• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu Syskon skrev 2011-10-06 19:25:10 följande:

Äntligen har jag tid att testa, läsa och skriva lite.
     Grattis Mia, vad underbart att även du plussat.

Vackoindikatorn visade 2-3 veckor alltså skall jag vara i vecka 4-5 vilket inte stämmer med något men det kanske var lite lågt pga eftermiddagsurin.
    Om det var IVFen som gjorde det så är jag i vecka 7 nu, om ÄL testet i fredags var just en ÄL så är jag bara i vecka 3 och frågan är om det ens hade gett utslag än. Så jag tror på IVFen.

Jag gav helt upp när jag började blöda efter mitt pyttesvaga plus och testade inget mer. Jag var säker på att det inte var något.

Dessutom ringde Svend från CFC idag trots avbokad telefontid i morse, när jag förklarade situationen så önskade han lycka till

Vilken solskenshistoria! Solig Grattis igen! GravidSkål
  • oceanney
    Victoria71 skrev 2011-10-07 09:00:00 följande:
    Halloj! Ser att du har testdag imorgon, åhhhh ... nu är det spännande, ska du testa imorgon? Låter lovande med kvällströtthet och att du gått längre än tidigare cykel! Då ska man ha magknip för både dig och Inanna det närmsta dygnet, jobbigt men skönt med något som distraherar mig från min egen noja

Jag läste "10 tidiga tecken på graviditet" som kommer upp här på FL direkt när man går in, och kunde väl med lite god fantasi tycka att jag passar in på några av dem ... Men trött är jag ofta, och dålig kondis har jag också ständigt Och det där med att behöva kissa på natten har avtagit ... och tutarna är inte ömma ... Å andra sidan har jag knappt känt av alla hormoner under hela behandlingen, så jag kanske är en som inte får så många symptom? Idag är det i alla fall RD13 och min mens är helt klart försenad. Den har å andra sidan aldrig varit något att ställa klockan efter och efter allt vi gått igenom kan den säkert se ut hursomhelst. Ja, Gud va' man kan babbla om detta, ni måste vara trötta på mig. 
    Absolut inte trötta på dig. Det är bara jättekul att höra dina funderingar och hur du mår! Oömma tuttar och RD13 låter mycket lovande. Jag hade inte ömma tuttar när jag blev gravid och inte senare heller. För mig är ömma tuttar ofta ett PMS-tecken. Håller alla tummar och tår!
  • oceanney
    Victoria71 skrev 2011-10-07 09:00:00 följande:
    Halloj! Ser att du har testdag imorgon, åhhhh ... nu är det spännande, ska du testa imorgon? 
    Testdagen gäller blodprov (HCG) på RD12 hos min klinik i Frankrike. Blodprov mäter lägre nivåer av HCG än de känsligaste gravtesten. Men eftersom jag inte är i Frankrike nu (på besök i Sverige) så kan jag inte göra det. Sist testade jag supersvagt med vanligt gravtest på RD15, med ett test som var extra känsligt dessutom, så om jag inte får mens innan, kommer jag inte testa före RD15. Det torde bli 11/10. Dagen innan dig alltså!
  • oceanney
    myran6801 skrev 2011-10-07 09:43:50 följande:
    Inanna, men Gud vad du håller oss på sträckbänken!!!!! Är du inte galet nyfiken, tycker det verkar mkt lovande!

Ego, väntar in mensen då jag ska göra vul o sedan starta med korta metoden om allt går som planerat. Blir Danmark denna gång, känns lite läskigt faktiskt o så är jag nervös att resan krockar med helgen då min man har fixat svensexa för sin bästa kompis. Som vanligt rena rama ketchupeffekten, har skitmycket på jobbet oxå!!!

Kram sötisar
    Spännande med Danmark! Önskar dig stort lycka till. Kram! Hjärta
  • oceanney
    Zinfandel skrev 2011-10-07 10:18:16 följande:
    Aha, ja det är det kanske men pärs låter lite väl dramatiskt. Jo, ÄP är nog faktiskt en pärs men nu senast gjorde jag fet och det märker man inte av så mycket mer än nojigt Glad
    Skönt att höra att du mår bra! Hur går funderingarna nu? Ingen press, är bara nyfiken. 
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-10-07 19:28:58 följande:
    Hej alla! Tack för att ni tänker på mig! Kände mig bombsäker på att jag var gravid när jag kom hem men hade fått en mörk flytning i trosorna. Bestämde mig då för att testa genast. Och det blev tyvärr minus på testet Gråter. Tyvärr har mensen inte kommit igång än. Jag har lite magsmärtor och känner mig helt förstörd då jag varit så förväntansfull i flera dar. Hoppas nu på förmodligen sista färskförsöket i november! Men det börjar kännas alltmer hopplöst Rynkar på näsan!

Kram till alla Hjärta!
    Nej! Det kan inte vara sant! Jag var bombsäker på att det var din tur nu. Många kramar. Hjärta
  • oceanney
    Mia69 skrev 2011-10-08 11:17:40 följande:
    Victoria och Oceanny: Hur går det för er?
    RD12 idag. Idag skulle ha varit testdag hemma i Frankrike med blodprov. På sätt och vis skönt att inte testa än, att få gå och hoppas några dagar till även om det inte har funkat. Idag på cykeldag 29 vilket vilket är 1-2 dagar över tiden för mig (27-28 dagar är normal cykel för mig) för mig men både progesteron och hcg-booster förlänger säkert cykeln något.

Mia69 Har du testat igen?? 

Victoria Hang in there!!

Många kramar till Innanna igen. Du får vara ledsen en stund men sen måste du samla ihop dig och göra det nya färskförsöket i november. Som du vet från denna lista är du ju inte ens uppe i särskilt många försök, även om jag förstår det här med ekonomin osv. Kram!
  • oceanney
    Enya70 skrev 2011-10-08 14:04:44 följande:
    Och spännande här med. Låter lovande att det är 1-2 dagar över tiden. Har det hänt förut med proggisarna?
    Kram {#emotions_dlg.flower} 
    Jag har bara ruvat en gång tidigare och då blev jag gravid så det är svårt att veta vad som är vad. Skrattande

Frysförsöket nu är med överblivna embryon från IVF:en som resulterade i dottern (så det känns rätt osannolikt att det skulle finnas fler guldägg i den skörden men man måste ju prova.)

Skönt att höra att du spyr! Det är ett gott tecken på att allt är fortsatt bra. Solig

Undrar också hur det går för Katte och twinsen?
  • oceanney
    mamman030 skrev 2011-10-08 18:51:34 följande:
    Hej, ser att det har skrivits massor här, jag ska läsa ikapp, kom hem från lasarettet idag, blev akut inlagd i onsdags för utomkveds, det satt illa till, fick gå in genom magen och plocka bort höger äggledare och en bit av livmodern.
    Så nu får jag inte bli gravid på 6mån. Sjukskriven i tre veckor.
    Men fy bubblan så tråkigt! Beklagar verkligen. Det enda positiva är att det troligtvis inte var något fel på embryot utan det hamnade på fel ställe och att du "bara" är 39 och har tiden för dig. Ta väl hand om dig nu. Hjärta
  • oceanney
    Mia69 skrev 2011-10-09 10:40:06 följande:
    Klart vi inte ger upp. Det är bara att köra vidare! Flört
    Men det är nog lättare mentalt att slippa svaga plus för tankarna hinner fara iväg långt på ett par dagar tyvärr.Rynkar på näsan
    Nu skall jag ta en stor koppKaffe för det har jag längtat efter.
    Men gud så tråkigt! Vad ledsen jag blir. Det är mycket tråkiga nyheter i den här tråden nu. Skönt att höra att du tänker framåt. Kram! Njut av kaffet! {#emotions_dlg.flower}Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?