• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed: grattis, underbart!!

Linköping & Anne Hjärta 

Ego: Vilken flopp, det blev inget..!! Skrikandes Men ingen har ju gått smidigt i denna karusell... Jag väntade och väntade och väntade... Utan mat, utan dryck och med dropp i armen så är väntan lååång. Till slut, vid halv fyra, sju timmar senare, kommer läkaren in och meddelar att en cancerop som skulle tagit 1 timme tog 4 timmar och sen fick han inte operera längre. Som tur är hade de fått ett återbud imorrn så då kör vi samma procedur igen! Som min sambo sa, tänk vad mycket tid jag la på att få denna optid, då är den värd att vänta på Drömmer Så nu laddar jag igen Solig

• Zinfandel

Tack! Ja, here we go again... Åh vad jag ser fram emot att höra allt om kliniken där!! Njut av Barcelona och våren Solig Stor, stor kram Hjärta

• Zinfandel

Hej alla, här kommer en snabb uppdatering utan att ha läst bakåt vad som hänt här... Tack alla för att ni har tänkt på mig! Jag opererades igår och mådde väldigt dåligt efteråt så jag blev kvar men har nu precis kommit hem. Har ont såklart men är ganska okej annars. Det visade sig, precis som jag anade och även Dr D trodde, att båda äggledarna var igenkorkade och att jag även har endometrios... En sak till till "oförklarligt barnlöslistan"....!! Detta blir mer och mer sanslöst. Får se vilken behandling Dr D säter in nu, antagligen en vända med p-piller. Det är oerhört skönt att ha detta bakom sig nu! 

Kram till er, ska läsa nu vad som hänt här... Hjärta 

• Zinfandel

Jo, jag har även gjort HSG-röntgen som visade att den ena äggledaren var blockerad, nu visade sig att båda var det och troligen pga endon.

Nej, man ser inte alltid endo varken vid VUL eller röntgen, inte förrän man öppnar och kikar.

Nej, äggstockar får inte sämre funktion av att ta bort äggledare, tvärtom förbättras ofta produktionen av att ta bort det sjuka intilliggande (och blockeringar ska det ju inte vara oavsett orsaken)

Tyvärr, taskiga sköldkörtelvärden kan ha väldigt negativa konsekvenser. 

Ja, skrapning mm kan tyvärr orsaka ärrvävnad osv. 

Bingen igen..... 

• Zinfandel

Fjällis: men vad bra, suveränt!!

Anne: kunde inte uttryckt det bättre själv!! Det känns verkligen att rota bland reproduktionsorganen men förhoppningsvis blir det till det bättre!

juli: det känns som en klassisk undanmanöver från en läkare för att slippa... Är äggledarna inte friska så är det såklart alltid bäst att ta bort dem och är den ena nedsatt så är ofta den andra det också. Om det skulle vara så att blodförsörjningen minskar så är det ändå bättre än en sjuk äggledare. Ja, jag förstår att du bara återger och inte kan argumentera för honom men det är trist att läkarna säger såna saker, många litar ju blint på det.

• Zinfandel
    Uppmaning!

Hjälp Anne och hennes man att få ett levande barn! För er som har möjlighet att bidra med något, gör det gärna. Jag vet att det är ekonomiskt tufft för många i denna karusell men det är ju bra om vi kan hjälpas åt för att uppnå vårt mål. Därför kommer här en länk till Annes Hjärta utomordentligt bra insamlingsidé för att få sitt efterlängtade och levande barn:
    anneutane.blogspot.com/2012/03/insamling.html

• Zinfandel

Tack Cathy & Fjällis, jo jag ligger och sover mest men har Paddan i sängen ;)) fattar inte de läkare som sagt att man är återställd nån dag senare, jag har väldigt ont emellanåt och rör mig knappast obehindrat. Kommer att ligga imorrn minst imorrn också, jag är sjukskriven några dagar till.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?