• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Eviglängtan
    Nej Turlid70 !!! det kan väl ändå inte vara sant, är du helt säker, jag som trodd och hoppades så innerligt på dig. Vännen min, jag hoppas du känner hur jag kramar dig hårt, livet suger. Varför skall det vara så förbannat svårt?
    Kram kram

F-n vad är det som händer på denna sida, inga plus så långt ögat kan nå, är vi otursförföljda? Detta år skullle ju bli vårt år, eller hur tjejer? Att det är skall vara så svårt att bli gravid efter +35 kunde jag aldrig tro. Känns nästan omöjligt att bli gravid just nu.

Tack all som hållt tummarna idag!
    Jag hade sex stora äggblåsor, som var runt 16-20 mm, skall således på äggplock på måndag. Där fanns även små äggblåsor som förhoppningsvis hinner blir större. Detta är min sämsta skörd någonsin. Förra gången hade jag 16 ägg, där 14 var normal befruktade och 10 av toppkvalite. Bara 3 mån senare endast sex ägg, åtminstone vad jag vet nu. Känner mig deppig, och inte blev det bättre av att läsa om Turlid, suck. Förra gången plockdes jag på dag 15, tog långtid för äggen att mogna, denna gång blir jag plockad på dag 11. Dem tror inte jag har kommit till dippen än, utan så kan det vara ibland, själv känns det som dippen har kommit. Kram alla
  • Eviglängtan

susikatten: precis som du blev jag besviken, men som du skriver det behövs bara ett superägg, men var finns det? Nåväl lycka till på tisdag

• Eviglängtan

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2),  VUL +blodprov 22/1 korta metoden, CVL

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1
    Sushi, 42 år göteborg, IVF 5 ÄP 25/1 lånmetoden menopur 375
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Eviglängtan

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2),  VUL +blodprov 22/1 korta metoden, CVL

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1
    Sushi, 42 år göteborg, IVF 5 ÄP 25/1 lånmetoden menopur 375
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• underverket 06

Turlid70: Usch, var tråkigt! Varför ska det vara så svårt att bli gravid!!! Önskar att livet vore annorlunda, att man träffat mannen i sitt liv tidigare, så man sluppit börja försöka vid 35 som jag gjorde. Chanserna hade iallafall varit större att jag varit tvåbarnsmor nu isåfall. Nu har vi försökt på vanligt sätt 15 mån+ 1 IVF o ett Fet. Borde ju blivit en graviditet på de grr tycker man. Men än får man inte ge upp, kvinnor får ju barn efter 40, så varför inte vi?

• Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-01-21 17:13:42 följande:

. Själv  var jag och gjorde VUL idag och såg att det fanns tre blåsor som var 15mm och tre som var omkring 10mm, Självklart blev jag besviken men jag vet att det behövs bara ett super ägg för att det ska gå. Ja så blir det ÄP på tisdag och antagligen insättning på torsdag. Då börjar mardrömsresan. Ruvandet är psykisk påfrestande. Denna gången har jag faktiskt inte berättat för någon som jag känner att vi satt igång och det känns bra att det är bara jag och min sambo som vet om det. Jag vill slippa alla ledsna miner och beklagande från mina arbetskamrater. Det gick bra förrut men nu gör vi så här.

Hoppas blåsorna hinner växa till sig tills på tisdag. Och du har rätt i att kvalitén är viktigare än antalet! Ruvarperioden är verkligen en mardröm. För mig blir det förmodligen dags igen om ca 2 veckor.  Kramar till dig!
  • Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2011-01-21 18:18:11 följande:
    Nej Turlid70 !!! det kan väl ändå inte vara sant, är du helt säker, jag som trodd och hoppades så innerligt på dig. Vännen min, jag hoppas du känner hur jag kramar dig hårt, livet suger. Varför skall det vara så förbannat svårt?
    Kram kram

F-n vad är det som händer på denna sida, inga plus så långt ögat kan nå, är vi otursförföljda? Detta år skullle ju bli vårt år, eller hur tjejer? Att det är skall vara så svårt att bli gravid efter +35 kunde jag aldrig tro. Känns nästan omöjligt att bli gravid just nu.

Tack all som hållt tummarna idag!
    Jag hade sex stora äggblåsor, som var runt 16-20 mm, skall således på äggplock på måndag. Där fanns även små äggblåsor som förhoppningsvis hinner blir större. Detta är min sämsta skörd någonsin. Förra gången hade jag 16 ägg, där 14 var normal befruktade och 10 av toppkvalite. Bara 3 mån senare endast sex ägg, åtminstone vad jag vet nu. Känner mig deppig, och inte blev det bättre av att läsa om Turlid, suck. Förra gången plockdes jag på dag 15, tog långtid för äggen att mogna, denna gång blir jag plockad på dag 11. Dem tror inte jag har kommit till dippen än, utan så kan det vara ibland, själv känns det som dippen har kommit. Kram alla
    Det är verkligen skit att det ska bli så svårt att bli gravid efter 35. Förhoppningsvis ska det vända för oss som håller till i denna tråd. ingen av oss ska ge upp än!

Hoppas dina blåsor växer till sig tills på måndag. Tråkigt att det inte verkar bli lika bra resultat som förra gången men det är ju kvalitén som är viktigast. Hoppas att de ägg som plockas ut blir av toppkvalité. De måste väl plocka dig på måndag eftersom du redan har sex ägg i bra storlek som annars kan gå förlorade. Annars hade du ju kunnat spruta 15 dagar som förra gången. Antagligen kan man få sämre resultat på några månader pga att man är runt 40 men det behöver inte bero på det. Man kan ha bättre och sämre månader för att det är olika antal antrala folliklar som släpps varje månad.

Kram och stort lycka till på måndag!
  • sushikatten
    Inanna Li skrev 2011-01-21 18:28:20 följande:
    Hoppas blåsorna hinner växa till sig tills på tisdag. Och du har rätt i att kvalitén är viktigare än antalet! Ruvarperioden är verkligen en mardröm. För mig blir det förmodligen dags igen om ca 2 veckor.  Kramar till dig!

Ja då gör du väl FET? Sätter du in ett eller två? Är du nöjd med ivf kliniken? Var där för länge sen och blev lite besviken på en läkare och hade ett för tidigt uttag med nästan alla äggen omogna. Annars funkade det bra.
    Härligt att det är bara två veckor. Vi får hålla tummarna att det är vår tur snart.

Eviglängtan: Det var jätte bra med antal ägg. Jag har förstått att det är inte heller braatt ha för många. Har hört att omkring 10 brukar vara ett bra antal- Förstår ändå din frustation. Kände ungefär samma. Min bästa polare fick ut tre ägg och ska snart ha barn. håller tummarna!

• Fahlvik

Eviglängtan: Håller tumarna för måndag men det ser ju väldigt lovande ut!

Turlid70: Beklagar, förstår om det är tungt nu... Jag tror ändå det kommer att funka till slut. Hoppas ni inte behöver vänta för länge tills det händer.

Jag har jobbat med en CV och en ansökan hela veckan, det var 11-12 år sedan sist. Puh, vad omständligt det är! Jag har inte uppdaterat utbildningar eller något alls på så länge så jag kom på i sista stund några viktiga saker (ideella uppdrag, tex). Hädanefter kommer jag att uppdatera CV:t så fort jag tänker på någon kurs, ens.
    Jag har sagt till arbetsgivaren att det inte kan komma ifråga med ny tjänst nu men att de skulle spara ansökan för framtiden. Nyttigt för mig också att erfara det här med arbetsansökan...

Är i vecka 14 nu och är aningen piggare men fortfarande illamående. Hade dock 3 dagar förra veckan då jag mådde lite bättre så det kanske inte blir värre i alla fall.

• Eviglängtan

Fahlvik: ha ha ha, lite illaåmende, jo ja tackar ja, njut av det -;) - nja, njuta är svårt men det är gott att bli påmind om sin graviditet. Lycka till!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?