• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Hej pp08! Grattis till lyckad IVF försök och hoppas du testar positivt imorgon med. Berätta gärna hur det går för dig och följ med oss här till framgång och provrörslycka.

• pp08

Det blev inget plus idag heller, väntar nog på mens i helgen!

• turlid70
    pp08 skrev 2010-09-10 10:17:20 följande:
    Det blev inget plus idag heller, väntar nog på mens i helgen!
    Vad tråkigt, styrkekram till dig. Du har ett försök kvar, vi håller tummarna att det gå bättre nästa gång!
  • linköping68

Vad roligt att det gått så bra på era ÄP!!! Grattis.

Vi fick det tråkiga beskedet att Carl von Linné kliniken inte tar emot oss. F.n!
    Nu hoppas vi på att några andra ska säga ja, men har inga svar ännu. Känns lite tungt då jag verkligen trodde att CvL tog emot "alla". Nu känns det som om vi är dömda att misslyckas med syskonförsök

• underverket 06

Linköping68: Varför tar inte CvL emot er? Är du för gammal? Men du har väl 42 som åldersgräns o du kanse har fyllt det? Eller har ni för dåliga odds? Vad sade de till er? Vi gör syskonförsök där nu, men jag är "bara" precis 40 fyllda. De gjorde ingen annan undersökning än att jag fick ta AMH prov.

• Fahlvik

Grattis Turlid, 10 befruktade! Låter väldigt hoppfullt!

Linköping68: Funderar på om man är generösare i storstäder, kanske ni ska göra ett försök i Göteborg, tex? Här finns två kliniker, Carlanderska och IVF-kliniken som jag går på.

För er läst om mitt illamående sedan en dryg vecka tillbaka: Idag kom mensen och jag har inte känt mig illamående mer efter lunch idag. Känns nästan som det hängde ihop. Vet inte vad det var men det är skönt att må som vanligt igen. Om 17 dagar börjar alltså nässprayiningen! Ser INTE fram emot sprutorna och hoppas fortfarande på att det ska lösa sig innan vi kommer så långt...

På måndag blir det ett nytt samtal till kliniken, förstår inte vad alla recept är till för, tex ett recept på vagito... nå´nting? Det har de inte nämnt, när ska hinna ta det mellan alla sprutor, sprayer, ampuller osv? De hade fått dubbelt så många samtal om jag inte hade lärt av er på Familjeliv Flört

• turlid70

Hej! Jag är så glad för att jag ruvar nu på två st embryon! Vi var så förvånade att dem frågade oss om vi ville gå med på det, tidigare var det endast snack om  ett för att de hade mycket strikta restiktioner, men omöjligt var det inte tydligen. För oss ökar chansen med 12% iom det och det är klart vi tackade ja! Jag fick ett topp embryot tillbaka och ett något sämre men också bra. Tvillingschans är 17% om båda tar sig och det är helt okej för oss att få två bebisar på en gång. Vi fick ett toppembryo till frysen också, resterande ägg fortsätter dem att odla till på måndag och se vilka överlever och då ska dessa också frysas in. De hade inte möjlighet att visa oss embryon i mikroskåp men vi följde insättningen på en skärm och såg hur två små streck hamnade i livmodern. Sen fick vi också med oss en bild på dessa inne i mig. Jag ska skanna in bilden och lägga den i min bildgalleri.

Vi har varit så väl mottagna och omhändertagna så att jag tror inte att det är på något sätt sämre än på privata kliniker. De var så vänliga, trevliga, snälla, glada och lyhörda till alla våra frågor, jag är fullständigt imponerad på deras jobb och deras sätt att jobba.

Maken är så lycklig, han verkar vara helt övertygad att vi får tvillingar och går omkring och drömmer om hur han ska trösta dem när dem skriker, det är så kul att se honom så här.

• turlid70
    linköping68 skrev 2010-09-10 20:48:01 följande:
    Vad roligt att det gått så bra på era ÄP!!! Grattis.

Vi fick det tråkiga beskedet att Carl von Linné kliniken inte tar emot oss. F.n!
    Nu hoppas vi på att några andra ska säga ja, men har inga svar ännu. Känns lite tungt då jag verkligen trodde att CvL tog emot "alla". Nu känns det som om vi är dömda att misslyckas med syskonförsök
    Varför vill de inte ta emot er där? Vilka andra kliniker har du haft kontakt med? Jag hörde om att Falun är mycket generösa i sina regler, har du pratat med dem?
  • Inanna Li

Turlid - kul att du är ruvare på två nu! Roligt att få en bild på embryona. Det har de inte erbjudit oss på vår privata klinik! Skulle gärna vilja ha en på min blastis när det blir dags men jag undrar om de ens gör detta.
    Hoppas det blir tvillingar Glad!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?