• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • underverket 06

Hej

Vet inte om jag skrivit i tråden innan, kommer inte ihåg. Har dock läst i tråden.
    Genomgår nu IVF o var idag på ultraljud o det visade sig att det bara fanns 3 äggblåsor. Snacka om deppigt. Vet ju inte om det ens blir några befruktade ägg med de oddsen. När vi gjorde IVF som blev vår son på 22 mån, så fick jag ut 15 ägg o 8 blev befruktade tror jag. Tänk att det ska försämras så på några år. Hade inte räknat alls med det här. Trodde på ganska många ägg. Att man sedan också ska bli gravid det är ju ett lotteri, men man hoppas ju iallafall få ut många ägg.

Någon som blivit gravid på få ägg?

• turlid70

Jo, dig känner jag igen. Det är klart att chansen finns och till ÄP brukar det bli fler än de man ser på första ultraljud. Jag hade endast 4 blåsor på höger sida och tre på vänster två dagar innan ÄP och vet du var det fanns 15-16 blåsor totalt under själva ÄP. Maken var helt tagen att det kan vara på det sätet, han var ju med på alla undersökningar. Hur stora var dina blåsor?

• underverket 06

Turlid70: Nu gav du mig hopp. Vad glad jag blev. Nu känns det inte helt kört! Kan det verkligen vara så att det växer till så många äggblåsor? Hur förklarade de det? Frågade du hur det kunde bli så? Vet inte hur stora mina blåsor var. Tror inte läkaren sade något. Han var inte alltför optimisktiskt, vilket inte gjorde saken bättre. Han sade att någon ny IVF om denna resulterade i väldigt få ägg, det kunde jag ju glömma. Tråkigt att du testat minus. Ska ni sätta in någon av de frysta senare i höst?

• Skruttefia
    underverket 06 skrev 2010-09-22 14:30:39 följande:
    Hej

Vet inte om jag skrivit i tråden innan, kommer inte ihåg. Har dock läst i tråden.
    Genomgår nu IVF o var idag på ultraljud o det visade sig att det bara fanns 3 äggblåsor. Snacka om deppigt. Vet ju inte om det ens blir några befruktade ägg med de oddsen. När vi gjorde IVF som blev vår son på 22 mån, så fick jag ut 15 ägg o 8 blev befruktade tror jag. Tänk att det ska försämras så på några år. Hade inte räknat alls med det här. Trodde på ganska många ägg. Att man sedan också ska bli gravid det är ju ett lotteri, men man hoppas ju iallafall få ut många ägg.

Någon som blivit gravid på få ägg?
    Hej!

Jag följer också tråden även om jag inte skrivit något. Vill bara berätta att jag hade 3 blåsor vid första VUL, 5 vid andra VUL och det blev 9 ägg på ÄP. Fattade inte heller särskilt mycket Ruvar nu på två embryon (inget till frysen dock). Jag har en dotter på "naturlig väg" och lillasyster är ett IVF barn.

Kram
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • underverket 06

ChippiChoppi:Vad glad jag blir med en till som fått få äggblåsor, men ändå många ägg vidf ÄP? Nu blir jag lite mer positiv. Sade de hur det kunde komma sig att du fick ut 8 ägg? Hur kunde det växa till fler äggblåsor? Borde de inte sett det på andra VUL? Var gör du IVF?

• turlid70
    underverket 06 skrev 2010-09-22 15:43:38 följande:

Turlid70: Nu gav du mig hopp. Vad glad jag blev. Nu känns det inte helt kört! Kan det verkligen vara så att det växer till så många äggblåsor? Hur förklarade de det? Frågade du hur det kunde bli så? Vet inte hur stora mina blåsor var. Tror inte läkaren sade något. Han var inte alltför optimisktiskt, vilket inte gjorde saken bättre. Han sade att någon ny IVF om denna resulterade i väldigt få ägg, det kunde jag ju glömma. Tråkigt att du testat minus. Ska ni sätta in någon av de frysta senare i höst?

Vid första VUL frågade jag om det var bara tre blåsor, för att jag såg inga fler, han sa att det var 6-7 stycken men dem var lite för små och ville titta på mig igen om några dagar. Jag själv såg 4 på höger lite större då och på vänster som jag visste att det fanns 3 förra gången tittade han bara på den största och sa aldrig hur många blåsor jag egentligen hade totalt. Jag var så lycklig att jag hade åtminstone 5 stora fina blåsor så att jag frågade inte så mycket, allting såg bra ut sa han och ÄP gjorde en annan läkare, det var inte mycket fråga om heller. Sen fick vi besked att det blev 12 ägg totalt då spelade det ingen roll vem som såg vad och när.

Läste precis i en annan tråd att en tjej hoppades på fyra ägg, det blev 8, både hon och läkare var förvånade. Fortsätt hoppas. När ska du ha din andra VUL?
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-09-22 15:49:26 följande:
    Hej!

Jag följer också tråden även om jag inte skrivit något. Vill bara berätta att jag hade 3 blåsor vid första VUL, 5 vid andra VUL och det blev 9 ägg på ÄP. Fattade inte heller särskilt mycket Ruvar nu på två embryon (inget till frysen dock). Jag har en dotter på "naturlig väg" och lillasyster är ett IVF barn.

Kram
    Grattis till fina skörden! Vilken ruvardag är du på nu?
  • Inanna Li
    annikapannika1 skrev 2010-09-22 11:18:23 följande:
    Skriver in mig i denna tråden eftersom jag fyller 40 i början på nästa år.

Gör vårt första ivf-försök just nu och var på äggplock igår.

11 ägg fick de ut och vi är jätteglada. Och sambons spermier såg helt ok ut också.

Så nu håller de på att gotta ihop sig som bäst i värmeskåpet på kliniken och om de inte ringer så ska vi få två ägg insatta imorgon eftermiddag.

Så nära en egen bebis har jag aldrig varit och det slog mig precis nyss. :)
    Välkommen hit! Vilken bra skörd! Hoppas du får många befruktade.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?