dallas skrev 2010-09-24 21:23:24 följande:
Tack alla ! Vad skönt att höra att CA går lite längre upp i åldrarna-fick lite panik...Vill helst gå dit eller IVF-kliniken då jag bor ganska så nära.
Jag kommer oxå förvänta mig lite bättre service vad gäller privat IVF, man betalar ju trots allt en del.
Vet ni om man måste göra om ALLA tester trots att man redan gjort IVF tänker på HIV, spermaprov etc etc-antar att det kostar en del det oxå? Det kanske är så att man måste göra om alla prover om det gått mer än 2 år sedan sist?
Hormonproverna förstår jag att dom vill kolla, för det vet man ju att det missas när man gör IVF via landstinget, eller det kanske dom skiter i.
Jag fick göra om HIV-provet eftersom det var för gammalt (gjorde min förra IVF, som resulterade i en dotter eftrer ett lyckat FET, våren 2008). Kommer tyvärr inte ihåg om det bara fick vara max ett år el möjligtvis två år. Gissar att det kan variera lite från klinik till klinik vilka andra prover som bör tas om. Det kanske också beror lite på vad du verkligen insisterar på
Det enda prov jag/vi gjorde förutom HIV-proverna var AMH (pga min ålder) och VUL.
Kram