• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2013-03-10 21:23:19 följande:
    För oss sluttar vår IVF resa här. Inget av våra 2 frysta embryon klarade sig Gråter. Båda dog direkt efter upptinningen enligt Torbjörn på CVL, det lät så brutalt när han sa det.....

3 av 4 dör sa han, blir så arg, förut pratade dem om att 75% procent klarar sig, det är precis tvärtom! Varför promt frysa fina embryon och inte sätta tillbaka två på en gång istället? Det var väl det jag ville, men dem övertalade mig att sätta in bara ett, jag saknade det andra så fort vi gick ut från kliniken för snart 2 år sen och det gör jag nu också fast 1000 ggr mer...

3 av våra 3 frysta embryon klarade sig på KS, hade dem inte gjort det skulle jag aldrig låta mig övertalas....

Gamla sår rivs upp, varför skrota våra andra 7 st embryon Skrikandes, varför inte långtids odla dem och se vad som händer... 

Sorgen behöver lägga sig och jag måste vänja mig vid tanke att det inte blir fler barn... 

Jag kommer att titta in här ibland och läsa, troligtvis inte skriva dock. MEN ni, fina fina vänner, har alltid mitt stöd ändå, även i det tysta. Jag hoppas att ni alla får uppleva lyckan att få sitt så efterlängtade barn. Kram på er alla och lycka till Hjärta
    Men älskade vän vad tråkigt och sorgligt. Jag sitter här och försöker hitta bra ord, men är det något jag är dålig på så är det att hitta rätt ord i ledsamma stunder. Om jag hade haft dig här öga mot öga så skulle du ha fått en stor kram.

Jag förstår också att det blir många frågor och tankar.

Sköt om dig så gott det går. Jag ser fram emot att du kikar in och önskar dig allt det bästa.  
  • Sunseed
    pp08 skrev 2013-03-08 20:23:57 följande:
    svagt pos grav test efter hemmaförsök. Hela veckan (innan test) rosa flytningar

Nu börjar mensvärken o lite färskt rött blod  

Fyller 43 i sept,blev i höstas arblös så har inte råd med nytt ivf försök nu, därför hade plusset varit så bra nu....... 
    Vad roligt!! Hur går det för dig nu?
  • Zinfandel

Åh nej Turlid, vad oerhört ledsamt att läsa Gråter Jag kommer att sakna dig jättemycket, det är ju din tråd! Tråden som betytt väldigt mycket för mig, tråden som fick mig att börja läsa & lära och finna felet. Ett stort tack till dig vännen med allt vad du bidragit med. Hoppas du kan gå vidare nu men kikar in här ibland. Stor kram Hjärta

• MissBoring

Turild, beklagar att det inte gick vägen igen. Vill också tacka för tråden som hjälpt mig under min IVF tid.

• eviglängtan5

Turlid, mycket tråkigt att höra, förstår så väl hur du känner..., kan bara beklaga. Tack för allt och för denna underbara tråd, den har hjälp mig jätte mkt!

• Sunseed

Turlid: Jag kan bara instämma i att den här tråden har varit och är ovärderlig. Här har jag fått lära känna fantastiska människor och fått kunskaper som jag aldrig hade fått med mig annars.
    Hjärta 

• underverket 06

Turlid: Jag har också hört att 75% av frysta ägg klarar sig o inte tvärtom. Tråkigt att er syskonresa tar slut här.

Har idag varit på andra vul o det fanns då 15 äggblåsor, många stora, så det blir ÄP på onsdag. Tycker 15 äggblåsor verkar vara ett fantastisk bra resulat vid min ålder, nästan 43. Sedan ska det dock  till bra spermier också såklart. Någon som vet varför man får ut många ägg men sedan få befruktade? Så har det blivit för oss flera gånger. Är det äggen som har hårda skal eller spermier som är dåliga. Vi gör ju ock microinjektion på samtliga o då behövs väl inte så många bra spermier?  

• An onym

Från min klinik har jag fått höra att 50% klarar sig.
    Det var det de sa på informationen. Sedan har jag fått höra att det varierar från kvinna till kvinna (äggkvalitén?). Men att vissa kvinnors ägg inte alls klarar upptining. Vore inte det bättre att säga att för vissa är det närmare 100% andra 0%?. Visst kan man räkna ut det själv, men om man kommer till en klinik för information, så ska man väl få information inte tänka själv? Likaväl som inget sas om att alla folliklar innehåller ägg... Har ni fått denna info på i förväg av era kliniker?

• underverket 06

ÄP idag resulterade i 8 ägg. Måste erkänna att jag var besviken eftersom det funnits 15 äggblåor vid vul, men det är klart, flera av de var små o hade säkert inga ägg eller var för små för att tas idag. Men jag är ju ändå snart 43, så med den bakgrunden måste det ju vara ett bra resultat.

• Sunseed
    underverket 06 skrev 2013-03-13 19:54:40 följande:
    ÄP idag resulterade i 8 ägg. Måste erkänna att jag var besviken eftersom det funnits 15 äggblåor vid vul, men det är klart, flera av de var små o hade säkert inga ägg eller var för små för att tas idag. Men jag är ju ändå snart 43, så med den bakgrunden måste det ju vara ett bra resultat.
    I mina ögon är det ett helt fantastiskt resultat! Första IVF:en fick jag ut 9 ägg och var superdupernöjd och glad. Då var jag precis 40 år. Så ----> Ett stort grattis! Håller tummarna för fin befruktning under natten!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?