Fahlvik skrev 2010-09-10 21:12:09 följande:
Grattis Turlid, 10 befruktade! Låter väldigt hoppfullt!
Linköping68: Funderar på om man är generösare i storstäder, kanske ni ska göra ett försök i Göteborg, tex? Här finns två kliniker, Carlanderska och IVF-kliniken som jag går på.
För er läst om mitt illamående sedan en dryg vecka tillbaka: Idag kom mensen och jag har inte känt mig illamående mer efter lunch idag. Känns nästan som det hängde ihop. Vet inte vad det var men det är skönt att må som vanligt igen. Om 17 dagar börjar alltså nässprayiningen! Ser INTE fram emot sprutorna och hoppas fortfarande på att det ska lösa sig innan vi kommer så långt...
På måndag blir det ett nytt samtal till kliniken, förstår inte vad alla recept är till för, tex ett recept på vagito... nå´nting? Det har de inte nämnt, när ska hinna ta det mellan alla sprutor, sprayer, ampuller osv? De hade fått dubbelt så många samtal om jag inte hade lärt av er på Familjeliv
Jag har också haft illamående ofta från ÄL till mens, vet inte vad det beror på.
Du ska inte ta några andra mediciner än spray om 16 dagar, sen börjar du med sprutor, som du har många av, efter att du har fått din nästa mens, exakta datum får du från din barnmorska. Dessa sprutor brukar vara Menopur, som jag hade, sen finns det också Gonal-f och några fler sorter. Du har också fått recept på en spruta till, bara en alltså, detta är en ägglossningsspruta. När du är färdig behandlad ska du ta denna spruta 36 timmar innan äggplockning. Efter återförandet av ett/två embryon ska du börja med vaggisa, som Inanna har redan berättat om.
Jag var precis likadan i början och hade massor med frågor, men det är bara fråga på, jag svarar så gott jag kan. Sen har vi flera experter här :)) som har hjälpt mig.
Ska du spraya med Synarela? Tänk på att den räcker endast i 15 dagar, ska du behandlas längre än så måste du ha 2 flaskor. Lycka till med behandlingen!