• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • af klimt

Hej alla, jag måste få ställa en dum fråga... jag har fått kallels till cellprov i slutet av sept, ska jag göra den? vill inte att det ska påvärka nåt därinne... vad tror ni?

• turlid70
    af klimt skrev 2010-09-15 17:15:16 följande:
    Hej alla, jag måste få ställa en dum fråga... jag har fått kallels till cellprov i slutet av sept, ska jag göra den? vill inte att det ska påvärka nåt därinne... vad tror ni?
    Jag tror inte det har någon som helst påverkan på behandlingen. Barnmorskan ska bara samla lite prov från livmoderhalsen med en tops. 
  • turlid70

Jag är på ruvardag 8 idag. Ömheten i brösten tilltar och jag har kännt stickningar i tjejmage på samma ställe flera gången. Jag hoppas att det inte är PMS bara. Testdag har jag nästa söndag och jag vet inte hur jag ska orka vänta till dess. Gubben säger att vi ska inte testa innan. Vad hände, tidigare var han en riktig testoman, men jag tror att jag ska tjuvtesta ändå, på dag 11 eller 13 kanske.

Innanna har du fått ägglossning än? Nyfiken hur det går för dig.

• Snösport

turild70: Ruvardag 8 då har ju äggmognadssprutan gått ur kroppen...tänk!!! Ha nu tålamod till minst dag 13.
    Lycka till, lycka till!
    Själv har min magen varit trög eller stopp av progesteronet och det känns tyvärr som stickningar, trötthet och lite lätt varm och smärta.

• turlid70

Nej, jag tror jag testar på dag 10 i så fall:)) Dessa vagitorier gör mig galen!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-09-17 12:52:23 följande:
    Jag är på ruvardag 8 idag. Ömheten i brösten tilltar och jag har kännt stickningar i tjejmage på samma ställe flera gången. Jag hoppas att det inte är PMS bara. Testdag har jag nästa söndag och jag vet inte hur jag ska orka vänta till dess. Gubben säger att vi ska inte testa innan. Vad hände, tidigare var han en riktig testoman, men jag tror att jag ska tjuvtesta ändå, på dag 11 eller 13 kanske.

Innanna har du fått ägglossning än? Nyfiken hur det går för dig.
    Hej! Jag är på dag 17 men ännu ingen ÄL. Jag har fått ÄL-flytningar så jag hoppas det kommer imorgon. Känner mig lite orolig och hoppas att min kropp funkar som vanligt efter operationen.

Jag förstår hur du känner inför ruvandet. Det var nästan värst i hela behandlingen. Och vansinnigt smärtsamt både fysiskt och psykiskt när blödningen oönskat kom.

Hoppas det går bra för dig. Du ska naturligtvis plussa!
  • sushikatten
    turlid70 skrev 2010-09-17 13:19:47 följande:
    Nej, jag tror jag testar på dag 10 i så fall:)) Dessa vagitorier gör mig galen!
    ja det är skitsvårt att hålla sig från test och jag har du långtidsodlat så kan du se redan från dag 8 men inte helt säkert. Förstår att du har svårt att hålla dig ifrån testfrestelsen. Håller tummarna.
    Snösport skrev 2010-09-15 09:33:31 följande:

Åh, alla får vi olika besked , kasnke för våra kroppar lever var sitt liv
    Enligt en läkare i Falun som jag ville ha råd av efter vår 3:e IVF så tror han att vi fortfarande har goda chanser...om jag får fram ägg för de är få , men får jag det så har de de två sista gångerna med Menopur varit jättefina. Så vi testar en gång till med hans stöd då.   Tror dock inte jag har ägglossning denna månad...och fortfarande hård mage så nu blir det nyttigt ett bra tag så jag inte är yr jämt.

Lycka till alla...Linköping68... vi är ju i samma ålder. Samla fakta och fråga olika så kan ni ju bedömma situationen utifrån det.  Jag kände egentligen för att vila då hoppet började tryta men kände mej inte mogen för ÄD än, så utgå från fakta och bedöm er situation eller få hjälp av ngn att bedömma alla svar ni får/fått---inte bara att du är i en viss ålder alltså.

Lycka till så hoppas jag att vi snart får varsin liten bebis.

snösport: sitter i samma situation som du och vi kör på ett 4:e ivf försök. Läkaren sa att det är som ett lotteri nu när man fyllt 40 men ändå att chanserna fanns. Jag har bra värden men känner att jag inte orkar och lägger inte mer pengar på det. Känns lite meningslöst !
    Inanna Li skrev 2010-09-13 16:35:02 följande:

Om man inte har manlig faktor med i problematiken så ska man ju inte ge upp med hemmaförsöken. Jättefiffigt Turlid med egentillverkad inseminationsspruta.

Ja funderar om det är någon idé har nu försökt mellan ivf  gångerna men inget händer. Vet att vi behöver göra oftare men lusten finns inte där och jag har jätte svårt för det. Men funkar det inte nu med ivf får vi nog ligga på med eau naturel;)))))
    En dum fråga: Varför ska man inseminera istället?
  • Inanna Li

Jag undrar också varför det skulle vara någon idé att inseminera hemma om man lever i en relation med en man. Jag tänkte inte ordentligt innan jag gav mitt svar att det är en jättefiffig idé. Men det kanske ökar chansen? Turlid vet säkert varför?

• linköping68

Jaha, då fick vi ännu mer negativa besked. Hemortsläkaren vi gått hos har nu sagt att vi inte får fortsätta hos dem och de 3 kliniker de har kontakt med. Detta pga av min ålder, vikt, högt FSH 12 och senast svaret på AMH 0,679.
    De näst intill sa att det var kört. Jag proppsade på att vi vill göra försök trots låga chanser mend et var blankt nej.

Så var det med det. Ska nog gråta en skvätt Gråter 

• Fahlvik

Linköping86: Tråkigt att höra. Gråt en skvätt men se´n tror jag att du ska kolla upp andra städer. Om du orkar... Jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?