• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Finafina: kul!! D-vitamin är jättebra (även om det ofta framstår som nåt som stärker immunförsvaret så är det betydligt värre om man har/får för lite) Skrattande

• Zinfandel
    finafina skrev 2012-02-17 17:04:23 följande:
    Tack för respons... då fortsätter jag med d vitaminerna, är jätte nervös men samtidigt  så känns det så kul att vara i gång igen... Var i processen är du nu? Kram
    Tar bort äggledarna om ett par veckor... Sen är på kanske igång såsmåningom igen!!
  • Zinfandel

Välkommen Lillstoran! Det är många som lyckats här, 7 har fått barn senaste året och 5 är gravida, det tycker jag är bra!! Skrattande

• Zinfandel

Boring: Vilket du vill men vi kan säkert hålla en del här eftersom jag tror att fler kan vara intresserade!

Jag hakade upp mig på myomet och inte på proverna eftersom jag då inte visste vilka de var. Jag tror du ska fördjupa dig lite i det, faktiskt. Det finns mycket intressant skrivet i ämnet och har man det på ett ställe kan det finnas fler och det kan vara anledningen till MF/infertilitet. Enda sättet att se om det finns i livmodern också är med hysteroskop och det finns många sätt att behandla det på. Oavsett vad och hur många läkare som säger vad som så hade jag lagt lite krut där, om jag varit i dina kläder. Tex så misstycker Dr D skarpt över sådant "som är där som inte ska vara där".

www.lakartidningen.se/includes/07printArticle.php

Ja, jag har fått op-tid om ca 10 dgr Skrattande 

• Zinfandel

Ja, det är det vanliga "kitet", antikroppar, sköldkörtel osv men en bra kompott! TNF osv ingår inte här men det är ett viktigt test. Bra att du kollar fsh osv igen! Du får väl svar i mitten av veckan, återkom  då Drömmer

• Zinfandel

Lillstoran: Jag skulle säga att det är vanligt med sammanväxtningar efter skrapning... Och så måste jag dessvärre tillägga att det finns alltid en anledning till att man inte lyckas och det kan i ditt fall, utan att kunna din historia, mycket väl vara äggledarna, sammanväxtningar osv. Om jag varit som du så hade jag lugnat mig med Pergo och kört all in på IVF istället.

Boring: TNF-alpha är det viktigaste värdet vid inflammation och infektion. I Sverige tar man det först då man misstänker autoimmunasjukdomar, tyvärr. TSH är sköldkörelhormon, FSH är follikelstimluerande hormon.

Båda två, läs tillbaks i tråden, det finns all info om detta....

Sunseed: huvudsaken att du tar dem vid samma tid, jag brukade ta mina vid 21.

• Zinfandel
    linköping68 skrev 2012-02-17 21:33:38 följande:
    En fråga.... hur länge brukar progesteronet förskjuta mensen? Några dagar?

och en till....... ni som äter prednisolon. Äter ni hela tiden innan IVF eller gör nu uppehåll innan och börjar igen vid ET? 
    Jag brukar få mens ca 2 dgr efter prog. Varför skulle du göra uppehåll med Pred..? Regelbundenhet är bäst.
    Sunseed skrev 2012-02-17 21:22:32 följande:
    Vart tusan läste jag att chansen för barn ökar för varje IVF? Så att första IVF:en är det 30% chans, som sedan ökar med försök två och tre? Har jag drömt det? Man hoppas kanske för mycket... Oskyldig
    Ja, rent statistiskt blir det ju så men tyvärr inte immunologiskt.
    Lillstoran skrev 2012-02-17 20:57:55 följande:
    Känns meningslöst att göra en laparoskopi, då de bara öppnar. De åtgärdar ju inte även om de hittar skador. 
    Varför inte..?!
    Lillstoran skrev 2012-02-17 20:57:55 följande:
    Det verkar som omIVF är lite av ett lotteri. Det har gått ett program på TV nyligen om barnlösa par. Det fanns ett par som försökt 7 ggr utan att lyckas och ett par 11 ggr, då var de ändå mycket yngre än mig. Sedan finns det de som lyckats på första försöket och varit mer än 40. Så det är tydligen inte bara åldern. 2010 var det 432 barn som föddes efter 1 200 IVF behandlingar på Huddinge. Dock ingen uppgift om ålder, hur många försök, men en tredjedel Har ändå fått barn!
    Ja, så resonerar man i Sverige. Det är delvis ett lotteri men man kan påverka lotteriet. Och nej - det är verkligen inte bara åldern.
  • Zinfandel

Victoria: älskar din formulering SkrattandeSolig Ja, det är säkert sviter från hela äventyret men om du fortfarande blöder på måndag morgon så ring din gym.

• Zinfandel

Ja, bara fyll på drop-boxen! Min älskade har tillbringat många timmar i helgen med snickrande och filande på hemsidan och jag dundrar in texter Skrattande Dundrar är kanske att ta i, det är väääldigt mycket info som ska trattas ner så vad jag egentligen vill ha sagt är att det går framåt sakta men säkert Skrattande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?