turlid70 skrev 2010-09-17 13:19:47 följande:
Nej, jag tror jag testar på dag 10 i så fall:)) Dessa vagitorier gör mig galen!
ja det är skitsvårt att hålla sig från test och jag har du långtidsodlat så kan du se redan från dag 8 men inte helt säkert. Förstår att du har svårt att hålla dig ifrån testfrestelsen. Håller tummarna.
Snösport skrev 2010-09-15 09:33:31 följande:
Åh, alla får vi olika besked , kasnke för våra kroppar lever var sitt liv
Enligt en läkare i Falun som jag ville ha råd av efter vår 3:e IVF så tror han att vi fortfarande har goda chanser...om jag får fram ägg för de är få , men får jag det så har de de två sista gångerna med Menopur varit jättefina. Så vi testar en gång till med hans stöd då. Tror dock inte jag har ägglossning denna månad...och fortfarande hård mage så nu blir det nyttigt ett bra tag så jag inte är yr jämt.
Lycka till alla...Linköping68... vi är ju i samma ålder. Samla fakta och fråga olika så kan ni ju bedömma situationen utifrån det. Jag kände egentligen för att vila då hoppet började tryta men kände mej inte mogen för ÄD än, så utgå från fakta och bedöm er situation eller få hjälp av ngn att bedömma alla svar ni får/fått---inte bara att du är i en viss ålder alltså.
Lycka till så hoppas jag att vi snart får varsin liten bebis.
snösport: sitter i samma situation som du och vi kör på ett 4:e ivf försök. Läkaren sa att det är som ett lotteri nu när man fyllt 40 men ändå att chanserna fanns. Jag har bra värden men känner att jag inte orkar och lägger inte mer pengar på det. Känns lite meningslöst !
Inanna Li skrev 2010-09-13 16:35:02 följande:
Om man inte har manlig faktor med i problematiken så ska man ju inte ge upp med hemmaförsöken. Jättefiffigt Turlid med egentillverkad inseminationsspruta.
Ja funderar om det är någon idé har nu försökt mellan ivf gångerna men inget händer. Vet att vi behöver göra oftare men lusten finns inte där och jag har jätte svårt för det. Men funkar det inte nu med ivf får vi nog ligga på med eau naturel;)))))
En dum fråga: Varför ska man inseminera istället?