IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Turlid: Jag har tänkt tanken att byta till CVL. Men vi är nöjda med IVF-Kliniken Sthm (StG) där vi ändå gjort 7 av våra försök. Det känns rätt mentalt jobbigt att börja om på en ny klinik + att vi har ett i frysen på StG. Vår plan är att göra ett IVF försök till nu i Augusti och om inte det funkar ta vår frysta eskimå, och sedan ger vi nog upp. Då har vi gett ett syskon lika många fulla försök som det första underverket. (+ 3 frysta)
Om vi ändrar oss och vill göra fler försök, kanske vi provar CVL.
Jag såg diskussion tidigare om ananas (som jag inte riktigt läst i sin helhet, ber på förhand om ursäkt om någon redan sagt detta). Ananas verkar sammandragande på livmodern och rekommenderades inte under graviditet eller ruvning av "fertilitetsakupunktören".
Kanske är bra om man gått över tiden och vill få igång förlossningen men det är det ju inte så många som vill här.
Mango och papaya var heller inte bra men jag kommer inte ihåg i vilken fas och varför. Likaså gurkmeja som i försök på råttor gav 100% infertilitet.
Jag är lite skeptisk till dessa råd då man i de länder där man äter mycket av dessa frukter och den kryddan föder fler barn än någon annanstans.