• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • pp08

Fjälsippan: nej, jag har tagit min sista progesteron igårkväll. Borde räcka nu (v5+1). Om blödningen tyder på missfall kan ju progesteronet inte göra något mer. Om mina blödningar/slemhinnor är sköra pga progesteronet borde det också upphöra snart. Hinnsäcken var ju inte så stor, men det beror ju också på när det fäste, testade ju tidigt men var svagt i början; blev sedan starkare.

Dock fortfarande orolig eftersom det är mera ljusrött nu, kan ju också vara efter VUL undersökningen.

Känner mej dock lite mera "Hungrig" / illamående, kanske pga oron.

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • linköping68

Hej alla!
    Oj, oj, oj vad mycket spännande det var att läsa igen då jag inte har varit inne här på ett tag. Har mest slitit på jobbet och varit sur på min chef (och en massa andra) för struligheter på jobbet

Har försökt få balans och ro i tillvaron och i själen för att på så sätt även öka chanserna till ett eventuellt syskon. Tyvärr funkar det inte riktigt fullt ut då jag småsurar över stelbenta kliniker som är stenhårda med reglerna ang IVF. Ska iaf kontakta St Göran och Carlanderska för att diskutera lite.
    Nog om det.

Grattis till alla ruvare och till er som är gravida. HURRA vad glad jag blir för er, och lite avundssjuk Men denna tråd blir mer och mer lovande så snart sitter vi alla här med stora, fina och runda gravidmagar.

Ska in och väga mitt lilla hjärta som nog inte ska sova mer..... 2,5 timmar räcker gott.
    Må så gott alla, ta hand om er och kämpa på!

Kramar

• Fjällsippan

pp08: det var så jag också tänkte kring progesteronet, det kan ju vara skönt att sluta om de gör slemhinnorna sköra och lättblödande. Jag är inte så insatt i storlek på hinnsäckar, men det handlar väl om ynka mm hit och dit i början och som du skriver så beror mycket på när embryot fäste. Hoppas att blödningen lägger sig nu!

Sunseed: jag och sambon grälar OFTA under IVF-behandlingen och speciellt under ruvarperioderna. Tyvärr. Men nu för tiden så vet vi att det beror på den terror som behandlingarna innebär. Hoppas att din kväll blir bättre än vad din dag har varit!

• Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-02-18 14:55:31 följande:
    Idag är det RD 5 för mig; och igår kunde jag känna hur definitivt hormonerna från Ovitrellen hade gått ut ur kroppen; med andra ord så var den falska men mysiga gravkänslan av ömma bröstvårtor spårlöst försvunnen. Och nu början den mer analyserande delen av ruvningen. Det kommer nog bli ett hyfsat tidigt tjuvtest för min del.
    RD4 - Ömma bröstvårtor har minskat även här. Jag funderar FÖR mycket och lipar hela tiden. Livrädd för förändring i mitt liv som nu plötsligt är helt perfekt utan barn. Glad Om det inte går över på några dagar ringer jag kurator, annars har jag nog ingen kvar i mitt liv om en vecka.
  • Snösport

Fjällsippan:
    Hej å hå. Nu är det ju inte så långt till test....JO! Tyst
    hi,hi,,,jo jag brukar också ha fall av biverkningar RD 5 -6 men denna gången har jag inga direkta saker från början alls faktiskt...MÅR SÅÅÅ BRA!! ...frågade ju om det när jag pratade med Falun då jag denna gång inte känner så mycket alls eller inget i brösten bara lite megasvagt i bröstvårtorna...men det kan jag göra lite vid mens och ÄL också till vardags ...hon sa att jag inte skulle tänka på det för alla icke biverkningar och biverkningar är vanliga.

jo jag hade fullt upp och kundmöte på fm idag så jag glömde ta min pulverpåse och efter lunchen så var det så långt från stopp det bara kunde...kanske maten? God mat dessutom= helt åt andra hållet i tarmarna...så nu får jag nog avvakta med pulvret för jag tyckte det var ok med mellandosen och ändå väldans trögt= kroppen är konstig...den vill väl bestämma inte att jag gör det...trotsig tjocktarm helt enkelt!  

• Inanna Li

linköping68 - Roligt att du tittade in här. Har tänkt på dig och undrat lite hur det gått med klinikkontakterna. Hoppas du får ett positivt bemötande på St Göran eller Carlanderska. Du kan ju bevisligen bli gravid. Innan året är slut hoppas jag att vi alla sitter framför våra datorskärmar med stora magar och skriver lyckliga meddelanden till varandra! Ta hand om det lilla hjärta du redan har så hoppas vi allt vi kan att det också blir ett syskon till slut!

• Inanna Li

Till alla ruvare - Fortsatt lycka till! Hoppas embryona växer och frodas Glad!

Till alla som hoppas ruva snart - Vår tid kommer och vi ska lyckas till slut Kyss!

• pp08

Nu är det nog kört. Blöder nästan som vanlig mens. Har fortfarande inte ont i magen, ryggvärken känns dock inte som mensvärk; den är lokaliserat på vänstra sida; tror mer på sträckning eller något annat.

Är dock jätteorolig nu, fasst det inte syntes något ovanligt på VUL igår.

Avvakta hur jag gör i veckan. har fått en tid för VUL på torsdag, om jag orkar vänta så länge. Om det går fel, lika bra få det bekräftat då.

Flicka 2009 & BF okt 2011
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?