underverket 06 skrev 2010-09-22 15:43:38 följande:
Turlid70: Nu gav du mig hopp. Vad glad jag blev. Nu känns det inte helt kört! Kan det verkligen vara så att det växer till så många äggblåsor? Hur förklarade de det? Frågade du hur det kunde bli så? Vet inte hur stora mina blåsor var. Tror inte läkaren sade något. Han var inte alltför optimisktiskt, vilket inte gjorde saken bättre. Han sade att någon ny IVF om denna resulterade i väldigt få ägg, det kunde jag ju glömma. Tråkigt att du testat minus. Ska ni sätta in någon av de frysta senare i höst?
Vid första VUL frågade jag om det var bara tre blåsor, för att jag såg inga fler, han sa att det var 6-7 stycken men dem var lite för små och ville titta på mig igen om några dagar. Jag själv såg 4 på höger lite större då och på vänster som jag visste att det fanns 3 förra gången tittade han bara på den största och sa aldrig hur många blåsor jag egentligen hade totalt. Jag var så lycklig att jag hade åtminstone 5 stora fina blåsor så att jag frågade inte så mycket, allting såg bra ut sa han och ÄP gjorde en annan läkare, det var inte mycket fråga om heller. Sen fick vi besked att det blev 12 ägg totalt då spelade det ingen roll vem som såg vad och när.
Läste precis i en annan tråd att en tjej hoppades på fyra ägg, det blev 8, både hon och läkare var förvånade. Fortsätt hoppas. När ska du ha din andra VUL?