underverket 06 skrev 2010-09-22 16:40:47 följande:
ChippiChoppi:Vad glad jag blir med en till som fått få äggblåsor, men ändå många ägg vidf ÄP? Nu blir jag lite mer positiv. Sade de hur det kunde komma sig att du fick ut 8 ägg? Hur kunde det växa till fler äggblåsor? Borde de inte sett det på andra VUL? Var gör du IVF?
De sade bara att "det kan bli så". Det var nog så egentligen att det fanns ett gäng småblåsor också vid de tidigare VUL:en men som var "försumbara" för att de inte "skulle hinna ikapp". Doktorn nämnde något i den stilen vid andra VUL då jag var förvånad över att det var 5 blåsor och inte 3 som vid första VUL...
Råkade ut för liknande vid min första IVF för 2,5 år sedan som resulterade i lillasyster som nu är 15 månader. Då hade jag i och för sig 8 blåsor på stadig tillväxt, men de fick ut 10 ägg vid ÄP eftersom de provade några av de mindre blåsorna också. Den gången befruktades alla mina ägg (!), varav 7 normalt och 5 blev toppkvalitet. I slutändan blev det en liten bebis som kom till efter FET. Jag var 41,5 vid ÄP.
Den här gången var 1 av 9 ägg omoget. Av de 8 övriga befruktades hälften (4) och islutändan fick jag 2 fina embryon tillbaks. Jag går på S:t Göran nu eftersom jag passerat den magiska åldersgränsen 43. Förra gången gick jag på Sophiahemmet. Det här blir dock mitt enda försök tror jag.