• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid: Jag har tänkt tanken att byta till CVL. Men vi är nöjda med IVF-Kliniken Sthm (StG) där vi ändå gjort 7 av våra försök. Det känns rätt mentalt jobbigt att börja om på en ny klinik + att vi har ett i frysen på StG. Vår plan är att göra ett IVF försök till nu i Augusti och om inte det funkar ta vår frysta eskimå, och sedan ger vi nog upp. Då har vi gett ett syskon lika många fulla försök som det första underverket. (+ 3 frysta)
    Om vi ändrar oss och vill göra fler försök, kanske vi provar CVL.

Jag såg diskussion tidigare om ananas (som jag inte riktigt läst i sin helhet, ber på förhand om ursäkt om någon redan sagt detta). Ananas verkar sammandragande på livmodern och rekommenderades inte under graviditet eller ruvning av "fertilitetsakupunktören".
    Kanske är bra om man gått över tiden och vill få igång förlossningen men det är det ju inte så många som vill här. Skrattande
    Mango och papaya var heller inte bra men jag kommer inte ihåg i vilken fas och varför. Likaså gurkmeja som i försök på råttor gav 100% infertilitet.

Jag är lite skeptisk till dessa råd då man i de länder där man äter mycket av dessa frukter och den kryddan föder fler barn än någon annanstans.  

• Nu Syskon

Grapen glömde jag och faktiskt några till om jag tänker efter.

Jag förstår att ni avser hela läkarkåren men det finns ju alltid de som är bättre på att lyssna, och svara på frågorna utan att vara spydiga  och dessutom villiga att låta en testa andra saker även om de själva inte tror på det.
    .... och sen finns de dem som är sämre.

Och det här med att det alltid är ägget det är fel på om embryot inte fäster fattar jag inte att de ens själva tror på.

• Nu Syskon

Turlid:
    När jag väntade vår tjej sa IVF kliniken tydligt att BF-datumet inte skulle ändras vilket MVC körde vidare på. Trots detta ändrarde de för oss vid ultraljud vid KUB ett par dagar åt ena hållet och vid v 20 nån dag åt andra hållet men jag tror det är "MVC" som i slutänden bestämmer och den enda praktiska betydelsen är väl från vilket datum man skall räkna en vecka över tiden. Vilket är den tidpunkt man blir igångsatt om man är gravid via IVF. För man har iallfall ingen aning om när bebisen behagar komma ut.

• Nu Syskon

Hallå alla!
    Kul att se alla kämpare igen. Jag har haft semesterpaus några veckor och håller på att läsa ikapp.

Jag funderade på ett par saker angående UVI.

Borde inte Ludmillas efterbehandling vara bra även som efterbehanding av antibiotika mot UVI, så att man slipper svamp och återställer balansen?

Jag har en kompis som tidigare hade återkommande UVIer och det visade sig att hon hela tiden blev smittad av sin dåvarande pojkvän som var bärare av bakterien. Efter att han blev behandlad med antiiotika upphörde hennes problem.
    Kan kanske vara värt att kolla upp?

• Nu Syskon
    Zinfandel skrev 2011-08-02 21:40:09 följande:
    Syskon: jo, det är helt rätt! Har den ena det så har ofta den andra det också. Märkligt att allt alltid verkar vara hos kvinnan... Flört 
    Då vet vi iallfall vad som gällerSkrattande

Nu får jag fortsätta läsa imorgon annars har jag för mycket att tänka på när jag skall sova.
  • Nu Syskon
    Fjällsippan skrev 2011-08-04 09:34:37 följande:
    Nej, jag tror inte ägget släpper innan ÄL-omslaget på stickan. ÄL-testet mäter LH-värdet, och det värdet måste komma upp i en viss mängd för att ägget ska släppa. Att ha utslag på testet i ett par dagar är nog inget konstigt; vissa har glad gubbe i bara 12 timmar; och för dem är det ju svårare att hitta ägglossningen. Hoppas att du mår en aningen bättre under dagen så att du känner dig till freds med ett hemmaförsök.
    En fråga, jag är inte van att använda ÄL-stickor. Jag har haft ett svagt streck i 5 dagar men det har ej varit starkt nog att ge en glad gubbe. (iallafall inte när jag testat och nu är stickorna slut).
    Om man missat den glada gubben, fortsätter man ha ett svagt utslag efter det och i så fall hur länge?
    Det vore typiskt om jag inte får ägglossning längre när mannens grodyngel just lärt sig simma.Gråter
  • Nu Syskon

Kalimero Lycka till håller alla tummar och tår hoppas, hoppas.

Såg att det var ont om Orgalutran tidigare i tråden och tänkte det är bäst att beställa genast då jag börjar spruta om ca 10-12 dagar. (om inte våra hemmaförsök tar förståss)
    Apoteket Schele hade inne men däremot så gick det inte att beställa pregnyl då den är helt slut från leverantör och leverans tidigast den 26/8 och då behöver jag den. (antar att det blir plock då eller däromkring.)
    Måste ringa St G på måndag och få alternativ, är Ovitrelle detsamma som Pregnyl?

• Nu Syskon
    Fjällsippan skrev 2011-08-04 19:18:04 följande:
    Ovitrelle och Pregnyl fungerar båda som ägglossare, så det borde inte vara några problem att byta ut.
    Vilken tur! Man vill ju inte vänta en månad.

Jag är på dag 15 idag och har 26 dagars cykel och hade ingen sticka kvar idag.
    Jag misstänker att jag hade ägglossning i måndags kväll provade på morgonen med svagt streck och hade fortfarande ett svagt streck igår.
    ÄL borde ju ha varit vid det här laget?

Vi försöker väl ikväll igen för säkerhets skull .

Eftersom vi har haft väldigt dåliga simmare har vi inte direkt försökt pricka ÄL sedan vi började med hela snurren 2006.
  • Nu Syskon

Var det någon i den här tråden som satsat på aktier i IVF branchen?
    Vilka var det och har de gått bra hittills?

Jag börjar fundera på detsamma.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?