• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • dallas

Tack alla ! Vad skönt att höra att CA går lite längre upp i åldrarna-fick lite panik...Vill helst gå dit eller IVF-kliniken då jag bor ganska så nära.

Jag kommer oxå förvänta mig lite bättre service vad gäller privat IVF, man betalar ju trots allt en del.

Vet ni om man måste göra om ALLA tester trots att man redan gjort IVF tänker på HIV, spermaprov etc etc-antar att det kostar en del det oxå? Det kanske är så att man måste göra om alla prover om det gått mer än 2 år sedan sist?
     Hormonproverna förstår jag att dom vill kolla, för det vet man ju att det missas när man gör IVF via landstinget, eller det kanske dom skiter i.

• linköping68
    turlid70 skrev 2010-09-21 08:37:12 följande:
    Då var det domens dag, tyvärr tyvärr, drömde inatt att det skulle bli så och så blev det. Inget extra streck i fönstret, det är så nedslående så att jag är alldeles svimfärdig, går inte hålla tillbaka tårarna men hur ska man förklara dem till folk runt omkring. Vet inte hur jag skulle kunna samla ihop mig, allt känns så menningslöst nu.
    Nä, vad synd. kramar
  • linköping68
    Inanna Li skrev 2010-09-21 09:43:06 följande:
    Turlid, stackars dig! "Kramar om". Förstår precis hur du känner dig då jag varit med om precis samma sak tidigt i somras.

Själv känner jag mig också oerhört låg då jag inte fått omslag på ÄL-stickorna den här månaden och nu befinner mig på dag 21. Kanske det kan bero på stress av att jag fyller 42 idag och andra uppstressande faktorer i privatlivet. Eller också har jag haft en cykel utan äggliossning pga hög ålder Skrikandes! Så det blir ingen FET för mig. Jag ska ha telefonkontakt med min läkare under dagen och prata om möjligheten att göra stimulerad FET med hormoner från och med mensens början. Detta känns som domedagen ...
    Känner igen mig.... Har inte heller haft ÄL denna månad. Har precis fyllt 42, fått massa negativa besked så det är kanske stressen för oss båda som orsakar utebliven ÄL.
    Kramar
  • linköping68
    Inanna Li skrev 2010-09-23 17:44:50 följande:
    Idag kom min ÄL på dag 23 och förhoppningsvis får jag göra FET på onsdag i nästa vecka. Ska ringa kliniken så fort de öppnar imorgon. Fattar ni att jag har gråtit av glädje sen jag kom hem och testade för en timme sen ...

Kram på er alla vänner Solig 

Lycka till med VUL underverket06, fortsatt ruvning ChippiChoppi och FET på lördag pp08!
    ....svarade innan jag läst allt. Vad roligt att ÄL kom. Hurra!
  • Skruttefia
    dallas skrev 2010-09-24 21:23:24 följande:

Tack alla ! Vad skönt att höra att CA går lite längre upp i åldrarna-fick lite panik...Vill helst gå dit eller IVF-kliniken då jag bor ganska så nära.

Jag kommer oxå förvänta mig lite bättre service vad gäller privat IVF, man betalar ju trots allt en del.

Vet ni om man måste göra om ALLA tester trots att man redan gjort IVF tänker på HIV, spermaprov etc etc-antar att det kostar en del det oxå? Det kanske är så att man måste göra om alla prover om det gått mer än 2 år sedan sist?
     Hormonproverna förstår jag att dom vill kolla, för det vet man ju att det missas när man gör IVF via landstinget, eller det kanske dom skiter i.

Jag fick göra om HIV-provet eftersom det var för gammalt (gjorde min förra IVF, som resulterade i en dotter eftrer ett lyckat FET, våren 2008). Kommer tyvärr inte ihåg om det bara fick vara max ett år el möjligtvis två år. Gissar att det kan variera lite från klinik till klinik vilka andra prover som bör tas om. Det kanske också beror lite på vad du verkligen insisterar på

Det enda prov jag/vi gjorde förutom HIV-proverna var AMH (pga min ålder) och VUL.

Kram
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70

Jag kände på mig igår kväll att det skulle gå åt h-e. Fick en liten blödning till då och sen ganska stark mensvärk. Testade ändå imorse och vågade inte kolla på stickan. Efter ett tag sa gubben "Du får dricka vin ikväll om du vill." Han trodde kanske att det skulle tröstaGråter. Nu är mensen igång och en ny kamp förberedes.

• Inanna Li
    linköping68 skrev 2010-09-24 21:40:31 följande:
    ....svarade innan jag läst allt. Vad roligt att ÄL kom. Hurra!
    Tack ! Läkaren trodde att det berodde på polypoperationen  Jag opererade mig dagen efter förra ÄL i augusti. Sedan blödde jag i två veckor fram till mensen kom med fortsatta blödningar i sex dagar till. Så denna cykeln blev lite förskjuten. Stress kan förstås också ha inverkat. Ålderstress och annat runt omkring mig som är lite besvärligt just nu.

Det kan bero på stress men det är förstås normalt att inte ägglossa varje månad när man blir lite "äldre". Du får säkert ÄL nästa cykel om den inte kommer nu. "Kramar" Glad
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-09-25 07:44:40 följande:
    Jag kände på mig igår kväll att det skulle gå åt h-e. Fick en liten blödning till då och sen ganska stark mensvärk. Testade ändå imorse och vågade inte kolla på stickan. Efter ett tag sa gubben "Du får dricka vin ikväll om du vill." Han trodde kanske att det skulle tröstaGråter. Nu är mensen igång och en ny kamp förberedes.
    Nej, vad syndRynkar på näsan ! Försök att trösta dig med att du har tre embryon i frysen även om du har all rätt att vara ledsen just nu!
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-09-23 21:53:10 följande:
    här händer det mycket spännande

inanna - ja, jag förstår att du gråter av lycka för din eftetlängtade ÄL Solig SÅ skönt! Håller tummarna för att du ska få en (eller två?) liten goding(ar) tillbaks nästa vecka!
    Ja, det var fantastiskt när gubben äntligen log åt mig! Det blir bara en blastocyst. Hade varit fantastiskt att få två. Graviditetschansen för kvinnor under 39 för frysta blastisar i Falun (hittade ingen staitisk från Gbg) är 38 %. Det är sällan kvinnor över 39 får långtidsodla. Därför finns ingen statistik för "åldringar". Men jag hoppas 38 % gäller även för mig Solig!
  • Skruttefia

Turlid - beklagar verkligen minuset. Instämmer med Inanna att den bästa trösten är att ni har eskimåer i frysen, även om det känns tungt just nu.

Kram

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?