• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Eviglängtan

Tack Inanna68: jo visst kan man ha bra månader med fler blåsor, och så tycks det vara i mitt fall, frågade läkaren om hon trodde jag hade kommit till en dipp, men det trodde hon inte. Vi får hoppas på det bästa. Tack

• Eviglängtan

Sushikatten: det är precis sådant man vill läsa, att din vänninan "bara" fick ut 3 ägg, men blev gravid, det är ju det som räknas. Nu får vi hålla tummarna för oss. Vi ligger väldigt i fas. Kul.

• dodotta

Turild:Kan riktigt känna hur tung det känns,men försök se framåt om du kan.Kramar.

• dodotta

Tack snöport önskar dej oxå lycka till så allt blir som du vill .

• Mamma gås

Åh neeej, Turlid... Va ledsamt!! Är så ledsen för din skull!! Har du tagit test iaf? Så det inte är en liten blödning o du ändå är gravid..?

Sushikatten: Det är sånt man vill höra, att även en liten äggskörd resulterar i graviditet :) Jag är inställd på att jag kommer få mindre antal ägg denna gång eftersom jag bytt från menopur till gonal-f... Det jag läst om är att gonal-f ger mindre antal ägg jämfört med menopur.. Stämmer det?? Sen har det som sagt var inte spelat någon roll att jag fått ut 10-11 ägg ur mina 20 äggblåsor eftersom de inte varit av den superbästa kvaliten.. Därför tänker jag och hoppas på att jag nu får mindre antal men bra kvalitet :))

Snösport: Som jag sagt förut så gillar jag din inställning ;))

• Fahlvik
    sushikatten skrev 2011-01-21 17:13:42 följande:

Själv  var jag och gjorde VUL idag och såg att det fanns tre blåsor som var 15mm och tre som var omkring 10mm, Självklart blev jag besviken men jag vet att det behövs bara ett super ägg för att det ska gå. Ja så blir det ÄP på tisdag och antagligen insättning på torsdag. Då börjar mardrömsresan. Ruvandet är psykisk påfrestande. Denna gången har jag faktiskt inte berättat för någon som jag känner att vi satt igång och det känns bra att det är bara jag och min sambo som vet om det. Jag vill slippa alla ledsna miner och beklagande från mina arbetskamrater. Det gick bra förrut men nu gör vi så här.

Det är ju bra resultat! På mig syntes bara 3 blåsor några dagar innan äggplock. Fler hade växt till sig och det var 7 ägg som plockades 4 dagar senare. 5 blev befruktade varav 2 klarade sig ända till insättning. Valde att sätta in bägge och en av dem klarade sig! Det såg riktigt mörkt ut men det är tydligen inte omöjligt. Du har ju bättre odds, ska bli kul att höra hur det går.
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-01-21 18:49:35 följande:

Ja då gör du väl FET? Sätter du in ett eller två? Är du nöjd med ivf kliniken? Var där för länge sen och blev lite besviken på en läkare och hade ett för tidigt uttag med nästan alla äggen omogna. Annars funkade det bra.
    Härligt att det är bara två veckor. Vi får hålla tummarna att det är vår tur snart.

Jag sätter in en blastocyst. Man får inte sätta in två om de är femdagarsodlade av bra kvalité. Då blir det risk för trillinggraviditet också! Jag är nöjd med min läkare på IVF-kliniken men förstår att du blev upprörd av din upplevelse. Jag kanske borde ha valt CA då jag förstått att de har öppet även på söndagar. Om jag skulle ha oturen att få ÄL-omslag på en måndag kan jag inte göra FET på en söndag då kliniken har stängt.

Vi får hoppas att vi blir gravida i år! Det är på tiden när man hunnit bli 42 Flört!
  • Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2011-01-21 19:56:42 följande:
    Tack Inanna68: jo visst kan man ha bra månader med fler blåsor, och så tycks det vara i mitt fall, frågade läkaren om hon trodde jag hade kommit till en dipp, men det trodde hon inte. Vi får hoppas på det bästa. Tack
    Självklart har du inte kommit till en dipp! Nu hoppas vi på det bästa Glad!
  • Zinfandel

Åh nej Turild  Gråter Skit är vad det är. Detta eviga kämpande.

Jag för min del har haft ett osannolikt dygn efter ÄP igår, fruktansvärt smärta som nästan sökte mig, KK akut ville jag skulle komma in men jag valde att avvakta. Idag är det bättre men smärtan är väl fortfarande 8/10. Och kliniken går det inte att få tag på, rätt förbannad på deras "jourverksamhet" efter operativa ingrepp. 

• Snösport

MammaGås: Det är väl tvärt om på antal ägg och medicin. Menopur är känt för att förfina äggen på äldre men att det även kan bli färre sa de till mej som är nere på de antal som alla verkar tycka är väldigt dåligt antal skörd, behövs bara ett har läkarna alltid sagt till mej.

Men alla kroppar reagerar olika så en medicin är bra för en person men inte på nästa.
    Själv ska jag har Fostimon nu, helt nytt för mej och läst väldigt lite om.
    Jag har provat 1 ggr gonal-f, 3 ggr menopur så det ska bli spännande eftersom jag bara hade 1 ägg sist

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?