• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-09-22 22:44:03 följande:

Turlid70: Ska på mitt andra vul på mån. Hoppas fler växt till sig då.

Det hoppas jag också och håller tummarna stenhård att så blir det.
  • turlid70
    pp08 skrev 2010-09-23 09:32:02 följande:
    Lycka till med ruvningen ChippiChoppi. Kom själv upp till magiska 40-gränsen denna vecka...... Hoppas på att bli ruvare igen på lördag. (FET).
    Grattis på stora dagen och lycka till på lördag! Kommer tänka på dig och hålla tummarna.
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-09-23 08:41:04 följande:
    turlid - jag blev ju gravid efter FET. Fick inte någon specifik gravidchans för FET jämfört med ET, utan bara infon att ca 80% av de nedfrysta embryona överlever upptining (på Sophiahemmet, statistiken kan skilja sig något mellan de olika klinikerna).

Häromåret publicerades en vetenskaplig artikel om att just FET-barn var "friskare" i genomsnitt än övriga IVF-barn (och "vanliga" barn). Förmodligen pga det krävs mycket av de embryon som ska klara både nedfrysning och upptining
    Tack för ditt svar! Det låter lovande. Lycka till med ruvningen.
  • Inanna Li

Idag kom min ÄL på dag 23 och förhoppningsvis får jag göra FET på onsdag i nästa vecka. Ska ringa kliniken så fort de öppnar imorgon. Fattar ni att jag har gråtit av glädje sen jag kom hem och testade för en timme sen ...

Kram på er alla vänner Solig 

Lycka till med VUL underverket06, fortsatt ruvning ChippiChoppi och FET på lördag pp08!

• turlid70

Vilken bra nyhet Inanna! Vad glad jag blir för din skull! Detta var en riktig bra födelsedagspresent.

Jag har också märkt att ÄL kommer allt senare med åren, bara den kommer så gör det inget.

Min blödning har inte utvecklats til någon mens än utan slutat i princip helt, funderar på om det spotting, man vill ju hoppas in i de sista, dumt kanske. Tänkter inte testa imorgon, man blir så nedslagen, väntar till på lördag.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-09-23 19:22:58 följande:
    Vilken bra nyhet Inanna! Vad glad jag blir för din skull! Detta var en riktig bra födelsedagspresent.

Jag har också märkt att ÄL kommer allt senare med åren, bara den kommer så gör det inget.

Min blödning har inte utvecklats til någon mens än utan slutat i princip helt, funderar på om det spotting, man vill ju hoppas in i de sista, dumt kanske. Tänkter inte testa imorgon, man blir så nedslagen, väntar till på lördag.
    Jag är så glad, tack! Bättre sent än aldrig. Det blev en bra födelsedagspresent att slippa proppa mig full av hormoner som man måste inför stimulerad FET och vänta en hel månad till. Jag har ju fått vänta sen juni redan ...

Tänk om din blödning bara var en spotting eller en nidis! Håller tummarna för det! Kanske du testade minus för tidigt. Vad underbart om det skulle vara så!

Om jag blir glad så jag störtgråter för en efterlängtad ÄL undrar hur det blir efter ett positivt gravtest Glad?
  • dallas

Hej allihop, jag är inte 40 år ännu men fyller 38 i maj nästa år, jag undrar lite vilka kliniker som gör IVF på oss "äldre" funderade på Carlanderska i GBG men fick höra att man som äldst fick vara 38. Kan det stämma verkligen??? Hade föredragit att göra det i Gbg´s trakten men går det inte så går det inte.
    Jag har gjort IVF innan via landstinget och fick en dotter i dec 2008 och vill verkligen försöka igen(för naturligt verkar inte funka alls tyvärr)

• oceanney
    underverket 06 skrev 2010-09-22 14:30:39 följande:
    Hej

Vet inte om jag skrivit i tråden innan, kommer inte ihåg. Har dock läst i tråden.
    Genomgår nu IVF o var idag på ultraljud o det visade sig att det bara fanns 3 äggblåsor. Snacka om deppigt. Vet ju inte om det ens blir några befruktade ägg med de oddsen. När vi gjorde IVF som blev vår son på 22 mån, så fick jag ut 15 ägg o 8 blev befruktade tror jag. Tänk att det ska försämras så på några år. Hade inte räknat alls med det här. Trodde på ganska många ägg. Att man sedan också ska bli gravid det är ju ett lotteri, men man hoppas ju iallafall få ut många ägg.

Någon som blivit gravid på få ägg?
    Försök att inte deppa, tänk positivt, och räkna med fler i slutändan. Precis som flera andra här upplevde jag att det blev många fler än vad man kunde räkna till på första VUL. På första VUL hade jag 7 "plus några små" man hoppades skulle växa till sig. På andra VUL:et och framåt fick jag en annan läkare som vägrade diskutera storlek och antal så sen visste jag inget mer. På äggplock fick de ut 11 mogna ägg. Det betyder att det måste ha funnits säkert en 15 äggblåsor eftersom vissa alltid är tomma och vissa är för små för att plockas. (Gjorde äggplock sövd så jag har ingen aning om vad som hände där :)
  • oceanney
    turlid70 skrev 2010-09-23 19:22:58 följande:
    Inte testa förrän lördag? Nu vill vi ju veta! :) Håller alla tummar och tår! Glad

Vad använde du för test? Det är ju väldigt olika känslighet på dem. Spottings och blödningar i början är ganska vanliga.  
  • Skruttefia

här händer det mycket spännande

inanna - ja, jag förstår att du gråter av lycka för din eftetlängtade ÄL Solig SÅ skönt! Håller tummarna för att du ska få en (eller två?) liten goding(ar) tillbaks nästa vecka!

turlid - oj, vad spännande. Håller tummarna så att de blir blå att blödningen var falskt alarm!

dallas skrev 2010-09-23 20:23:32 följande:
    Hej allihop, jag är inte 40 år ännu men fyller 38 i maj nästa år, jag undrar lite vilka kliniker som gör IVF på oss "äldre" funderade på Carlanderska i GBG men fick höra att man som äldst fick vara 38. Kan det stämma verkligen??? Hade föredragit att göra det i Gbg´s trakten men går det inte så går det inte.
    Jag har gjort IVF innan via landstinget och fick en dotter i dec 2008 och vill verkligen försöka igen(för naturligt verkar inte funka alls tyvärr)
    Stämmer inte! Privata kliniker har 42-43 som åldersgräns.

Det är bara när man gör landstingsfinansierade IVF-försök som det är lägre åldersgräns (38-40 beroende på landsting).
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?