• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mamma gås
    Tack alla goa tjejer!! Ni är guld värda!!! Hjärta Jag hoppas verkligen att 2011 är vårt år å att alla ska få plussa!!

Mary73 - Ja man är lite knäpp ibland för man vill så mkt.. Flört Detta minus behöver ju verkligen inte betyda att det är ett minus på riktigt eftersom det ganska tidigt. Håller tummarna att det visar plus nästa du du testar!! Solig 

Vet du Sunseed, man får skrika ut all skit här!!! Det är det vi är här för, vi finns för varandra!!! Vill du inte skriva det här så får du gärna inboxa mig, skriva av dig å få ur dig skiten!!! Kraaam Solig
  • pp08

Har varit på gynakuten idag.

Ingen riktig blödning, fast flytningar som är mera ljusröd/mörkbrun blandat.
    Läkaren kunde se lite mörka blodflytningar vid vag. undersökningen, men ingenting som "rann".

Hon gjorde även VUL: Idag v.5+1. För tidigt att se någon gulesäck men uppklarning/hinnsäck på ca 3mm fanns. Ingen blödning i livmoder syntes, livmodertappen stängd. Allt ser ut som det ska i v.5+1.  Och som hon kunde se var det 1st uppklarning (inte 2).

Hon sa att hon inte kunde se att det var missfall på G. pga mina tidigare erfarenheter under förra graviditeten förmodligen samma.

Ont i ryggen som jag har/hade kan vara normalt och behöver inte tyda på missfall, har ju ingen som helst känningar/ont i magen eller livmoder.

Hade kontakt med CVL imorse (innan jag åkte till gyn) och de sa att jag skulle avvakta så länge det inte var som "riktig mens". Fick i alla fall en extra VUL (tidigare än den tid jag fick v.7+4).  FIck en tid torsdag nästa vecka, då 6+0. Även om det inte är säker att man ser något levande foster borde hinnsäcken/uppklarningen har vuxit och gulesäcken borde synas.
    (tiden v.7+4 finns också kvar om det skulle behövas).

Nu hoppas jag att hostan försvinner helt och därmed också flytningar som avtar.

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • Sunseed

Jag bara grinar, gör mig osams med allt och alla och känner inte det minsta glädje för att kanske, kanske bli gravid. Plötsligt vet jag inte ens om jag vill längre och jag känner mig onormal och otacksam. Jag har förvandlats till ett monster och känner inte igen mig själv. Ena dagen superglad - andra ser jag allt i svart. Det är oerhört läskigt och känns inte som att det är värt det. Gråter

• pp08

Sunseed: det kan vara ett bra tecken

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • Glenda Glad

pp08: Så bra med lugnande besked! Och bra av kliniken att du får komma in lite tidigare på VUL. Håller nu tummarna för att du ska slippa fler skrämskott

mamma gås: Stort grattis till plusset!! 

Sunseed: fy vad det är tufft med de där hormonerna som rasar runt i kroppen. Men jag säger som  pp08 att det kan vara bra tecken

Ego: Så segt det är att vänta på att få börja spraya!  Nu vill man ju igång liksom.... 

• Mamma gås
    pp08 - Det låter ju jättebra utifrån vad läkaren kunde se :) Va skönt att du fick tid tidigare  för ett ul :) Då ligger du en vecka precis före mig :))

Sunseed - Säger som pp08, tycker faktiskt det låter väldigt lovande då hormonerna gör en helknäpp emellanåt :) 
  • Snösport

Sunseed: håll ihop ett tag till så lugnar du nog dej när du ser ett + som kasnke är orsaken till humörsvjningarna som pp08 säger Cool

min kollega får höra alla mina funderingar nu när vi är själva på kontoret så vi kasnke inte fikar i em ..hi,hi,hi...funderingarna har börjat komma igång..ruvardag 4

• Fjällsippan
    pp08: vad bra att du åkte in och att allt ser okej ut! Och vad skönt att du fått tidigarelägga nästa ul. Hoppas att blödningarna lägger sig nu, tar du fortfarande proggisar?

Mary: allt kan hända mellan RD8 fram till den officiella testdagen -  ge inte upp!

Sunseed: kram till dig idag, det är ju så oerhört jobbigt med den coctail av känslor som IVF-resan kan bjuda på; allt från "personlighetsförändringar", tvivel, oro och hopp, ilska, glädje om vartannat. Vi finns här om du behöver "skrika ut".

Glenda Glad: ja, visst är det tråkigt med väntan, väntan och väntan när man vet att man ska få köra igång snart. Det är tur att de här trådarna finns så att man kan följa andra medan man väntar.

Snösport; min ruvarsynkis{#emotions_dlg.flower}; hur mår du idag? Har du fått fart på tarmarna trots kyla och kalla tår?

Idag är det RD 5 för mig; och igår kunde jag känna hur definitivt hormonerna från Ovitrellen hade gått ut ur kroppen; med andra ord så var den falska men mysiga gravkänslan av ömma bröstvårtor spårlöst försvunnen. Och nu början den mer analyserande delen av ruvningen. Det kommer nog bli ett hyfsat tidigt tjuvtest för min del.
  • Sunseed

....själv är jag övertygad om att jag blir världens sämsta mamma, att jag inte kommer att älska mitt barn och tusen andra konstiga tankar, allt bara snurrar och så storlipar jag. Jag var på väg att nästan göra slut med sambon också mit i det hela. På lunchen... Vilken dag... Rynkar på näsan

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?