• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Vi 5

Snorpan, jag håller med sunseed, du är inte alls gnällig, du har en tuff situation! Då får man skriva hur man har det och hur man känner! Och jag tog faktiskt också kortison/prednisolon denna gång, men tror jag började vid cykelstart, och åt 5mg hela cykeln, blev ju gravid naturligt i den cykeln. Hade också varit väldigt sjuk innan och ätit penicillin. Det förutom att jag åt DHEA och Q10 var de skillnader jag kan tänkas ha spelat roll. Om jag nu inte bara råkade ha tur att ett bra ägg fanns kvar. Jag tror jag har kvar kortison om du vill ha?

• snorpan02

Tack snälla för att jag fick gnälla av mig, vaknade imorse med jordens menskramper men det har inte kommit igång än. Kram på er o skönt att ni finns

• Skruttefia

Snorpan - jag beklagar ditt minus.
    Jag är gammal "medlem" av tråden och kan berätta att det finns hopp. Jag blev gravid på ett FET (och alltså inte på ET från samma "skörd"). Jag var ca 41,5 vid ÄP och fick min dotter vid ca 42,5. 

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Sunseed
    Skruttefia skrev 2013-04-26 10:19:56 följande:
    Snorpan - jag beklagar ditt minus.
    Jag är gammal "medlem" av tråden och kan berätta att det finns hopp. Jag blev gravid på ett FET (och alltså inte på ET från samma "skörd"). Jag var ca 41,5 vid ÄP och fick min dotter vid ca 42,5. 
    Och jag var 41 vid ÄP och ska föda inom tre veckor, och är nu 42. Glad
  • Skruttefia
    Sunseed skrev 2013-04-26 12:22:42 följande:
    Och jag var 41 vid ÄP och ska föda inom tre veckor, och är nu 42. Glad

Underbart! Jag har följt dig i bakgrunden eftersom jag inte är aktiv längre i bebisverkstan
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • No Ka Oi
    snorpan02 skrev 2013-04-25 09:05:34 följande:
    Alltså är det någon härinne som först misslyckats med ET och sedan av samma äggskörd lyckats på FET?

Japp, på IVF 1 fick jag minus på ET och sen barn på FET 1 och FET 2. På IVF 2 fick jag minus på ET och barn på FET 1.

Hej, jag hängde i den här tråden för ett par år sedan. Kikar in ibland för att se hur det går för er. Kram till alla kämpare!  
  • Sunseed
    Skruttefia skrev 2013-04-26 21:06:33 följande:

Underbart! Jag har följt dig i bakgrunden eftersom jag inte är aktiv längre i bebisverkstan
    Glad Jag förstår dig. Jag kommer att ha svårt att sluta finnas i vissa trådar även framöver. För man vill följa och se hur det går. Man önskar att ALLA blir gravida.
  • snorpan02

Godkväll har fått tag på en burk m predikstol 10mg och undrar om jag inför nästa FET kunde ta dem redan nu. Någon med med något bra uppslag på det. Beräknar att det blir om ca 3 veckor om något av äggen överlever. Egentligen vill jag deppa lite med er då jag fick höra att mitt ex fått en son igår kväll, så jävla orättvist att han som inte vill Ta hand om våra 2 barn nu får sitt 4 e barn. Och samtidigt ska jag inte gnälla som harvturen att ha två men jag vill ha med Rätt pappa denna gång, tror ni förstår. Hoppas alla mår bra, är det någon som håller på med någon behandling? Kram

• Sunseed
    snorpan02 skrev 2013-05-16 22:38:30 följande:
    Godkväll har fått tag på en burk m predikstol 10mg och undrar om jag inför nästa FET kunde ta dem redan nu. Någon med med något bra uppslag på det. Beräknar att det blir om ca 3 veckor om något av äggen överlever. Egentligen vill jag deppa lite med er då jag fick höra att mitt ex fått en son igår kväll, så jävla orättvist att han som inte vill Ta hand om våra 2 barn nu får sitt 4 e barn. Och samtidigt ska jag inte gnälla som harvturen att ha två men jag vill ha med Rätt pappa denna gång, tror ni förstår. Hoppas alla mår bra, är det någon som håller på med någon behandling? Kram
    Jag började med Prednisolon ca en vecka innan FET men jag kan inte svara på hur tidigt innan man kan börja, tyvärr. Håller alla tummarna för ditt kommande FET!
  • Zinfandel
    snorpan02 skrev 2013-05-16 22:38:30 följande:
    En del börjar på CD 2 andra 2 dagar för transfer. Jag tycker som Sun att du antingen ska börja en vecka innan FET eller från CD 2.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?