysta ägget till sist och satsa på ett nytt färskförsök. Jag har 2 embryon kvar i frysen nu och jag tänker spara dem och i stället gå på en ny behandling om min FET misslyckas. Bättre att göra ett nytt färskförsök innan jag blir för gammal (vilket jag kanske redan är men förhoppningsvis inte ändå) resonerar jag. Eftersom vi hade 4 ägg i frysen nu så valde jag att ändå satsa på en FET den här gången!

• Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-09-25 13:50:10 följande:
    Oj har jag blandat ihop er? Är det Enya som fyller år och inte Zin?? Eller är det båda två?? P
    Zin fyller år på onsdag!
  • Inanna Li
    No Ka Oi skrev 2011-09-26 08:47:02 följande:
    Inanna Li skrev 2011-09-24 19:03:48 följande:
    Det perfekta är 4 celler på ett 2-dagarsembryo. Om det har 3 celler har det utvecklatslite för långsamt och har det 5 celler är det lite för snabbt i utvecklingen. Men det beror ju också på vilken tid på dagen man gör återförandet. På eftermiddagen har kanske en 4-cellig redan börjat få 5 celler. Men läkaren har rätt i att man inte kan veta vad som är ett guldägg förrän det förts in i livmodern. Det är som tur är inte bara (på ytan) perfekta embryon som leder till graviditet.
    Det är inte bara antalet celler som är intresant. Dom tittar även på formen på cellerna. Dom ska vara runda, jämna och fina. Ojämna, taggiga är inte bra. Så har jag förstått det i alla fall när läkaren pratat om utseendet.
    Självklart är det så. Helst inga fragmenteringar eller så lite om möjligt. Annars går de inte att frysa.

Oj, vilekn fin bild på din blastocyst! Otroligt roligt att ha inför framtiden!

Jag har också läst att chansen för pojkar ökar med ICSI. Grattis till killen i magen Solig
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-09-25 20:38:06 följande:
    EGO: Förbereder mig nu för FET med blastis på onsdag. Tog första progesteronvaggisen ikväll. Har inte bestämt om jag skall ta x1 eller x2. Gillar verkligen inte progesteron. Usch!Rynkar på näsan
    Lycka till med FET på onsdag. Jag tar  2- 3 proggisar om dagen. Fick utskrivet 42 st Lutinus som ska räcka i 2 veckor om man tar 3 om dagen.
  • Inanna Li

Enya, Zinfandel och alla andra! Det är OK med mig förutom att jag börjar bli mer och mer orolig inför ruvandet (jag gillar ordet Skrattande) ! Så underbart att ni bryr er så Hjärta! Jag har varit i Stockholm med min mamma sen i tisdags och kom hem nu på kvällen! Glömde ta med mig datorn. Lite dumt då det var fri uppkoppling på hotellrummmet Glad! Är skitnervös för hur det ska gå med Li och Lo. Känner lite molande i magen till och från (inga andra symptom)och proppar mig full med proggisar 3 ggr om dagen för att om möjligt kunna ruva lite längre. Nu börjar den jobbiga tiden med TPA (som jag knappt vågar ägna mig åt utan jag bara spolar ner pappret och blundar Skrattande)!!! BIM i slutet av veckan och TD om en vecka!

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-09-28 22:05:41 följande:
    Phew tjejen vad du skrämdes. Sååååå skönt att allt är fortsatt bra.
    Heja Li&Lo!!! {#emotions_dlg.flower}
    Tack för pepp! Jag kämpar vidare Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?