• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Tack för trösten. 38% att lyckas med FET på ett ägg låter ju mycket bra, om ägget klarar upptinning antar jag. På färsk försök med 2 ägg fick vi oddsen 34%, med 1 ägg 22%. Det är större chans att lyckas med FET alltså? Blir lite gladare faktiskt.

Mens h-e vägrar att bryta ut, så less på det här Skrikandes, hoppas det sätter igång snarast.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-09-25 10:14:08 följande:
    Tack för trösten. 38% att lyckas med FET på ett ägg låter ju mycket bra, om ägget klarar upptinning antar jag. På färsk försök med 2 ägg fick vi oddsen 34%, med 1 ägg 22%. Det är större chans att lyckas med FET alltså? Blir lite gladare faktiskt.

Mens h-e vägrar att bryta ut, så less på det här Skrikandes, hoppas det sätter igång snarast.
    Mensen kan förskjutas så länge du fortsätter med vagitorierna. Det är 38 % chans på ett långtidsodlat (minst fem dagar) embryo.

Ta hand om dig i helgen Turlid! Det blir FET  för dig härnäst och då ska allt gå bra Solig!
  • sushikatten
    turlid70 skrev 2010-09-25 07:44:40 följande:
    Jag kände på mig igår kväll att det skulle gå åt h-e. Fick en liten blödning till då och sen ganska stark mensvärk. Testade ändå imorse och vågade inte kolla på stickan. Efter ett tag sa gubben "Du får dricka vin ikväll om du vill." Han trodde kanske att det skulle tröstaGråter. Nu är mensen igång och en ny kamp förberedes.
    Nääää det är skit att det ska vara så svårt! Skönt att ni har en frysen. Sannolikheten att den klarar upptiningen är väl 80% och det brukar inte vara något problem. Och blastisar har större chans att det lyckas.  Det är lättare att också med FET. Ska ni göra ostim eller stim?
  • Inanna Li

Jag fick veta igår att jag ska sätta in min första frysta blastis på onsdag eftermiddag och jag känner mig ganska nervös. Jag har ju tre blastocyster i frysen så någon borde ju överleva. Det som känns konstigt är att jag ska sätta in den på cykeldag 29 (en dag som jag vanligtvis brukar få mens på även om de senaste cyklerna varit 30 och 31 dagar). Men då jag fick ÄL på cd 23 denna månad så borde ju min BIM inte ske förrän dag 34-35 (om man räknar med en lutealfas på 11-12 dagar i mitt fall).

Jag vill verkligen inte få mens för tidigt. Jag har progesteronvagitorier hemma som jag ska ta från FET-dagen för att förhoppningsvis förlänga lutealfasen.

Så nu hoppas jag bara att jag blir en av de 38 av 100 som lyckas Glad!

• turlid70

Vi har 2-, 5- och 6-dagars i frysen. Troligtvis ostim FET men inte på den här mensen, jag ska naturligtvis ringa och tjata att få göra direkt, men tror inte vi får det.

Har slutat med vaggisrana from idag. Ska käka rosenrot och dricka grapefrukts juice istället, ett hemma försök innan FET.

Akupunktur, är det värt att prova, har någon erfarenhet av det? Hur många behandlingar och hur mycket kostar det?

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-09-25 11:13:59 följande:
    Jag fick veta igår att jag ska sätta in min första frysta blastis på onsdag eftermiddag och jag känner mig ganska nervös. Jag har ju tre blastocyster i frysen så någon borde ju överleva. Det som känns konstigt är att jag ska sätta in den på cykeldag 29 (en dag som jag vanligtvis brukar få mens på även om de senaste cyklerna varit 30 och 31 dagar). Men då jag fick ÄL på cd 23 denna månad så borde ju min BIM inte ske förrän dag 34-35 (om man räknar med en lutealfas på 11-12 dagar i mitt fall).

Jag vill verkligen inte få mens för tidigt. Jag har progesteronvagitorier hemma som jag ska ta från FET-dagen för att förhoppningsvis förlänga lutealfasen.

Så nu hoppas jag bara att jag blir en av de 38 av 100 som lyckas Glad!
    Vad roligt! Kan du ta en vaggi natten innan FET för säkerhetsskull?
  • Fahlvik

Det händer saker här ser jag, både roliga och tråkiga. Ingen verkar ge upp dock, härligt!

Turlid: Vad ger rosenrot och grapefrukt för effekt?

Akupunktur tror jag på även om jag inte lyckats efter 2-3 månaders försök. Men min dåliga sköldkörtel kan ha påverkat det också. Hon gjorde ingen behandling på sköldkörteln eftersom hon nog inte förstod vad som var problemet (kinesisk språkförbistring), annars kanske även det avhjälpts fortare. Hon behandlade bara livmoder och äggstockar för att få upp blodcirkulationen där. Och nu när sköldkörtelproblematiken troligtvis är avhjälpt så har jag gått med förkylning och bihåleinflammation i en månad så jag inte har kunnat få akupunktur för det jag egentligen vill. Men jag ska dit igen så fort jag är bättre!

Tror hon säger ett par månaders intensiva behandlingar 2-3 ggr/vecka eller 3-4 månader med en gång i veckan (som jag). Hon tar 400 kr/besök men jag tror det är billig jämfört med en del andra. Tycker absolut att fler borde prova, det gör ingen skada i alla fall, om det är proffsigt utfört. Och det gör inte ont ;o)

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-09-25 11:17:06 följande:
    Vad roligt! Kan du ta en vaggi natten innan FET för säkerhetsskull?
    Kanske jag kan göra. Ingen dum idé!
  • linköping68
    turlid70 skrev 2010-09-25 07:44:40 följande:
    Jag kände på mig igår kväll att det skulle gå åt h-e. Fick en liten blödning till då och sen ganska stark mensvärk. Testade ändå imorse och vågade inte kolla på stickan. Efter ett tag sa gubben "Du får dricka vin ikväll om du vill." Han trodde kanske att det skulle tröstaGråter. Nu är mensen igång och en ny kamp förberedes.
    Nä, vad synd....

Kramar
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?