• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed
    rudbeckia skrev 2013-03-07 19:58:56 följande:
    Jag tjuvtestade idag och fick ett svagt Plus..... och det var inte på morgon urinen.
    Kunde inte motstå att testa pga att jag har varit hemma med  en sjuk son hela dagen och började känna av "växt" värk runt livmodertrakten, jag brukar inte ha det innan mens och kände ingen känslan från när jag väntade sonen.

Min riktiga test datum är på söndag så jag kommer testa varje dag fram tills dess innan jag vågar lite på det.
    Nu hoppas jag bara på att det lilla pyret håller sig kvar också.
    Men ÅH vad underbart! Solig Hoppas att det håller i sig hela vägen!
    rudbeckia skrev 2013-03-07 19:54:41 följande:
    Sjukt barn pga att man har lite feber eller förkylning tror inte jag heller på, däremot tror jag att vissa nog blir lättare gravida när imunförsvaret är sysselsatt med något annat.

Önskar dig all lycka till med fortsättningen på din graviditet och att det blir bättre, du förtjänar om inte annat en dröm förlossning
    Tusen tack. Jag har läst massor om att många får en lättare förlossning när de går på Fragmin, för att preparatet skyndar på förlossningen. Jag hoppas på det, för jag kommer inte att kunna få ryggbedövning. Glad Annars får man bara ladda på med envishet och vilja. Ut måste han ju.

• Sunseed
    turlid70 skrev 2013-03-07 20:09:02 följande:
    Oh, Sunseed, ögönen tåras när jag läser om dina åkommor Hjärta. Återigen känner mig väldigt lyckligt lottad att det gick så bra för oss trots allt. Gravid på 5e återföring och mådde oförskämt bra under hela graviditeten. 
    Jag mår jättejättebra ändå. Psykiskt. Hjärta Och det andra tar jag med glädje om jag får ett levande barn till slut. Solig
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2013-03-07 20:09:02 följande:
    Just nu mår jag inte så bra dessvärre, förkylning eller influensa härjar hårt i min kropp. Naturligtvis fick jag en alldeles underbar glad gubbe i morse. Hade varit klokt att passa på i sänghalmen också, men det känns att jag inte skulle överleva större ansträngning....  

Det känns för j-v-gt, just den här cykel känns jätte bra, kroppen mår bra för övrigt, lågt TSH, ingen svamp eller BV känns störa.

Pratade med kliniken och vi skulle avvakta till på lördag, då ringer dem igen. Återföring blir på söndag om det blir någon.
    Du har ingen spruta utan nål hemma så kan ni köra en liten heminsemination? Flört Det gjorde vi massor med gånger i de fall vi inte orkade med något jufsande just på ÄL-dagen om man t ex var lite hängig. 

Hoppas att du piggar på dig lite till helgen. Annars lägger jag in all min tankekraft som jag har för att allt det där du känner håller nere ditt immunförsvar så att det fäster fint. Håller tummarna för återföring. Hjärta 
  • An onym

Åh återigen är ni så gulliga och lugnande. Känns så skönt att läsa era tankar om icke friskt barn.

Ni är toppen. Lycka till

• Sunseed
    An onym skrev 2013-03-08 06:02:11 följande:
    Åh återigen är ni så gulliga och lugnande. Känns så skönt att läsa era tankar om icke friskt barn.

Ni är toppen. Lycka till
    Hjärta
  • turlid70
    Sunseed skrev 2013-03-07 20:39:33 följande:
    Jag mår jättejättebra ändå. Psykiskt. Hjärta Och det andra tar jag med glädje om jag får ett levande barn till slut. Solig
    Det förstår jag, roligt att höra Solig. Nu är det inte så långt kvar, så spännande, snar är Baby här!
    Sunseed skrev 2013-03-07 20:42:24 följande:
    Du har ingen spruta utan nål hemma så kan ni köra en liten heminsemination? Flört Det gjorde vi massor med gånger i de fall vi inte orkade med något jufsande just på ÄL-dagen om man t ex var lite hängig. 

Hoppas att du piggar på dig lite till helgen. Annars lägger jag in all min tankekraft som jag har för att allt det där du känner håller nere ditt immunförsvar så att det fäster fint. Håller tummarna för återföring. Hjärta 
    Jo, vi har faktiskt det, har använt det några gånger förut, men jag glömde det igår, får se om vi får till något romantiskt ikväll. Mår bättre idag och tror inte att det är influensa jag har, utan luftvägsinfektion, förkyllningsvirus mao. 
  • pp08

svagt pos grav test efter hemmaförsök. Hela veckan (innan test) rosa flytningar

Nu börjar mensvärken o lite färskt rött blod  

Fyller 43 i sept,blev i höstas arblös så har inte råd med nytt ivf försök nu, därför hade plusset varit så bra nu....... 

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • turlid70
    pp08 skrev 2013-03-08 20:23:57 följande:
    svagt pos grav test efter hemmaförsök. Hela veckan (innan test) rosa flytningar

Nu börjar mensvärken o lite färskt rött blod  

Fyller 43 i sept,blev i höstas arblös så har inte råd med nytt ivf försök nu, därför hade plusset varit så bra nu....... 
    Hoppas plusset håller i sig. Håller tummarna för dig pp08. 
  • turlid70

För oss sluttar vår IVF resa här. Inget av våra 2 frysta embryon klarade sig Gråter. Båda dog direkt efter upptinningen enligt Torbjörn på CVL, det lät så brutalt när han sa det.....

3 av 4 dör sa han, blir så arg, förut pratade dem om att 75% procent klarar sig, det är precis tvärtom! Varför promt frysa fina embryon och inte sätta tillbaka två på en gång istället? Det var väl det jag ville, men dem övertalade mig att sätta in bara ett, jag saknade det andra så fort vi gick ut från kliniken för snart 2 år sen och det gör jag nu också fast 1000 ggr mer...

3 av våra 3 frysta embryon klarade sig på KS, hade dem inte gjort det skulle jag aldrig låta mig övertalas....

Gamla sår rivs upp, varför skrota våra andra 7 st embryon Skrikandes, varför inte långtids odla dem och se vad som händer... 

Sorgen behöver lägga sig och jag måste vänja mig vid tanke att det inte blir fler barn... 

Jag kommer att titta in här ibland och läsa, troligtvis inte skriva dock. MEN ni, fina fina vänner, har alltid mitt stöd ändå, även i det tysta. Jag hoppas att ni alla får uppleva lyckan att få sitt så efterlängtade barn. Kram på er alla och lycka till Hjärta

• rudbeckia

Åh nej Turild, vet inte vad jag ska säga.
    Du har alltid haft ett vänligt ord över till oss andra här i tråden, jag kommer att sakna dig.
    Ta hand om dig och din familj, en stor styrke Kram från mig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?