• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • snorpan02

turlid - finns ju inget tröstande att säga men jag är oerhört tacksam att jag hittade din tråd.

Underverket 8 ägg är nog inte fy skam i vår ålder, själv har jag sprayat i en vecka nu och inväntar att mensen ska komma helst av allt hade jag önskat att man hade lyckats på eget bevåg men det lär ju aldrig inträffa..
    Ska ni långtidsodla?      

• An onym
    underverket 06 skrev 2013-03-13 19:54:40 följande:
    ÄP idag resulterade i 8 ägg. Måste erkänna att jag var besviken eftersom det funnits 15 äggblåor vid vul, men det är klart, flera av de var små o hade säkert inga ägg eller var för små för att tas idag. Men jag är ju ändå snart 43, så med den bakgrunden måste det ju vara ett bra resultat.
    Nästan 43 år och 8 ägg! Det är fantastiskt!

Man ska vara glad för 2-3! Hoppas det går jättebra med befruktningen och delningen också!
  • Sunseed
    An onym skrev 2013-03-14 06:33:21 följande:
    Nästan 43 år och 8 ägg! Det är fantastiskt!

Man ska vara glad för 2-3! Hoppas det går jättebra med befruktningen och delningen också!
  • Zinfandel
    underverket 06 skrev 2013-03-13 19:54:40 följande:
    ÄP idag resulterade i 8 ägg. Måste erkänna att jag var besviken eftersom det funnits 15 äggblåor vid vul, men det är klart, flera av de var små o hade säkert inga ägg eller var för små för att tas idag. Men jag är ju ändå snart 43, så med den bakgrunden måste det ju vara ett bra resultat.
    Besviken?!?! Halleluja.....
  • underverket 06

Zinfandel: Jo, jag blev lite besviken. Förstår inte vad som är så fel med det? Trodde man fick känna vad man vill i tråden?Vi brukar ha svårt med befruktningsgraden, så fler ägg hade ju såklart vara att föredra. Men såklart är allt relativt. För min ålder är 8 ägg ju jättebra.

• snorpan02

Underverket, jag kan förstå att du är besviken trots ett bra resultat  i ivf världen, Jag
    hoppas trots mina 43 år att jag får ut 20 ägg som förra året i maj, (vilket var ett helt otroligt resultat och en av anledningarna till att vi fick göra detta försök) för det här är för min del sista gången
    jag gör en ivf och funkar inte en så är det alltid skönt att ha några extra i frysen alt att de kan långtidsodla
    direkt och då vill de ju ha minst 4-5 st.  

Lycka till nu med ruvning  

• underverket 06

Jippi! 4 ägg befruktade av våra 4 uttagna: Tycker det verkar vara ett fantastiskt bra resultat vid en ålder av nästan 43. ET imorgon.

• rudbeckia
    underverket 06 skrev 2013-03-14 13:38:03 följande:
    Jippi! 4 ägg befruktade av våra 4 uttagna: Tycker det verkar vara ett fantastiskt bra resultat vid en ålder av nästan 43. ET imorgon.

Grattis till ett bra resultat!
    Ibland är kvalité bättre än mängd även om jag förstår att du var besviken innan. Själv fick jag ut 13 ägg men bara ett klarade sig så procentellt ligger du väldigt bra till.
    Lyckat till på ET!
  • Sunseed
    underverket 06 skrev 2013-03-14 13:38:03 följande:
    Grattis! Vad skönt att det blev så många befruktade!
  • Vi 5

Turlid, men fy så tråkigt! Förstår också att det river upp gamla saker. Förlåt om jag missat något,, men ni ville/kunde inte göra något helt nytt försök? Varm kram!

Underverket, så underbart skönt att 4 blev befruktade. Jättebra resultat! Jag kan också förstå besvikelsen när man fått upp hopp om ändå fler och särskilt när man vet att det ju kan vara risk för dålig kvalitet och att det inte blir så många i slutändan.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?