• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • pp08

Det blev riktig mens här. Skulle jag inte ha testat och inte sett dessa pluss, några dagar på rad skulle jag inte vetat att jag hade varit "gravid". Helt otroligt eftersom det var utan hormoner, utan ivf etc. Helt spontant. Nu finns det iaf hopp även för en "gammal" kvinna på snart 43 år.

Hoppas att vi kan få ihop pengar till 1 IVF till eller få till det igen på ett hemförsök. 

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • underverket 06

Katastrof! Hade 4 befruktade igår av mina 8 uttagna o ET planerat till idag. Vid 12.15, precis när vi ska åka till Uppsala från Stockholm där vi bor, så ringe CvL o sköterskan säger att inget av mina ägg ser bra ut. De är inte "döda", men det går inte att bedömma kvalitet på de. Därmed ingen ide att sätta in de.. De hade någon slags fragmentering o de kunde inte se hur många celler de hade. De ska odla 2 st vidare till mån i förhoppning att de ska ta sig. Jag tror det ser väldigt dystert ut. Undrar verkligen om det finns n¨ågon chans att det tar sig till blastocyster. Detta scenario fanns inte i min värld. Visst fanns tanken om 0 befruktade men inte att det skulle gå så här? Någon som varit med om detta?

• Sunseed
    underverket 06 skrev 2013-03-15 16:43:16 följande:
    Katastrof! Hade 4 befruktade igår av mina 8 uttagna o ET planerat till idag. Vid 12.15, precis när vi ska åka till Uppsala från Stockholm där vi bor, så ringe CvL o sköterskan säger att inget av mina ägg ser bra ut. De är inte "döda", men det går inte att bedömma kvalitet på de. Därmed ingen ide att sätta in de.. De hade någon slags fragmentering o de kunde inte se hur många celler de hade. De ska odla 2 st vidare till mån i förhoppning att de ska ta sig. Jag tror det ser väldigt dystert ut. Undrar verkligen om det finns n¨ågon chans att det tar sig till blastocyster. Detta scenario fanns inte i min värld. Visst fanns tanken om 0 befruktade men inte att det skulle gå så här? Någon som varit med om detta?
    Men fy vad jobbigt. Rynkar på näsan. Jag har inte svar på dina frågor men håller verkligen tummarna för att någon av dom tar sig till imorgon. Ett stort lycka till.
  • snorpan02

Underverket hur har det gått med dina ägg? Så trist när det vänder från positiva besked till katastroftankar.

Jag upplevde nästan samma sak sista FET i februari då de bestämde sig för att långtidodla våra 4 sista, 3 st höll sig fint i 3 dgr men sen ringde de o sa att ni behöver inte komma för alla hade avstannat  dan innan insättningen, jag tyckte dock det var mer positivt att slippa ruvandet nu fick ju veta att det hade gått åt skogen ändå....

Själv har jag sprayat i 15 dgr, känner av lite huvudvärk o finnar mm och trodde jag skulle smälla av i helgen då
    mensen kom i fredags med värsta smärtorna jag haft på länge och sen på lördagnatten så störtblödde jag, det kom ut stora klumpar under 2 timmars tid, trodde  jag hade fått missfall...kan inte komma ihåg att det var såhär de andra gångerna men nu är den över, nästa vecka får jag förhoppningsvis börja med sprutorna (usch o fy)

Och vart tog våren vägen? 

• underverket 06

Snorpan02;: Det blev inget av de 4 äggen. Alla dog. De var väl för skruttiga Vi ska på återbesök till kliniken framöver o prata med en av läkarna. Antar att det är åldern som tagit ut sin rätt. Lyckat till på din behandling.

• pp08

Underverket: tråkigt att det inte blev ET. Man kan aldrig veta vad åldern gör. Jag fick också för 1.5 år sedan bara 2 ägg och båda befruktades ej normalt. Första gången på ca 8 IVF att det inte blev ET. Gången därefter fick vi ut 10 ägg varav 5 blev finfina. 2 återförda som (troligen) båda fäste men blev mf/ma v.8.  Den gången var jag äldst men fick bäst resultat.  2 återförda o 3 i frysen, 1 klarade sig inte, 2 återfördes men ej graviditet. 

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • snorpan02

Underverket vad tråkigt att höra och nu var det er sista gång eller hur tänker ni? Det är nu man
    önskar  "att plötsligt händer det" på naturlig väg när man kämpat så mycket. 

Själv så längtar jag helt plötsligt efter sprutorna nästa vecka, jag är helt seg av nässprayet
    huvudvärk o vallningar o trött (kanske beror det på vädret..)   

Trevlig helg

• Fröken Frågvis

Jag läste lite bakåt i tråden och ser att många äter inofolic. Undrar bara vilken total mängd inositol ni äter per dag, är det 2000mg per påse eller per två påsar? Jag kombinerar vanligt myo-inositol med folsyra då jag tyckte det blev lite meckigt att beställa från Italien, men är osäker på doseringen. Hittills har jag tagit 2000mg per dag.

• Inanna Li

Turlid - Stor kram till dig! Så fruktansvärt sorgligt att syskonförsöket inte lyckades! Och återigen tack för att du startade denna underbara tråd som jag var en av de första att skriva i! Och så fantastiskt att både du och jag fick våra efterlängtade barn till slut! Önskar dig och din familj allt gott inför framtiden! Vet inte om jag kommer våga chansa på att tina upp våra två sista embryon som ligger frysta till våren 2016. Tror inte chansken att lyckas kommer vara så stor!

Underverket - Vad hemskt att det inte lyckades med befruktningen! Vet ju att du kämpat för ett syskon en lång tid och det borde ha varit er tur nu! Kram!

pp08 - Så fantastiskt att ni lyckades bli gravida naturligt och så slutar det så illa! Kram till dig! Men då borde det ju finnas en chans till!

• snorpan02

Godmorgon tjejer det är lungt i tråden, är det någon som håller på med behandling?

Själv har jag precis kommit från gyn och ska börja med sprutor på fredag och de ska ta bort nässprayen helt,
    tydligen en metod de provar ibland   så först kör jag 300 menopur i 3 dgr sedan går jag ned till 225 i 2 dgr och
    sedan besök hos gyn igen. Förra året blev jag överstimulerad trots nässpray så det känns lite läskigt att
    köra utan spray men kul att det testar en ny variant.

Ha en skön påsk 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?