• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi hade gäster hemma i helgen och vi kom in på ämnet och berättade storyn.. Då visade sig att de har också haft problem, hon hade svår endometrios och han halvsjaskiga spermier så läkaren dömde ut dem och gav dem inte stor chans att lyckas. De valde ändå att prova med Synarela och har sedan lyckats få 3 barn naturligt Skrattande Där ser man hur det var med den utdömningen...! Dessutom är tjejen sjuksköterska så nu har jag ännu en "hjälpreda" Drömmer

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2012-02-12 23:03:00 följande:
    Förlåt. jag förstår inte....gjorde de en IVF med nedreglering Synarela och fick ett barn. Och därefter fick de 3 barn naturligt. Ibland snöar jag in på detaljerna . Hur som haver jättebra att du har hittat ännu en hjälpreda!
    Nix, enbart Synarela utan IVF, tydligen vanligt vid endometrios. Sista barnet fick de utan hjälp med Synarela.
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2012-02-13 11:30:10 följande:
    Okej, men jag förstår ändå inte riktigt. Jag har ett flertal väninnor som tvingas behandla svår endometrios med Synarela (kommer därmed i tillfälligt klimakterium och därmed byggs inte endometrium upp). Men östrogenet går ner på noll och de kan inte bli gravida under behandlingen (så som jag har förstått det). Men dina vänner kanske blev gravida efter avslut med Synarelan. Alltid intressant att höra om människors väg fram till graviditet.
    Exakt, inte under men efter!
  • Zinfandel

Vi4: vill bara tillägga att dålig befruktningsgrad, delning osv behöver absolut inte bara tyda på dåliga ägg... Det kan lika gärna vara dåliga spermier (trots att proverna är bra, de säger nämligen inget om insidan), stimuleringen, just den cykeln osv. Jag håller med dig, betsöm dig för tex maj och gör upp en plan tills dess med träning, kost, massage, akupunktur & well being, kör korta och lägg till omega 3 & Pred så har du en helt ny plan att se fram emot när vårsolen lyser på oss!! Solig{#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel
    Hemulen: ja, de flesta har crazy cykler efter IVF.

Vi4: det enda jag vill råda deig är att gå någon annanstans och ta ditt tsh! Och du! Om du tycker att du skulle ha spammat tråden, vad har då jag gjort?!? Skrattande Jag vill att du skriver mycket, jag gillar dina kloka tankar, så fortsätt!!

Sunseed: jag tror på dig... Gillar ditt humör, bra tecken Skrattande

Linköping: bra plan!

Turlid: hur är det med bebisen, går allt bra?

Maryhe: läget?

Inanna: läget?

Enya: läget?

• Zinfandel

Jag har också massor med sprutor om du behöver Linköping, skulle nig kunna försörja hälften av Sveriges sprutnarkomaner...

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2012-02-13 21:22:29 följande:
    Linköping, nuförtiden kommer det sprutor med medicinen så jag tror inte du behöver oroa dig för det. Nytt var också att man blandade iordning vätska för flera dagar. Mkt smidigare. Lycka till!
    Nope, hämtade ut senast idag (jag bunkrar Glad) och det fanns inga med!
  • Zinfandel

Det är nog inte så att att allt måste vara olika eller att det är olika sorter, det är helt enkelt en en äldre modell och en ny! Den äldre blandar man allt själv och då medföljer inga sprutor och en lite nya variant. Utvecklingen går som tur är framåt!! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?