• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • hemulen

Nu har mina två små hjärtan kommit till världen! Den 28/5 föddes först en flicka 3040g, 50 cm. 11 minuter senare kom en pojke 3190 g, 51 cm. Det känns helt ofattbart och jag önskar av hela mitt hjärta att alla här inne får sin efterlängtade bebis Stor kram!

• Ypke
    hemulen skrev 2013-06-05 16:00:47 följande:
    Nu har mina två små hjärtan kommit till världen! Den 28/5 föddes först en flicka 3040g, 50 cm. 11 minuter senare kom en pojke 3190 g, 51 cm. Det känns helt ofattbart och jag önskar av hela mitt hjärta att alla här inne får sin efterlängtade bebis Stor kram!
    Hemulen - stort, stort grattis! Jag kan inte FATTA att det går att lyckas just nu, men jag ser ju bevis på det titt som tätt i trådarna. Fantastiskt att det går. Kram och lycka till!
  • Sunseed
    Fantastiskt roligt. Ett stort, stort grattis. Jag vet hur du känner det. Jag fick min efterlängtade pojke den 30 april. All lycka till er! Hjärta
  • Sunseed

Tack vare hemulens inlägg ser jag nu att jag har glömt att uppdatera om att även vi blev föräldrar till slut. Tisdagen den 30 april (vecka 37+1) sattes jag igång p g a att Liten hade slutat växa i magen. Efter 14 timmars värkarbete som inte gav något (hade bara öppnat mig 1 cm) blev det akut kejsarsnitt på kvällen. 23.34 föddes så vår lilla son Hampus, 2405 gram och 45 cm lång. Han mådde, trots sin litenhet, jättefint men vi valde att vila upp oss lite på BB ett par dagar extra ändå. Det har varit en turbulent vår med allvarliga sjukdomar för mammans del (lungemboli). Alla krämpor i världen var trots allt värt det som blev belöningen. 

Kram på er 

• MissBoring

Vad rolig, dubbelt grattis
  • MissBoring

Sunseed, du är värd ett grattis här med

• Bambi2

Grattis till era FÖDSLAR skulle det ju vara! Jag har blivit så van vid att endast vänta på plus att en födsel tillslut har blivit något helt overkligt.

• Sunseed
    MissBoring skrev 2013-06-05 18:16:49 följande:
    Sunseed, du är värd ett grattis här med
    Bambi2 skrev 2013-06-05 19:16:03 följande:
    Grattis till era FÖDSLAR skulle det ju vara! Jag har blivit så van vid att endast vänta på plus att en födsel tillslut har blivit något helt overkligt.
    Hjärta

• underverket 06

Sunseed o Hermulen: Grattis till era mirakel. Vårt mirakel föddes i nov 2008 o vi får nöja oss med honom. Efter 4 fulla IVF o ett fet gav vi upp våra syskonförsök. Hänger inte längre i tråden, då vi inte kommer göra fler syskonförsök.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?