• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-21 09:28:45 följande:
    Nej, det får vi inte hoppas. Jag hade mensvärk och lite ömma bröst och var gravid.
    Nej, men det är inte mycket hopp kvar, tyvärr. Tempen har sjunkit ochså till sitt normala 36,4-36,6 grader. Ska spara urinen hela em och testa hemma sen. Sen blir det att korka upp ett par flaskor vin ikväll.
  • turlid70

Jaha, behöver inte ens vänta till ikväll, röda tanten är här. Nu går jag i ide ett tag tror jag.

Lycka till alla!

• hoppaspåenliten
    Mamma gås skrev 2011-01-21 09:13:57 följande:
    Jag skulle ju oxå skriva - Välkommen hoppaspåenliten Solig å så skulle jag skriva att jag hoppas o håller tummarna för dig Eviglängtan att du får många fina ägg!!
    Tackar tackar,  mamma gås.
    turlid70 skrev 2011-01-21 11:03:28 följande:
    Jaha, behöver inte ens vänta till ikväll, röda tanten är här. Nu går jag i ide ett tag tror jag.

Lycka till alla!
    Gråter Styrkekramar.
  • sushikatten

Turlid: Skit också och jag vet att det inte finns några ord som kan trösta.Man blir liksom tom! Jag är ledsen för ER skull.

Själv  var jag och gjorde VUL idag och såg att det fanns tre blåsor som var 15mm och tre som var omkring 10mm, Självklart blev jag besviken men jag vet att det behövs bara ett super ägg för att det ska gå. Ja så blir det ÄP på tisdag och antagligen insättning på torsdag. Då börjar mardrömsresan. Ruvandet är psykisk påfrestande. Denna gången har jag faktiskt inte berättat för någon som jag känner att vi satt igång och det känns bra att det är bara jag och min sambo som vet om det. Jag vill slippa alla ledsna miner och beklagande från mina arbetskamrater. Det gick bra förrut men nu gör vi så här.

Dodotta: Ja det är verkligen olika från person till person hur kroppen återhämtar sig, Håller med dig att man tänker på vilken skada man gör med kroppen med alla mediciner.

Snösport: Det låter mycket vettigt det du säger och jag tror absolut på att man måste ha en positiv instälning till livet och försöka se det som är positivt i livet. Vi kommer inte att gå under om det inte blir några barn och jag vet att det kommer att bli en mycket händelserik liv .

Evigalängtan: Håller tummarna för imorgon1

• sushikatten

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). 14/1 IVF - korta metoden. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2),  VUL +blodprov 22/1 korta metoden, CVL

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1
    Sushi, 42 år göteborg, IVF 5 ÄP 25/1 lånmetoden menopur 375

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm) 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?